2449
Sök

Den släpper inte.. ?

St200 TILL SALU
78 Inlägg
17 oktober 2006
Trådstartare
Jag kan inte lägga några "streck" med min bmw.. det är riktigt skumt.
Är det för att man har nya däck, eller att min ljudbygge är för tungt? eller vad kan det bero på?
:S

Platta Och Känn Att Du Lever!
ST200 Till salu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
17 oktober 2006
jobbigt läge....du får helt enkelt lära dig att köra som folk i fortsättningen tongue
Senast redigerat av laazy (17 oktober 2006)

St200 TILL SALU
78 Inlägg
17 oktober 2006
Trådstartare
Skulle uppskatta om man fick lite mera "mognare" svar.. wink
Senast redigerat av Uteefterprisfoerslag (17 oktober 2006)

236 Inlägg
17 oktober 2006
för lite efffekt? , Ir nej eftersom man kan spinna med en rutten 740 så borde man jue kunna med en bmw, tkr de låter konstigt.

Saab ng900 Steg 3+

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
17 oktober 2006
Kopplingen kanske slirar ? tongue ingen anning om det skulle kunna va dt bara gissar smile

608 Inlägg
17 oktober 2006
kopplingen eller så gör du fel? för den borde nog orka!

old volkswagens never die,they just get lower:D

St200 TILL SALU
78 Inlägg
17 oktober 2006
Trådstartare
Ja det är ju precis det.. Fan en 240 får till och med släpp, vinklar jag ratten lite så är det hur lätt som helst, men ska man bara rakt fram. det GÅR inte... för mitt ljudbygge kan väl inte ha med det att göra. orkar inte slänga ut allt för att prova det bara..

St200 TILL SALU
78 Inlägg
17 oktober 2006
Trådstartare
jens volvo in sports skrev:

Hur kan man göra fel? det är ju bara att varva och släppa kopplingen, killen som hade bilen innan fick släppet på 2 hur lätt som helst, men det var innan jag byggde mitt ljud :S

438 Inlägg
17 oktober 2006
Uteefterprisfoerslag skrev:

Hur kan man göra fel? det är ju bara att varva och släppa kopplingen, killen som hade bilen innan fick släppet på 2 hur lätt som helst, men det var innan jag byggde mitt ljud :S

Säger samma sak....eller så ge den till mig så får jag visa smile

St200 TILL SALU
78 Inlägg
17 oktober 2006
Trådstartare
Zoltrix skrev:

Säger samma sak....eller så ge den till mig så får jag visa smile

haha. aa du får komma hit isf tongue

Miata-förare
130 Inlägg
17 oktober 2006
Borde inte vara några problem, kan bromsburna med min Starlet på 55hk till och med smile. Sen att det är totalt meningslöst och allmänt fånigt är ett helt annat kapitel.

Envis optimist
454 Inlägg
17 oktober 2006
Å fortsätter man trimma så blir frågan istället hur man ska göra för att det inte ska spinna...

Nej men jag förstår vad du är ute efter.

3 120 Inlägg
17 oktober 2006
Varva till kanske 3500 rpm, medan du släpper upp kopplingen trycker du ner gasen lite till, några lätta tryck på bromsen när bilen vill sluta spinna och börja rulla framåt, håll sen lite lätt på bromsen under resten av burnen när det behövs. Du behöver inte ligga på varvstopp för att burna med en 325:a om du inte har många hundra kilo stereo i bilen och 285:or eller bredare där bak smile

Som sagt, det går att burna med förmodligen alla bilar (2wd iaf), så det borde det knappast vara ett problem...
Senast redigerat av viccoA (17 oktober 2006)

225 Inlägg
17 oktober 2006
viccoA skrev:
Varva till kanske 3500 rpm, medan du släpper upp kopplingen trycker du ner gasen lite till, några lätta tryck på bromsen när bilen vill sluta spinna och börja rulla framåt, håll sen lite lätt på bromsen under resten av burnen när det behövs. Du behöver inte ligga på varvstopp för att burna med en 325:a om du inte har många hundra kilo stereo i bilen och 285:or eller bredare där bak smile

Som sagt, det går att burna med förmodligen alla bilar (2wd iaf), så det borde det knappast vara ett problem...

vafaaan..gasa fullt släpp upp kopplingen o sedan snabbt på bromsen så ska den släppa annars har din bil 0häst

To Feel Or Not To Feel Cosworth....

225 Inlägg
17 oktober 2006
men å andra sidan så jävla onödit o de sliter lite....

To Feel Or Not To Feel Cosworth....

608 Inlägg
17 oktober 2006
håll lite broms på när du testar!och släpp kopplingen jävligt snabbt och myki varv på! de ska nog funka!

St200 TILL SALU
78 Inlägg
17 oktober 2006
Trådstartare
SieRRa_WeeD skrev:
viccoA skrev:

vafaaan..gasa fullt släpp upp kopplingen o sedan snabbt på bromsen så ska den släppa annars har din bil 0häst

haha det här kommer se kul ut.. men bromsa? det har jag...aldrig gjort tongue
Ska man verkligen göra det? big_smile

608 Inlägg
17 oktober 2006
SieRRa_WeeD skrev:
viccoA skrev:

haha det här kommer se kul ut.. men bromsa? det har jag...aldrig gjort tongue
Ska man verkligen göra det? big_smile

jo testa hålla lite svagt på bromsen nästa gång du försöker

St200 TILL SALU
78 Inlägg
17 oktober 2006
Trådstartare
haha ja. det får jag bannemig testa.. fast det låtter inte så vettigt. men visst:D

12 086 Inlägg
17 oktober 2006
Ska du bromsa på bilen måste du ju ..bromsa!=P

Du gör som dom säger, brassa på med gas, släpp kopplingen snabbt (men hällst inte pang, rycker så dant smile sen när du fått snurr på hjulen trycker du ned bromsen HÅRT först sen kan du släppa efterhand när du märker att den står still. Detta alltså inom nån sekund.

Har du slö bil, nya däck och tungt lass så visst blir förutsättningarna sämre men de borde gå på 1an iaf.

Sök