RFMF skrev:
Boostrider skrev:
Kan ge dig ett tips när du ska svetsa sådär. Slipa bort färg med en fiberrondell. Både på utsidan och insidan. Lägg sen på en svetsprimer så rostar det inte och det går att svetsa klockrent utan ser ut som kråkskit och sen kan du få snabbare genombränning så du slipper stora långa svetsar som gör att de slår sig
Annars gillar ja de arbete du lägger ner på en gammal volvo. Känner igen mig lite
Tack för tipset
Jag kör med en roterande stålborste sen så har jag ingen svetsprimer, så det får införskaffas:)
Det är att lite kul att greja med dessa rostiga bilar
En sån här är perfekt att slipa bort färg och underredsmassa. Tar inte så bra i rost dock men det går snabbt och sliter inte mycket på de befinteliga materialet. Jag köpte en dyrare norton blaze men biltemas duger säkert också
Jag va in på volvo och skulle beställa svetsprimern men de va för lång väntetid för mig så köpte wurths. Inte lika bra men den kom på en dag iaf. Kostade 270 för en sprayburk.
Haha kul va väl att ta i. Jag är klar med all rost på min och har några smågrejer kvar att svetsa som tur är. Sen är de lacksom gäller
Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet