hittar du en honda civic/crx med v-tec för under 30000 kr go for it!!!! hade en crx doch 124 hästar kom mellan 45-55 mil på en 35 liters tank och det var undomskörning/lekning/200km/h på motorvägar alltid över 35 mil på trippmätaren. Slutsats rolig bil billig i delar du kan köra den som om du stulit den. SE UPP med motorer som äter olja bara då det oftast är kolvringar som är trasiga. Lycka till
har kollat några faktiskt som var på riktigt....risiga...super risiga säger ja bara. bara 1 stämpel på deras service bok..kamremen helt místerium om den har blivit bytt..
vågar man köpa en som inte har full service bok och kamrem bytt?? vad tycker ni??
det är som att ha sex med en hiv positiv och hoppas man inte får hiv
hittar du en honda civic/crx med v-tec för under 30000 kr go for it!!!! hade en crx doch 124 hästar kom mellan 45-55 mil på en 35 liters tank och det var undomskörning/lekning/200km/h på motorvägar alltid över 35 mil på trippmätaren. Slutsats rolig bil billig i delar du kan köra den som om du stulit den. SE UPP med motorer som äter olja bara då det oftast är kolvringar som är trasiga. Lycka till
har kollat några faktiskt som var på riktigt....risiga...super risiga säger ja bara. bara 1 stämpel på deras service bok..kamremen helt místerium om den har blivit bytt..
vågar man köpa en som inte har full service bok och kamrem bytt?? vad tycker ni??
det är som att ha sex med en hiv positiv och hoppas man inte får hiv
hehe precis som jag tänkte. fattar inte att folk försöker sälja sånna vrak...folk blir ju lurade..^
har kollat några faktiskt som var på riktigt....risiga...super risiga säger ja bara. bara 1 stämpel på deras service bok..kamremen helt místerium om den har blivit bytt..
vågar man köpa en som inte har full service bok och kamrem bytt?? vad tycker ni??
det är som att ha sex med en hiv positiv och hoppas man inte får hiv
hehe precis som jag tänkte. fattar inte att folk försöker sälja sånna vrak...folk blir ju lurade..^
Men måste ändå säga att honda är lätt dem bästa bilarna i motorväg, toyota kan slänga sig i väggen mig veterligen vet jag ingen annan bil som en civic d16 motor, som klarar köra 12 mil utan en gnutta olja/vatten i motorn :d vi testade motorn när vi ändå skulle bygga om den helt sjukt enligt mig. Men lycka till:D
har kollat några faktiskt som var på riktigt....risiga...super risiga säger ja bara. bara 1 stämpel på deras service bok..kamremen helt místerium om den har blivit bytt..
vågar man köpa en som inte har full service bok och kamrem bytt?? vad tycker ni??
det är som att ha sex med en hiv positiv och hoppas man inte får hiv
hehe precis som jag tänkte. fattar inte att folk försöker sälja sånna vrak...folk blir ju lurade..^
Köp den billigt och byt kamremmen själv då? Sålänge den har friska kolvringar så bör du ju inte ha något att oroa dig över.
det är som att ha sex med en hiv positiv och hoppas man inte får hiv
hehe precis som jag tänkte. fattar inte att folk försöker sälja sånna vrak...folk blir ju lurade..^
Köp den billigt och byt kamremmen själv då? Sålänge den har friska kolvringar så bör du ju inte ha något att oroa dig över.
köp den billigt? båda killarna ville ha 8000 respektive 9000. dom hade bara 1 stämpel på service boken var. en sa till mig att civicen hade kamkedja...den andra killen hade stämplat själv att han hade bytt kamremen vid 14,000 mil.
ingen av dom ville pruta en tusen lapp.;)) jag var beredd på att ge runt 5000 men jag vågar inte köpa en bil utan service bok eller kamrem bytt. lika bra jag behåller det jag har nu.
hehe precis som jag tänkte. fattar inte att folk försöker sälja sånna vrak...folk blir ju lurade..^
Köp den billigt och byt kamremmen själv då? Sålänge den har friska kolvringar så bör du ju inte ha något att oroa dig över.
köp den billigt? båda killarna ville ha 8000 respektive 9000. dom hade bara 1 stämpel på service boken var. en sa till mig att civicen hade kamkedja...den andra killen hade stämplat själv att han hade bytt kamremen vid 14,000 mil.
