3292
Sök

Sportavgassystem + japsdämpare

2 Inlägg
13 februari 2013
Trådstartare
Hej!
Har idag ett sportavgassystem(ferrita) på min Volvo och har nu funderingar på att beställa en japsdämpare(Dubbla utblås2,5' med 2x2,5' böj)
Ngn som har denna kombination och som på ett ungefär vet hur mycket db de blir? smile

Tacksam för svar!
/ Elin

1 515 Inlägg
13 februari 2013
Vad du än gör, dra inte på en skit japadämpare på ett ferrita system. Att sätta på japs på ett ferrita system är som att gå ifrån 10 till 0, både utseende mäsigt och ljud mäsigt.

Mitt tipps är att köra på ferrita slut-rör, både snyggare och bättre på alla sätt och vis! Om det i ditt tycke skulle låta alltför lite så får du kapa bort en ljuddämpare och ersätta med ett rakt rör smile

Japadämpare borde vara förbjudet, så otroligt fult för att inte ens tala om ljud mäsigt. Ren bonde styling på hög nivå hehe smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

Fullvärdig medlem i NordicR
119 Inlägg
13 februari 2013
japsdämpare ska sitta på japanska bilar! end of talking smile

På min 850 så har jag 3" Downpipe sen 2.5" med en dämpare smile gryyymt gött ljud både när man står på tomgång och ger han lite gas vid omkörning smile

Go Hard Or Go Home

1 515 Inlägg
13 februari 2013
jocke855R skrev:

På min 850 så har jag 3" Downpipe sen 2.5" med en dämpare smile gryyymt gött ljud både när man står på tomgång och ger han lite gas vid omkörning smile

Japs ska inte sitta på någon bil överhuvudtaget wink

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

Fullvärdig medlem i NordicR
119 Inlägg
13 februari 2013
Audi_powah skrev:
jocke855R skrev:

Japs ska inte sitta på någon bil överhuvudtaget wink

enligt mig bara på japsbilar wink

Go Hard Or Go Home

3 860 Inlägg
13 februari 2013
Nej, japs är inge för volvo iaf! Ta bort en av ferrita dämparna eller så skaffar du ett 3" system i stället... mitt tips iaf.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

2 Inlägg
13 februari 2013
Trådstartare
Känner mig ganska "nedröstad" gällande japsdämparen. smile
Anledningen till att jag funderar på en sådan är för att jag blev besviken att de inte var mer ljud än de var på mitt sportavgassystem.

Tack så mycket för svaren! smile

3 860 Inlägg
13 februari 2013
http://www.jt-tuning.se/shop/

Dom låter bra, spec om man plockar bort mitten dämparen wink Dom sålda system med endast 1 dämpare förr men möjligen kan dom ha något av de raka ersättningsrören kvar om man frågar lite snällt wink

Hur många ljuddämpare har du nu, vilken bil?

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

Sök