eliszewski skrev:
Hamilton skrev:
Stor skillnad på innehav och sökt patent, att få patent på olagliga event som race ser jag som föga trolig.
Så trådskaparen kan nog vara lugn med sitt evenemang
Mvh
Hamilton
God dag mina herrar,
Tack på förhand
Maprace som vi pratar om är patentsökt och hur långt det är gånget kan ingen svara på i dagsläget. Sen är maprace inte olagligt det skriver även trådskaparen. Att vi la oss i denna tråd var för att slippa de diskussioner som blir när nån gör nått som någon misstycks. Hade maprace vart olagligt så skulle du stängt ner tråden då man inte får göra reklam för olaga event här på sidan.
Jag tyckte bara det vore bra om trådskaparen förde dialog med oss innan han kör, vi förbjuder ingen annan att köra maprace men ser gärna att vi har koll på det då sbf högger oss om nån oseriös ställer till det eftersom vi samarbetar med sbf.
Om någon mer vill lägga sig i eller har några vettiga påståenden så ta kontakt med oss så fixar vi till ett möte hos Mapteam Göteborg och reder ut/diskuterar ev oklarheter...
Låter vettigt. Idag är det konbanekörning som gäller, men att man eventuellt drar igång nån typ av maprace finns som en idé.
Jag vill absolut inte trampa någon annan på tårna, fast om det där snacket om patent har jag inte mycket för.
OM jag beslutar att dra ihop ett maprace här i Borås, så kommer jag vara tydlig med att det inte är Maprace-GBG som håller i det. Det kanske kan skilja sig en del, men kommer givetvis isåfall hålla det seriöst.
Tex så kommer jag köra på idealtid, och inte "största blyfot vinner". Möjligen kombinera med frågesport, som man kan tjäna extra poäng på.
Jag vill inte göra nåt varumärkesintrång.