2744
Sök

BMW E36 325ci 1994 - Miniprojekt (Styling, puts och allmän uppfräshning)

Syftet med denna tråd är att få en cleanare all-around look för bilen. Kommer hålla en silvrig/vit look genom hela bilen, kommer inte heller göra något över drivet kjolpaket eller dylikt. Tips, diskussioner och annat som bidrar... Visa mer

82 725 Visningar
Projektet avslutat 6 oktober 2014
792 Inlägg
23 maj 2013
Trådstartare
Lekndr93 skrev:
J3n5 skrev:
Lekndr93 skrev:
audin var väl lite väl hög va? wink

Gillar den lila lacken extremt wink

Tack.
Jo han med audin går också i coilover-tankar.

En fråga bara Lekndr93, du har många åsikter om andras bilar har jag märkt men har du ingen egen bil att lägga upp? Känns bara lite tråkigt då du kommer med rätt många kommentarer om vad andra ska göra på sina bilar men själv har du ingen bil uppe. Just sayin'! smile

Haha, förlåt kanske är just därför att jag inte har en egen bil så jag blir så avundsjuk på alla andras bilar tongue uppkörning väntar nästa vecka och hoppas det går bra sen är nog inte bil långt borta efter det smile

Mena inte på att klaga på audin heller utan mer om den är sån orginal liksom, men kan förstå missförståndet då jag nog låt lite spidig i kommentaren.

Förstår smile killen har en tajt budget och därav är den iprincip orginal sånär som på lyktorna fram smile

246 Inlägg
23 maj 2013
J3n5 skrev:
Lekndr93 skrev:
J3n5 skrev:

Tack.
Jo han med audin går också i coilover-tankar.

En fråga bara Lekndr93, du har många åsikter om andras bilar har jag märkt men har du ingen egen bil att lägga upp? Känns bara lite tråkigt då du kommer med rätt många kommentarer om vad andra ska göra på sina bilar men själv har du ingen bil uppe. Just sayin'! smile

Haha, förlåt kanske är just därför att jag inte har en egen bil så jag blir så avundsjuk på alla andras bilar tongue uppkörning väntar nästa vecka och hoppas det går bra sen är nog inte bil långt borta efter det smile

Mena inte på att klaga på audin heller utan mer om den är sån orginal liksom, men kan förstå missförståndet då jag nog låt lite spidig i kommentaren.

Förstår smile killen har en tajt budget och därav är den iprincip orginal sånär som på lyktorna fram smile

kan förstå då min budget inte är den fetaste nu heller och som sagt så är jag t.o.m utan bil. Hoppas på att jag ska kunna få jobb nu om jag klarar körkortet så man får mera cash. "Bidragspojken klagar på andras bilar, har inte råd med en egen" haha passar bra in på mig tongue

792 Inlägg
23 maj 2013
Trådstartare
Lekndr93 skrev:
J3n5 skrev:
Lekndr93 skrev:

kan förstå då min budget inte är den fetaste nu heller och som sagt så är jag t.o.m utan bil. Hoppas på att jag ska kunna få jobb nu om jag klarar körkortet så man får mera cash. "Bidragspojken klagar på andras bilar, har inte råd med en egen" haha passar bra in på mig tongue

Lugn ville bara kolla big_smile vad blir det för första bil? smile

246 Inlägg
24 maj 2013
J3n5 skrev:
Lekndr93 skrev:
J3n5 skrev:

Jag har kollat på några e36or på blocket faktiskt 318is har jag funderat på.

792 Inlägg
24 maj 2013
Trådstartare
Lekndr93 skrev:
J3n5 skrev:
Lekndr93 skrev:

Juste, du hade en tråd uppe om e36 för ett tag sen smile 318is är att föredra framför 320/520. Såg en 520 senast idag dra på fullt med raka rör. Lät fördjävligt och inget hände big_smile

246 Inlägg
25 maj 2013
J3n5 skrev:
Lekndr93 skrev:
J3n5 skrev:

Juste, du hade en tråd uppe om e36 för ett tag sen smile 318is är att föredra framför 320/520. Såg en 520 senast idag dra på fullt med raka rör. Lät fördjävligt och inget hände big_smile

Ja precis men det blev dött där ett tag sen för att var så lång väntetid för körkortet och hade inte tillräckligt med pengar för att kunna betala både bil och körkort då wink

mår bäst bakom ratten
89 Inlägg
25 maj 2013
Lekndr93 skrev:
J3n5 skrev:
Lekndr93 skrev:

318is är en underbar bil! har själv haft en och aldrig blivit nöjd med någon bil efter det. Rekommenderas stark smile

.

792 Inlägg
8 juni 2013
Trådstartare

Gjorde en liten snabb video, lite avgasljud på slutet.

