Som rubriken säger så har jag bytt från en b230f till en b230ft från en 98:ans 940 (säljaren sa så), bytte alla kontakter på motorn så allt skulle stämma överens med den vanliga "f" härvan (LH 2.4 bränslesystem eftersom det är en volvo 740 88b som ft:n sitter i nu), efter lite strul med bränsleslangar, lite läckage och en mindre brand så hostade motorn igång och gick inte nå jätte vidare bra.. och då är ju frågan, varför? Jag bytte inte bränsle/tändboxarna för den startade inte med turbo-boxarna men den gjorde det med dom vanliga. Det sitter gröna spridare på den, måste man göra något speciellt med elen till spridarna eller måste man köpa några andra? för nu surar bilen ner sig (tror jag) och startar inte alls nå mer.
Edit: har kollat lite nu och det kommer bensin till motorn och den har gnista, varför startar den inte då?
Såhär ser det ut i motorrummet:
Senast redigerat av alexander891 (17 februari 2013)
ja prova inte starta innan du fått på de för i 9 av 10 fall så går boxen åt helvete om man inte har motståndet på, så de e bara att hålla tummarna för att de klarat sig
ja prova inte starta innan du fått på de för i 9 av 10 fall så går boxen åt helvete om man inte har motståndet på, så de e bara att hålla tummarna för att de klarat sig
Var ju så ivrig så jag har kört den lite, men nu startar den bara inte.. men den gick riktigt dåligt under 2000rpm..
ja prova inte starta innan du fått på de för i 9 av 10 fall så går boxen åt helvete om man inte har motståndet på, så de e bara att hålla tummarna för att de klarat sig
den får bensin och har gnista men startar ändå inte, vad kan det vara?..
Kan ju vara att transistorn är död i turbo boxen också?
Se till så metallringen på luftfiltert inte lägger sig mot + polen på batteriet också, kan bli en fin kortslutning.
Den slangen som sitter innan LMM, är det till vevhus ventilation? Isåfall kan LMM vara full med skit. (Den slangen sitter mellan efter LMM och före turbo orginal.)
Edit: Bra att du la upp en bild, alltid roligt och uppskattat
Kan ju vara att transistorn är död i turbo boxen också?
Se till så metallringen på luftfiltert inte lägger sig mot + polen på batteriet också, kan bli en fin kortslutning.
Den slangen som sitter innan LMM, är det till vevhus ventilation? Isåfall kan LMM vara full med skit. (Den slangen sitter mellan efter LMM och före turbo orginal.)
Edit: Bra att du la upp en bild, alltid roligt och uppskattat
men luftmassemätaren ska väl mäta den luften som går in i motorn? Så det var därför jag satt lmm där, så det blir mätt med lufttrycket som turbon skapar. Vanligtvis ligger det en gummimatta under luftfiltret så det är ingen fara, och slangen som sitter före lmm går till tomgångsmotorn eller vad det heter som sitter under insuget