Nu är det dags för en uppdatering igen!
Har varit lite off då det har firats födelsedagar här hemma, både jag och Mor min fick bli ett år äldre nu i veckan
Sedan förra uppdateringen har det sågats, plastats, skrapats rost, blästrats, målats.. ja lite av varje helt enkelt.
Fronten har kapats, formats och plastats på plats. Någonting vi inte gjorde förra gången vi byggde front och fick ångra oss rätt rejält när vi insåg att den blivit alldeles för bred = sprack när vi tvingade den på plats!
Så nu har vi lärt oss den läxan och tänker på sådana detaljer hela tiden!
Den har plastats på utsidan för att hålla ihop, resten ska plastas inifrån så den blir lagom tjock och stabil, samt att det skall sågas ut plats för nummerplåten (liten variant såklart!)
Pappa har varit flitig och snart blästrat alla delar till bakaxeln, samt att lite nytt beställts till dessa! Blir att måla dom en sväng imorgon!
Jag har legat under bilen i princip hela min vakna tid idag och skrapat på all ytrost, vilket det finns en del. Men än så länge har vi inte hittat ett enda rosthål vilket är helt otroligt!
För att komma åt allt var vi tvugna att ta bort avgassystemet och det var inte det lättaste eftersom det var fastsvetsat (!?) i bilen! Så det blev till att såga lite.. kan ju lätt påstå att det lät en del när man körde bilen och nu vet vi varför!
Andra saker som står på planeringen är att den andra Mazdan (Betty Manson) skall besiktas nu den 26:e. Om hon går igenom kommer vi så snabbt vi bara kan plocka alla delar vi vill ha från henne, sätta dit de delar som fattas från denna och sedan kommer hon läggas ut på blocket för försäljning, eller är det någon här som är sugen!?