Hittade denna pärla på blocket och nu ser vi väl vars det slutar :) Med en MASSA bilder! Ni vill väl se va som blir gjort! :p Nu står det mest på listan att få igång den och regbesikta så den går att känna på lite under vintern,... Visa mer
Jajjemän då har man kommit hem efter en kväll i garaget! Är dock så uttröttad på att enbart kunna åka till bilen vid 23-24 tiden och vara där fram till 03-04 tiden på morgonen.. Är ju så pissigt då jag jobbar sena kvällar i jobbet... Men men lite hinner man få gjort
Hade egentligen tänkt att fortsätta med batteri placeringen men fick ett infall och började istället räta till elen i bilen!
Det visade sig dock att "kopplingsplattan" bakom ratten hade brunnit... Så det blir knappar och brytare istället...
Suddigt men rattstången på plats igen med all el
Så där! Då börjar det likna något igen
Sen var det dags för dessa knappar och brytare då... Börjar ngt sånt här
Men en lite piffigar plåt, vet inte om man ska även sätta en på andra sidan?
Dock så var det ju tänkt man skulle få borrat och monterat allt ikväll.... Men karman hade andra planerade det gått så bra med elen.. Satte fingret i trissan på rondellen... Bilden visar inte riktigt att det saknas ca 1,5mm av fingertoppen då den strimlat så fint....
Du arbetar väldigt fint och flitigt o de gillar vi!
Kul att höra! Gör mitt bästa men blir några dagar mellan uppdateringarna då jag har viktigare saker för mig! sambon sticker till Australien för studera så man försöker vara så mkt som möjligt med hon nu innan!
Du arbetar väldigt fint och flitigt o de gillar vi!
Kul att höra! Gör mitt bästa men blir några dagar mellan uppdateringarna då jag har viktigare saker för mig! sambon sticker till Australien för studera så man försöker vara så mkt som möjligt med hon nu innan!
Kom till garaget igår och insåg hur jävla skitigt det var!
Men med lite tid och kärlek!
All skit som låg kvar i garaget efter dom åkt ut ur bilen,minns fan kvar skit sen jag skruvade i den svarta till och med...
Och Midas tycker att husse är tråkig som vanligt!
Sen så fick jag prova på en liten ny grej! rostätare
Plåten var lika rostbiten som balken under så jag tycker smeten funkade bra
Så nu hände det riktiga grejer! Slipat och rengjort en jävla stund sen måla!
Sen golvet inne målades ett lager för att få bort karosserikitet's fina grå och svarta färg
Sen efter garaget så blev det lite stressigt... Skulle skynda mig hem för göra mig iordning för party party! Körde mellan gräsmyr och Vännäs, det är en sträck på 2,2 mil och fan då inte rak... Gjorde den på 6minuter med min lilla gris (1.2Liters motorn levererar) då ser tydligen grenröret ur så här :S
Var ute på äventyr idag! Har ju haft funderingar på smälla ner en opel's stolta c20ne motor, 2.0L 8ventiler på beundransvärda 115Hk... Men hoppar det nu för nu har jag kommit över opel's fina x25xe motor som istället är en 2.5L 24ventilers v6'a på starka 170Hk istället tror det kan bli bra
Inte så värst fin men går nog få fräschare men detta är för vintern
Hehe jo det ska jag nu ska den ju bara reggas in med 1900 motorn först så den börjar rulla sen i vinter blir det lite.... Mer av det mesta! Vill ju inte bygga i flera år utan ens köra den först
Har nu sträckläst tråden medans frugan tjatat i telefonen. Är imponerad över allt jobb du har lagt ner gång på gång för att få till den. Jag var dum nog att sälja min för ca 7 år sedan men jag är på jakt efter en ny så det är kul att se vad och hur du gör. Fortsätt med mycket bilder det gillas.