3026
Sök

Hjälp med importbil

90 Inlägg
16 februari 2013
Trådstartare
Hejsan funderar på att köpa en importerad bil från England som redan är i Sverige hur ska jag gå till väga? Eller går jag på en bluff om jag köper bilen av en annan person som ej regristrerat den i sverige?

KHRacing
16 februari 2013
be dem regga den, vad jag vet så måste den som köpt den i england okså regga in den, men denna uppgifrten hkan ha ändrats/vara fel.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
16 februari 2013
KHRacing skrev:
be dem regga den, vad jag vet så måste den som köpt den i england okså regga in den, men denna uppgifrten hkan ha ändrats/vara fel.

Det är nog inte helt fel. Det finns säkert bilar som inte går att regga i Sverige och köper du en sån så får du stå med din tvättade hals till ingen nytta. Då är det bättre att köpa en bil som har varit i Sverige ett tag. Kanske är den dyrare men kan bli billigare i längden.

/Benny
Senast redigerat av Vettemannen (16 februari 2013)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

456 Inlägg
16 februari 2013
Säg att du betalar 5000Kr mer om han reggar in den , på så vis så förlorar du bara 5000 om den ej skulle gå att regga o andra sidan så slipper du all jävla bök me besiktningen o reggningen som vi hade...

VD
643 Inlägg
16 februari 2013
AlexSaab900 skrev:
Hejsan funderar på att köpa en importerad bil från England som redan är i Sverige hur ska jag gå till väga? Eller går jag på en bluff om jag köper bilen av en annan person som ej regristrerat den i sverige?

Den som reggar måste vara samma person som står på ägarbytet som den Engelska ägaren skickar in till "Engelska transpårtstyrelsen" OM man vill ta in den för eget bruk..

Vill du ta in den för annat ändamål så går det inte att få igenom bilar som inte är tillverkade för europamarknaden har även för mig att dom måste vara helbilsgodkända

90 Inlägg
17 februari 2013
Trådstartare
Tack för tipsen! Med dessa så avstår jag köpet!
Med vänlig hälsning, Alex

Sök