Fått hem AN kopplingar och slang nu till oljekylen, turbo ( vatten/olja )
90 graders AN kopplingar till oljekylen
Kapade slangarna med en rondell, tejpade med eltejp runt där ja skulle kapa så det inte skulle trasa sig. Bankade sedan på muttern med en gummiklubba så den bottnade, markerade därefter med eltejp så det skulle synas om den hade krupit ut vid monteringen. Rikligt med olja och bara skruva in kopplingen, inga konstigheter
Schysst projekt! Håller på lite själv med en GTO TT -94. Ska byta kopplingen i vår, har du några tips?
Mvh /T
Tackar! Hmm, lyft ur motorn om du har möjlighet! Lossa allt som var kopplad till lådan var inga problem med motorn i bilen men sedan att få ner växellådan kan vara bland det värsta jag gjort. Så det är mitt tips, annars är det väl inga konstigheter se till att byta olja i tc:n och baxaxeln när du ändå håller på också
Schysst projekt! Håller på lite själv med en GTO TT -94. Ska byta kopplingen i vår, har du några tips?
Mvh /T
Tackar! Hmm, lyft ur motorn om du har möjlighet! Lossa allt som var kopplad till lådan var inga problem med motorn i bilen men sedan att få ner växellådan kan vara bland det värsta jag gjort. Så det är mitt tips, annars är det väl inga konstigheter se till att byta olja i tc:n och baxaxeln när du ändå håller på också
Lyfta motorn är nog inget alternativ, vad var det som var mest i vägen när du tog ner lådan?
Schysst projekt! Håller på lite själv med en GTO TT -94. Ska byta kopplingen i vår, har du några tips?
Mvh /T
Tackar! Hmm, lyft ur motorn om du har möjlighet! Lossa allt som var kopplad till lådan var inga problem med motorn i bilen men sedan att få ner växellådan kan vara bland det värsta jag gjort. Så det är mitt tips, annars är det väl inga konstigheter se till att byta olja i tc:n och baxaxeln när du ändå håller på också
Lyfta motorn är nog inget alternativ, vad var det som var mest i vägen när du tog ner lådan?
Mvh /T
Motorbalken och chassit, går inte bara lyfta den rakt ner utan man måste vända och vrida på den som fan. Går bara ner på ett speciellt sätt, men få upp den igen var värre men det går, bygg någon bra plattform som du sätter fast på domkraften då blir det lite lättare
Tackar! Hmm, lyft ur motorn om du har möjlighet! Lossa allt som var kopplad till lådan var inga problem med motorn i bilen men sedan att få ner växellådan kan vara bland det värsta jag gjort. Så det är mitt tips, annars är det väl inga konstigheter se till att byta olja i tc:n och baxaxeln när du ändå håller på också
Lyfta motorn är nog inget alternativ, vad var det som var mest i vägen när du tog ner lådan?
Mvh /T
Motorbalken och chassit, går inte bara lyfta den rakt ner utan man måste vända och vrida på den som fan. Går bara ner på ett speciellt sätt, men få upp den igen var värre men det går, bygg någon bra plattform som du sätter fast på domkraften då blir det lite lättare
Har redan haft ner framvagnsbalken en gång tidigare... kanske blir lättare om man tar bort den först... aja, får klura lite på det! Tack för tipsen!
Bra jobb du gör ! ser ut att vara lite mer lätt meckat än Supra TT :s kanske bara som det ser ut...
Bra mycket lättare o meka supra kan ja lova ;-)
Hehe ja helt klart!
Hört att 3000gt ska va bland dom mest svårskruvade bilarna då det är så förbannat trångt överallt och dom har klämt in så mycket extra i motorrummet. Har säkert lättat den 10kg med "onödig skit". För att få bort en sak måste man lossa fem saker innan...
V-motor, dohc och tvärställd också jämfört med suprans raka motor, du kommer få se sen när allt är på plats i motorrummet att det är smockat
Börjat riva ner topparna för att kolla så allt är ok, planen är att köra med originalbotten till att börja med då det inte ska köras något på bana eller dylikt. Botten god för 600hk många som kört med 700hk utan problem. Smidda stakar och smidd vevaxel original från gen2 och uppåt.
Om det är någon som är intresserad av spridare så säljer jag dessa RC 550cc spridare använda 50 mil kanske, kom med bud om det är intressant!