Tjenare, har en 945 turbo 98 mitt problem är att när den är kall har den lite orolig tomgång, den bluddrar när jag gasar upp den när den är kall (oftast bara första gången man gasar upp den så det kanske är normalt). Och det sista är att vid 5000varv EXAKT så hackar bilen till. Det som är gjort är 531 topp vx3 kam sportluft 3" från turbo 16t turbo viking bränslechip 2,5" tryckrör och öppen dump 0,8 bar ladd
Kolla över vakuumslangen till btr så den är ok, inte för att jag tror på den. Finns en koppling på fuelrailen som går att använda men låna eller kolla upp hos någon som har en riktig mätare. Känns lite som att den går fett i början men det förklarar inte ryckwt vid 5000 varv. Går den dåligt tills du gjort en varvning? Och är det bara när den är riktigt kall? Och måste du varva upp till 5000 för att den ska funka.
Det känns som att den går fett i början ja, det är mest rycket vid 5000 varv jag vill få bort, dem andra sakerna kan jag leva med för det händer bara första starten på morgonen
Hej. Jag har en 945 se -93 som går mycket dåligt på tomgång, och knappt alls att köra. Den startar men pluddrar sedan som om den bara gå på 3 cylindrar, vilket den inte gör. Tändstiften är helt snus torra, vilket kanske borde bero på dålig soppatillförsel, eller? Är det någon som har några tips?
Stiften ska vara torra, du ska kolla på färgen mer. Ska typ vara kolabruna/ljusbrunt. Den dåliga gången tror jsg mer beror på fel i tändsystem så som kablar, rotor. Alt ej nollad motor, dåligt komp på någon cylinder.