2387
Sök

Har en volvo 740 från 1991 som inte vill starta bara hoppar till

397 Inlägg
4 februari 2013
Trådstartare
Hej!
Något har gått sönder på min Volvo 740 GL från 1991. Tre gånger av fyra startar den inte när den är kall hur mycket jag än försöker - jag kan dra ur batteriet med startmotorn utan att något händer. Väntar jag sedan några timmar så startar den sedan ungefär en gång av fyra. De gånger den startar så gör den å andra sidan det direkt. Om bilen väl har startat så kan jag stänga av den och då fungerar det att starta den igen. Om bilen startar så går den normalt. och drar man igång den då startar den. har bytt bensin pump och filter och relä men den vill ändå inte starta. men kör jag i den start gas då hoppar den igång och då går den som den ska. har även provat rengöra stiften och luft masamätaren men den startar ändå inte men stiften blir blötta och rengör jag dom då hoppar den till några gånger sen är dom lika blötta igen.

VAD KAN DET VARA?
   skulle vara väldigt tacksam för snabba svar mvh.
Senast redigerat av volvo240_77 (14 februari 2013)

19 Inlägg
21 februari 2013
har en 745 jag å. den krånglade för mig å startade till å la av å höll på att äckla sig allmänt. då märkte jag att kamremmen hade kugga  satte den rätt, den startade inte ändå.. sen köpte jag alla tändelar nya då starta den direkt och har gått sen dess:P. jag prova som dig först att göra rent stiften men då starta denn bara till å gick kanske en halv minus.. jag bytte också soppa pump innan jag fatta va de va... bilen hade gnista me de gamla sitiften men starta inte endå

Sök