Orkade inte stoppa den riktiga mikrofonen, har inte hittat något bra sätt att fästa den på. hmzm.
Fått den nya regplåten, inte hunnit fästa den ännu bara smile
Senast redigerat av J3n5 (8 juni 2013)

35 Inlägg
30 juni 2013
Fixa M front, kommer göra otroligt mycket för utseendet ..

M-Fest

792 Inlägg
30 juni 2013
Trådstartare
BmwDrift skrev:
Fixa M front, kommer göra otroligt mycket för utseendet ..

Ah, det hade det gjort smile Men även kul att prova nått annorlunda, typ en läpp.

Nåja det gick åt helvete idag, rutan har lossnat från elhissen. Löst det hela temporärt med en jävlahockeypuck.
Less!

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1053496_10151518513187921_859150867_o.jpg
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1008940_10151518514027921_2106811693_o.jpg
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1040428_10151518514547921_1680234422_o.jpg

12 Inlägg
30 juni 2013
chlipsen som gått eller? finns på schmiedmann isåfall 15spän styck tror jag de va smile
förövrigt jävligt gott projekt iaktagit tyst sen början smile

792 Inlägg
30 juni 2013
Trådstartare
fredrikosterby skrev:
chlipsen som gått eller? finns på schmiedmann isåfall 15spän styck tror jag de va smile
förövrigt jävligt gott projekt iaktagit tyst sen början smile

Såg ut som att det är själva armen som är fäst i drevet som motorn driver har lossnat, men kikade bara lite snabbt   smile Blir att kika på ledig veckan. Just nu får det funka!

Kul att du följt!

Som det ser ut just nu så blir det att ha kvar bilen. Isåfall blir det med 90% säkerhet nästa sommar coilovers, antingen M-front eller läpp åt fronten och laga stenskott.
Senast redigerat av J3n5 (30 juni 2013)

12 Inlägg
30 juni 2013
okej smile bara att ta ner och kolla när man får tid över smile brukar vara clipsen på bmws hissar fått byta min med smile
va hade du för sänkning på bilen nu?

792 Inlägg
30 juni 2013
Trådstartare
fredrikosterby skrev:
okej smile bara att ta ner och kolla när man får tid över smile brukar vara clipsen på bmws hissar fått byta min med smile

Får ta och kika på det! smile Har ingen sänkning alls faktiskt. M-chassi från fabrik, tror det är 15mm lägre bak och fram vad jag läst. Framdämparna är lite trötta, men bak fungerar bra! smile

12 Inlägg
1 juli 2013
J3n5 skrev:
fredrikosterby skrev:

Får ta och kika på det! smile Har ingen sänkning alls faktiskt. M-chassi från fabrik, tror det är 15mm lägre bak och fram vad jag läst. Framdämparna är lite trötta, men bak fungerar bra! smile

okej har med m-chassit men min var riktigt trött bak så såg inte alls bra ut längre dock åtgärdat nu smile

792 Inlägg
14 juli 2013
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/148/147333/147333-73806b9c14425dfa72827798d0df5f80_large.jpg
Elhissen lagad! Skönt. Pappa hjälpte mig, det var som jag trodde, den hade släppt från axeln till själva saxanordningen som lyfter rutan smile

Nu fungerar den bättre än någonsin! Ska ta lös å smörja elhissen på passagerarsidan också smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/148/147333/147333-3a27a057e95e307fd91bea87c5f03c25_large.jpg
Hållaren till registreringsskylten borta! Är du nöjd nu Doomberg? wink
https://www1.garaget.org/gallery/images/148/147333/147333-f48cf1976e07c86fbade674d5622e1be_large.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/148/147333/147333-e28b7e05f9a5f1b87d8b6efbae04f081_large.jpg
Snyggt LED ljus smile

296 Inlägg
15 juli 2013
Schysst!
Bytte nyligen dörr på min coupé e36 smile fick beställa nya plastClips! Och nu är
Den bättre än någonsin den med! La fett i glidskenan där clipsen ska gå också smile

Vart beställde du din led skyltbelysning?

792 Inlägg
15 juli 2013
Trådstartare
BurkenBult skrev:
Schysst!
Bytte nyligen dörr på min coupé e36 smile fick beställa nya plastClips! Och nu är
Den bättre än någonsin den med! La fett i glidskenan där clipsen ska gå också smile

Det är bra, fetta på!
Jag köpte belysningen på ebay, 300 kr drygt med frakt smile

296 Inlägg
16 juli 2013
J3n5 skrev:
BurkenBult skrev:
Schysst!

Det är bra, fetta på!
Jag köpte belysningen på ebay, 300 kr drygt med frakt smile

Skf kullagerfett big_smile!
Åh fan! Kan du länka annonsen? smile

792 Inlägg
16 juli 2013
Trådstartare
BurkenBult skrev:
Skf kullagerfett big_smile!
Åh fan! Kan du länka annonsen? smile

http://viewitem.eim.ebay.se/Led-Kennzei … 58994/item

Sök