3298
Sök

Värmen i kupéen lever sitt eget liv,hjälp fryser ihjäl mig

30 Inlägg
27 januari 2013
Trådstartare
Hej.jag är just blivit pappa till en riktig snygg BMW 523 e39 årsm 99 manuell.
Hon går hur bra som helst, men finns ett litet fel(hoppas jag). När jag är ute och kör går där  så ett par min innan värmen kommer på, men annars is kall luft som kom
Er ut.när bilen väl är blivit ordentlig värm så värma den mycket, men sen kan det bara försvinna, så börja den med kall luft igen. Jag förvirrad,lite skulle hjälpe mycket.
Tack

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
27 januari 2013
joyride28 skrev:
Hej.jag är just blivit pappa till en riktig snygg BMW 523 e39 årsm 99 manuell.
Hon går hur bra som helst, men finns ett litet fel(hoppas jag). När jag är ute och kör går där  så ett par min innan värmen kommer på, men annars is kall luft som kom
Er ut.när bilen väl är blivit ordentlig värm så värma den mycket, men sen kan det bara försvinna, så börja den med kall luft igen. Jag förvirrad,lite skulle hjälpe mycket.
Tack

Det smidigaste är att läsa felkoder. Om motor tempen håller sig stadig så är det troligtvis nån sensor i kupen som lurar systemet att blåsa kallluft.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

30 Inlägg
27 januari 2013
Trådstartare
Så med andra ord en sensor i kupén som måsta lagas

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
27 januari 2013
joyride28 skrev:
Så med andra ord en sensor i kupén som måsta lagas

Det är inte säkert. Du måste läsa felkoder för att se om och vilken sensor i så fall.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

223 Inlägg
18 februari 2013
Kanske lite sen men det låter som att det är effektsteget som är paj vanligt fel på e39or lätt och byta och har en kostnad på 495 riksdaler sitter på passagerar sidan om du lägger dej på rygg och tittar åt höger ser du ett kontakstycke med 6kablar det är det sitter med en lite flärp som man trycker ner mvh

audi s4 450nm e mums

Sök