tja! skulle behöva 2 nya däck till min 940 som ska sitta fram.. tänkte satsa på nåt mer R liknande däck men det finns ju så sjukt mycket däck att välja på! men har hittat toyo, federal och falken tror jag hade nåt lite fränare däck behöver lite tips om bra däck som klarar av svängar..
åker mycket småvägar i högre hastighetermen vill ju inte hamna ute i skogen! storlek ska vara 205/40-17 och prisklass runt 1000kr/däck +- lite
Michelin Pilot Super Sport, dock e jag ganska säker på att dom inte tillverkas i den modellen
Har svårt att se att du behöver mer greppiga däck fram för att undvika understyrning... fixa till hjulvinklarna så du slipper det istället. Sen e det bara att du typ conti sc3 eller 5 kanske dom heter nu? vanliga michelin ps2 är som sagt bra dom med.
Personligen skulle jag undvika däck som federal och falken, känns som det är mest tshirts och dekaler...
verkar ju dock vara dubbelt så dyra som min budget har tyvärr inte så mycket pengar att leva på varje månad!
Michelin Pilot Super Sport, dock e jag ganska säker på att dom inte tillverkas i den modellen
Har svårt att se att du behöver mer greppiga däck fram för att undvika understyrning... fixa till hjulvinklarna så du slipper det istället. Sen e det bara att du typ conti sc3 eller 5 kanske dom heter nu? vanliga michelin ps2 är som sagt bra dom med.
Personligen skulle jag undvika däck som federal och falken, känns som det är mest tshirts och dekaler...
toyo då? dom har ju faktiskt ett par däck som är billiga vill bara komma ifrån nankang och dom däcken så jag är inte upphängd på ett visst märke är bara helt 0 på det här!
verkar ju dock vara dubbelt så dyra som min budget har tyvärr inte så mycket pengar att leva på varje månad!
toyo då? dom har ju faktiskt ett par däck som är billiga vill bara komma ifrån nankang och dom däcken så jag är inte upphängd på ett visst märke är bara helt 0 på det här!
Har kört kumho ku31 (har för mig dom hette det), dom var greppet helt ok, dock slets dom fort... så köpa billigare däck kan ibland bli dyrare...
Utav toyos sortiment har jag bara erfarenheter utav r888 och det är ju ett trevligt däck, specielt i regn jämnfört med andra r-däck. Dock är slitaget bra mycket mer än dess konkurenter... Deras "semi r-däck" har jag aldrig hört varken bra eller dåligt om.
Titta in på automotorsport.se samt teknikensvarld.se dom har mååånga däcktest att läsa gratis, så kan du skaffa dig en egen uppfattning.
Att tillverka ett däck handlar ju om kompromisser, bra fäste i torrt - dåligt i vått, osv osv osv.
Bridgestone potenza s02 tycker jag att ha fungerat bra på min 940. Inte mycket slitna på en sommar med hårdkörning och har inte heller haft problem med fäste på varken torrt eller blött.