Söndag 27/1 runt kl 17 blev min bil stulen från gatan där jag bor.
Det är en röd 320 E36 Coupé med M3-fälgar, kjolpaket och speglar. Kännetecken: Dörren på passagerarsidan är aningen mer rosa än övriga bilen, all tygklädsel i dörrar och tak är bytt mot mörkgrå högtalartyg i stället för ljusgrå standard.
Regnr: TSD 784
Då den varit avställd för vintern saknade den batteri. Tjuvarna har stått och tagit gott om tid på sig och använt en ljus bil som starthjälp.
Om någon sett till den får ni gärna höra av er till polisen eller till mig på 0735683507 eller edvuld@gmail.com
ring transportstyrelsen, berätta att bilen är stulen, begär att få ut vid vilka tider och platser som de kört igenom trängselskatten, kan ju vara så att dom tar bilen x tid vid x passage....man har ju rätt att begära ut tider och vart passagen skedde. Skall hålla koll i Gbg.
Borde vara lätt om man kan få ut tiderna och se ett mönster, exempel: Varje dag åker bilen förbi plats "Y" klockan "X". Sen bara åka dit och vänta nästa dag
Om den/dom använder bilen till annat än att busköra dvs.
Borde vara lätt om man kan få ut tiderna och se ett mönster, exempel: Varje dag åker bilen förbi plats "Y" klockan "X". Sen bara åka dit och vänta nästa dag
Om den/dom använder bilen till annat än att busköra dvs.
Ja, man kan få ut den infon, så det kan vara väldigt användbart!
Tydligen tar det en vecka i normala fall (ska vara skriftligt via post), men jag ska se om jag kan få dem att rappa på om man förklarar läget...
Tråkigt att det inte är som på TV att det bara plingar till när bilen åker igenom en vägtull och sen kan polisen följa den med vägkameror. Om det hade funnits några resurser till sånt...
Man måste vara bra dum om man stjäl en bil och sedan åker runt med sina polare i den i stan Men det kan ju också vara så att den är "såld" så han som kör bilen är helt ovetandes om att den är stulen. Hur man som köpare kan undgå ägarbeviset är ju en annan historia isf, men i dagens samhälle är ingenting omöjligt. Hoppas bilen kommer tillbaks till rätt ägare i kördugligt skick iaf.
Polisen ringde natten till torsdag och sade att den stod på en mindre väg vid Tempo norr om Kungälv, och där stod den kvar i dag torsdag kväll när vi hämtade den, så det kan nog inte riktigt stämma med jimmiis observation.
Skruvmejsel genom dörren förarsida, låskolv knäckt (dock fortfarande fungerande rattlås), saknade en blinkers samt trasig wire till motorhuv. I övrigt oskadd men massa skräp/stöldgods i bilen.
Var väldigt glad när röda faran startade igen utan problem så fort jag bytt batteri. Blev lite mindre glad när bränsletillförseln slutade fungera på E6. Slutade med bärgning men nu är den hemma igen iaf (antagligen kass generator).
Tack till alla som har engagerat er och hållt ögonen öppna!
Polisen ringde natten till torsdag och sade att den stod på en mindre väg vid Tempo norr om Kungälv, och där stod den kvar i dag torsdag kväll när vi hämtade den, så det kan nog inte riktigt stämma med jimmiis observation.
Skruvmejsel genom dörren förarsida, låskolv knäckt (dock fortfarande fungerande rattlås), saknade en blinkers samt trasig wire till motorhuv. I övrigt oskadd men massa skräp/stöldgods i bilen.
Var väldigt glad när röda faran startade igen utan problem så fort jag bytt batteri. Blev lite mindre glad när bränsletillförseln slutade fungera på E6. Slutade med bärgning men nu är den hemma igen iaf (antagligen kass generator).
Kul att du fick tillbaka den i alla fall! tyvärr kan man ju inte begära så mycket mer men kul som sagt!
åfan , va nästintill helt 100 på att det va samma bil, den såg exakt lika dan ut som din.. inte såå ofta man ser en likadan sådan så sorry om jag hade fel