Har en 328 kaross med m3 drivlina på gång så går i tankarna på att lägga i min b230 i den. Frågan är hur mycket man behöver göra om vid framvagnsbalk o så vidare? Bilen kommer inte att besiktas utan kommer användas på bana..
Okej då kan motorbalken va i vägen ja. Vet inte alls hur det ser ut i en BMW med motorn urtagen. Men ska kolla på en utan motor i helgen så får se om det är möjligt eller inte
Hyffsat vanligt ingrepp på e30's. Borde ju vara snarlikt till e36. Vad jag minns så svetsade dom om oljetråget lite. Sett nån bild på det men minns inte var.
Hittar du några bra tips så skriv gärna här i tråden då jag på lång sikt tänkt stoppa i min b230 i en e30 kaross jag har stående.
Det är tyvärr omöjligt att göra denna motortransplation, då e36an är byggd för aluminium motor. När dumonterar gjutjärnsfyra kommer bil i självgungning. Detta fenomen kallas qvantumfysik!
Det är tyvärr omöjligt att göra denna motortransplation, då e36an är byggd för aluminium motor. När dumonterar gjutjärnsfyra kommer bil i självgungning. Detta fenomen kallas qvantumfysik!
haha å varför detta ?
dels finns de faktiskt motorfästen av mjukare slag å jag tror motorerna väger väldigt lika.
Det är tyvärr omöjligt att göra denna motortransplation, då e36an är byggd för aluminium motor. När dumonterar gjutjärnsfyra kommer bil i självgungning. Detta fenomen kallas qvantumfysik!
En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!