TouchOfRed skrev:
666_Beast skrev:
En 9-5a kan du nog aldrig få ner till 0,8 blandat. Jag har en -09 2,0T och snittar 0,96 blandad, visserligen automat men ändå.
Okej. Så en 9-3 drar märkbart mindre?
Jag har haft en 9-3 Aero, visserligen en -02 av gamla karossen och har en 9-5 2,3T med Aeroprogram (Till salu förresten) och kan ärligt säga att det är viss skillnad. Inte så stor på långkörning, körde 9-3:an till Öland på 0,61 och 9-5:an på 0,65, men börjar du blanda in stadstrafik märks det att 9-5:an är en tyngre bil.
På 9-3:an blandat som jag kör, alltså mer landsväg än stad, låg jag runt 0,75, och jag ligger på 0,83 på 9-5:an.
Ska du köra Norrköpingsvägen varje dag blir det ju i och för sig landsväg och då spelar det ingen roll. ng9-3, som du tittar på, drar mer än og9-3. Det är tyngre bilar.
Pulver under huven behöver du på den vägen, man blir ju tokig på den där 2+1-vägen med typ 600 m dubbelfiligt att köra om på. Och Simonstorp, Lasergrisens favoritplats för bakhåll på 70-sträckan.