ingen av dom ville pruta en tusen lapp.;)) jag var beredd på att ge runt 5000 men jag vågar inte köpa en bil utan service bok eller kamrem bytt. lika bra jag behåller det jag har nu.
eller så köper man den servar och byter kamrem direkt och slipper va orolig
Köp den billigt och byt kamremmen själv då? Sålänge den har friska kolvringar så bör du ju inte ha något att oroa dig över.
köp den billigt? båda killarna ville ha 8000 respektive 9000. dom hade bara 1 stämpel på service boken var. en sa till mig att civicen hade kamkedja...den andra killen hade stämplat själv att han hade bytt kamremen vid 14,000 mil.
ingen av dom ville pruta en tusen lapp.;)) jag var beredd på att ge runt 5000 men jag vågar inte köpa en bil utan service bok eller kamrem bytt. lika bra jag behåller det jag har nu.
eller så köper man den servar och byter kamrem direkt och slipper va orolig
ja så kan man också göra fast vem vet om bilen aldrig har servats förut? vem vill lägga ut 8.000 på inköp+4-5000+1-2000 till service? blir ju totalt över 15.000 på en 90 tals bil..
köp den billigt? båda killarna ville ha 8000 respektive 9000. dom hade bara 1 stämpel på service boken var. en sa till mig att civicen hade kamkedja...den andra killen hade stämplat själv att han hade bytt kamremen vid 14,000 mil.
ingen av dom ville pruta en tusen lapp.;)) jag var beredd på att ge runt 5000 men jag vågar inte köpa en bil utan service bok eller kamrem bytt. lika bra jag behåller det jag har nu.
eller så köper man den servar och byter kamrem direkt och slipper va orolig
ja så kan man också göra fast vem vet om bilen aldrig har servats förut? vem vill lägga ut 8.000 på inköp+4-5000+1-2000 till service? blir ju totalt över 15.000 på en 90 tals bil..
hyfsat enkelt att serva själv då jag alldrig skruvat på en mer lättskruvad bil, men säger snubben att där e kamkedja SPRING!!! och den andra kan du ju fråga vart han gjorde det är det en auktoriserad verkstad som gjort det har dem räkningen kvar i upp till 3 år. Men som jag sa innan visst honda motorer är i princip skott säkra, men titta även på onda Accord Nissan Primera mazda 626 323, alla med bra motorer dock är ju rost den enda faktorn och även service.P Sen finns ju även Saab 900/9000/9-3 du kan få ruggigt mycket bil för lite pengar och en 0.86 l/milen och snitt 9,1l/100 km och då ligger jag på ett steg 3 i bilen men självklart går det att få dyrt:P kanske lite för mycket förbrukning men dem är säkra och du har mycket reservdelar billigt på skrotar:D
Senast redigerat av silversnurran (18 februari 2013)
eller så köper man den servar och byter kamrem direkt och slipper va orolig
ja så kan man också göra fast vem vet om bilen aldrig har servats förut? vem vill lägga ut 8.000 på inköp+4-5000+1-2000 till service? blir ju totalt över 15.000 på en 90 tals bil..
hyfsat enkelt att serva själv då jag alldrig skruvat på en mer lättskruvad bil, men säger snubben att där e kamkedja SPRING!!! och den andra kan du ju fråga vart han gjorde det är det en auktoriserad verkstad som gjort det har dem räkningen kvar i upp till 3 år. Men som jag sa innan visst honda motorer är i princip skott säkra, men titta även på onda Accord Nissan Primera mazda 626 323, alla med bra motorer dock är ju rost den enda faktorn och även service.P
HEHE nej det stog nått om karlsons firma vid gävle eller nått för flera år sen..men bilen såg väldigt risig ut endå..behövde en framvagns inställning också..samt hade läckage på avgas system stog det på bess papper.
har verkligen fastnat för just civic^^ så jag kommer nog vänta in tills det kommer en i bra skick.
ja så kan man också göra fast vem vet om bilen aldrig har servats förut? vem vill lägga ut 8.000 på inköp+4-5000+1-2000 till service? blir ju totalt över 15.000 på en 90 tals bil..
hyfsat enkelt att serva själv då jag alldrig skruvat på en mer lättskruvad bil, men säger snubben att där e kamkedja SPRING!!! och den andra kan du ju fråga vart han gjorde det är det en auktoriserad verkstad som gjort det har dem räkningen kvar i upp till 3 år. Men som jag sa innan visst honda motorer är i princip skott säkra, men titta även på onda Accord Nissan Primera mazda 626 323, alla med bra motorer dock är ju rost den enda faktorn och även service.P
HEHE nej det stog nått om karlsons firma vid gävle eller nått för flera år sen..men bilen såg väldigt risig ut endå..behövde en framvagns inställning också..samt hade läckage på avgas system stog det på bess papper.
har verkligen fastnat för just civic^^ så jag kommer nog vänta in tills det kommer en i bra skick.
Ja det är bra bilar hitta en med hyfsat lite rost i skärmkanter bak då detta är en Honda sjuka.
hyfsat enkelt att serva själv då jag alldrig skruvat på en mer lättskruvad bil, men säger snubben att där e kamkedja SPRING!!! och den andra kan du ju fråga vart han gjorde det är det en auktoriserad verkstad som gjort det har dem räkningen kvar i upp till 3 år. Men som jag sa innan visst honda motorer är i princip skott säkra, men titta även på onda Accord Nissan Primera mazda 626 323, alla med bra motorer dock är ju rost den enda faktorn och även service.P
HEHE nej det stog nått om karlsons firma vid gävle eller nått för flera år sen..men bilen såg väldigt risig ut endå..behövde en framvagns inställning också..samt hade läckage på avgas system stog det på bess papper.
har verkligen fastnat för just civic^^ så jag kommer nog vänta in tills det kommer en i bra skick.
Ja det är bra bilar hitta en med hyfsat lite rost i skärmkanter bak då detta är en Honda sjuka.
det är det alltså vågar man köpa en honda som saknar service historik^^? känns inte så bra. även om man servar den direkt själv efter köp. och vad skulle det kosta att byta kamrem? runt 4-5000??
HEHE nej det stog nått om karlsons firma vid gävle eller nått för flera år sen..men bilen såg väldigt risig ut endå..behövde en framvagns inställning också..samt hade läckage på avgas system stog det på bess papper.
har verkligen fastnat för just civic^^ så jag kommer nog vänta in tills det kommer en i bra skick.
Ja det är bra bilar hitta en med hyfsat lite rost i skärmkanter bak då detta är en Honda sjuka.
det är det alltså vågar man köpa en honda som saknar service historik^^? känns inte så bra. även om man servar den direkt själv efter köp. och vad skulle det kosta att byta kamrem? runt 4-5000??
Runt där tror jag, betalade 3000 kr för det av en polare som körde folkrace med civic så såklart dyrare om du inte känner någon. Men ett tip är ju läs på lite fel och ring till den du är intresserad och fråga ut han brukar funka så ser dem att du kan din sak flesta brukar vika sig och erkänna massa fel:P
HEHE nej det stog nått om karlsons firma vid gävle eller nått för flera år sen..men bilen såg väldigt risig ut endå..behövde en framvagns inställning också..samt hade läckage på avgas system stog det på bess papper.
har verkligen fastnat för just civic^^ så jag kommer nog vänta in tills det kommer en i bra skick.
Ja det är bra bilar hitta en med hyfsat lite rost i skärmkanter bak då detta är en Honda sjuka.
det är det alltså vågar man köpa en honda som saknar service historik^^? känns inte så bra. även om man servar den direkt själv efter köp. och vad skulle det kosta att byta kamrem? runt 4-5000??
förra ägaren kanske servade den själv ? inte så många som lämnar in en så gammal bil... jag hade iallafall inte ens tänkt tanken på att göra det. Köp en och serva den själv precis som alla andra gör. Köp nu inte den i tron att den aldrig kommer gå sönder, för alla ja exakt alla bilar går i sönder
Ja det är bra bilar hitta en med hyfsat lite rost i skärmkanter bak då detta är en Honda sjuka.
det är det alltså vågar man köpa en honda som saknar service historik^^? känns inte så bra. även om man servar den direkt själv efter köp. och vad skulle det kosta att byta kamrem? runt 4-5000??
förra ägaren kanske servade den själv ? inte så många som lämnar in en så gammal bil... jag hade iallafall inte ens tänkt tanken på att göra det. Köp en och serva den själv precis som alla andra gör. Köp nu inte den i tron att den aldrig kommer gå sönder, för alla ja exakt alla bilar går i sönder
korrekt men en honda civic motor går sällan sönder fotast bilen som havererar först:P men serva själv e väl bäsa läget då får du även en check hur oljan ser ut etc men kolla upp så det inte kommer olja i avgaserna då detta tyder på riktigt dåliga kolvringar
Har kollat lite på Peugeot 206 1,4, ligger ganska bra i pris och inte så många mil. Tycker den känns bra att köra, men har hört en del dåligt om Peugeot, någon med erfarenhet av det?
Franska bilar är väll i princip dom sämsta bilarna man kan köpa vad det gäller driftsäkerhet osv. Tror inte dom är speciellt krocksäkra heller. Tror peugeot är aningen bättre än Renault dock.
Har dock ingen erfarenhet av dessa bilar, så jag kan ju ha helt fel.
Har kollat lite på Peugeot 206 1,4, ligger ganska bra i pris och inte så många mil. Tycker den känns bra att köra, men har hört en del dåligt om Peugeot, någon med erfarenhet av det?
Peugeot är som att verkligen köpa grisen i säcken, kusin ägde en 307 kombi köpte rent ny skötte service var 750 mil då han ville vara rädd om motor. När han körde på semester 30 mil ca så börja det bli julgransbelysning i instrumentet han stängde av motor direkt, gick ut och kolla olja vatten läckage etc inget. ringde en verkstad i närheten dem kom ut kontrollerade allt kostade 3000 kr, körde vidare efter 3 mil så ligger ca 3 kg motor på motorvägen då det visar sig att vev lagerna skurit efter 5400 mil ca. Kanske var ett måndags exemplar men ändå
I min familj har vi haft sex Renault och jag äger själv en idag. Jag har aldrig åkt en skönare bil än min Laguna. Den var dessutom först med att få 5 stjärnor i EuroNcap. Rostskyddet på Renaulter 01-> har fått toppbetyg i alla testar jag läst. Vi har inte haft några större problem med våra mer än vanliga servicar, sköts dessa så går bilarna bra. Inte fler fel än på andra bilar.
Sedan att det finns måndagsex är klart, man måste vara lite vaksam när man tittar på Renault.
Dessutom måste man leva med att 90% av befolkningen hatar Renault och franska bilar generellt (Som man märker i forumtrådar), något man också måste klara av att leva med
Billiga bilar att köra är det också, min Laguna (Största HGV:en i deras modellprogram) dricker inte mer än 0,75 l/mil. Skatten ligger på strax under 2000
I min familj har vi haft sex Renault och jag äger själv en idag. Jag har aldrig åkt en skönare bil än min Laguna. Den var dessutom först med att få 5 stjärnor i EuroNcap. Rostskyddet på Renaulter 01-> har fått toppbetyg i alla testar jag läst. Vi har inte haft några större problem med våra mer än vanliga servicar, sköts dessa så går bilarna bra. Inte fler fel än på andra bilar.
Sedan att det finns måndagsex är klart, man måste vara lite vaksam när man tittar på Renault.
Dessutom måste man leva med att 90% av befolkningen hatar Renault och franska bilar generellt (Som man märker i forumtrådar), något man också måste klara av att leva med
Billiga bilar att köra är det också, min Laguna (Största HGV:en i deras modellprogram) dricker inte mer än 0,75 l/mil. Skatten ligger på strax under 2000
Såg på top gear eller om det var fifth gear att man var tvungen att ta loss ena framhjulet och grejer för att byta glödlampan på någon reanult. Det gav mig vibbar om en väldigt dålig bil med dålig kunstruktion. Men det är ju bra för dig att dina bilar har fungerat bra. Mycket beror säkert på ägaren också.
Kollar man igenom bilprovningens statistik så är dock renault med i "toppen" på dom bilmodeller som underkänns pga rost och dåliga styrleder.
Ska dock nämnas att dom bilmodeller som var sämst med styrleder var bmw 5 serien och volvo xc70/xc90.
Får tillägga att jag är en av dom som hatar franska bilar, vet inte riktigt varför men jag verkligen hatar dom. Kan bero på att ingen fransk biltillverkare har tillverkat någon bil som tilltalar mig det minsta. (Jag räknar inte Bugatti som fransk)