3194
Sök

Billigt slutsteg med mycket effekt sökes.

165 Inlägg
18 februari 2013
Trådstartare
Tjenare!
Har en nybyggd baslåda bak i bilen, ganska hungrig på effekt. Den vill ha 2000W RMS, Men det tänker jag inte ge den.

I alla fall, har nu ett slutsteg av märket Caliber tror jag, Det ska vara på 1900W, men det är det ju inte och det låter inte särskilt bra.
Så jag söker ett steg som pallar att få ut 500-1000W RMS i 4ohm, det ska vara så billigt som möjligt och jag prioriterar inte ljudkvalitet alls för tillfället, inte heller utseende.

Tack på förhand!
Mvh

Han har ju fyrhjulsdrift fan!
Aah men du, jag har raggarspinn!

1 230 Inlägg
18 februari 2013
Zachry steg är billiga smile men hur mycket får det kosta?

543 Inlägg
18 februari 2013
Om du skriver vad du har för bas så är det lättare att rekommendera ett slutsteg.

Tittar man på äldre steg typ phoenix gold, jbl, dls så kanske dom ger runt 50 - 150 äkta watt, dagens löjliga märkeffekt är skrattretande, lägger du på 2000W "äkta watt" så lär den smälta.
Har hört ett Phoenix Gold steg på 50watt spela bättre, högre, mer tryck än dagens 1500watt slutsteg..

Trött och bitter?? javisst!

BASS GLAD
1 381 Inlägg
18 februari 2013
xenon skrev:
Tjenare!
Har en nybyggd baslåda bak i bilen, ganska hungrig på effekt. Den vill ha 2000W RMS, Men det tänker jag inte ge den.

I alla fall, har nu ett slutsteg av märket Caliber tror jag, Det ska vara på 1900W, men det är det ju inte och det låter inte särskilt bra.
Så jag söker ett steg som pallar att få ut 500-1000W RMS i 4ohm, det ska vara så billigt som möjligt och jag prioriterar inte ljudkvalitet alls för tillfället, inte heller utseende.

Tack på förhand!
Mvh

sök på blocket ......

Där kan du hitta vättiga steg biligt med effekt

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

165 Inlägg
18 februari 2013
Trådstartare
Zzoink skrev:
Zachry steg är billiga smile men hur mycket får det kosta?

Japp, blev rekommenderad ett R1500D, Såg mycket internsankt ut, Ja vad får det kosta, minsta möjliga helst, runt 2000Kr självklart mer om det är stor skillnad uppåt.

165 Inlägg
18 februari 2013
Trådstartare
tobbeh78 skrev:
Om du skriver vad du har för bas så är det lättare att rekommendera ett slutsteg.

Tittar man på äldre steg typ phoenix gold, jbl, dls så kanske dom ger runt 50 - 150 äkta watt, dagens löjliga märkeffekt är skrattretande, lägger du på 2000W "äkta watt" så lär den smälta.
Har hört ett Phoenix Gold steg på 50watt spela bättre, högre, mer tryck än dagens 1500watt slutsteg..

Jag vet att dagens mätningar är lite skumma det är därför jag vänder mig hit,

Jag vet tyvärr inte Märke eller modell på basarna, Men jag har spelat dom med 750 riktiga watt på varje bas Med ett riktigt PA steg, som var uppmätt. Det var ungefär vad dom klarade, var nog till och med så att jag råkade ändra formen på talspolen lite på ena, men det är åtgärdat.

Dom är på 21" med en 4" talspole i en sluten låda som är på tok förliten, detta är bara ett skrytbygge utav gamla element som jag hade liggandes. därför vill jag inte lägga för mycket på det.
http://i.imgur.com/AAOG4Fn.jpg

165 Inlägg
18 februari 2013
Trådstartare
birka76 skrev:
xenon skrev:
Tjenare!

Tack på förhand!
Mvh

sök på blocket ......

Har gjort det i snart en månad, Men har inte hittat någonting riktigt bra än.

451 Inlägg
18 februari 2013
Fuck the signal to noice ratio, batteries, cables and that SHIT! Will it burn my subwoofers?!

Finns i princip inga billiga steg som lämnar såpass mycket effekt i fyra ohm. Billiga steg kompenserar sitt pris med att arbeta nära kortslutning samt att inte använda sig av avancerad signaldämpning (Som du med stora basar ABSOLUT behöver).

Nu tycker jag verkligen att detta steget är värt dina slantar, för att priset är väldigt bra för vad du faktiskt får.
http://www.dbakuten.se/produktvisning/? … SKfZR1nSuI

Annars får du snällt leta begagnat på blocket.

165 Inlägg
19 februari 2013
Trådstartare
Rigan skrev:
Fuck the signal to noice ratio, batteries, cables and that SHIT! Will it burn my subwoofers?!

Finns i princip inga billiga steg som lämnar såpass mycket effekt i fyra ohm. Billiga steg kompenserar sitt pris med att arbeta nära kortslutning samt att inte använda sig av avancerad signaldämpning (Som du med stora basar ABSOLUT behöver).

Nu tycker jag verkligen att detta steget är värt dina slantar, för att priset är väldigt bra för vad du faktiskt får.

Hehe, ah om du rekommenderar det steget så.
Antar att slutsteg är en sådan sak som man kan ha med sig i många år, i olika bilar. kan nog vara värt det då.

Jag litar blint på dig och ställer inte några dumma frågor. Beställer någon gång i månaden.

Tack för hjälpen alla!

610 Inlägg
19 februari 2013
xenon skrev:
Rigan skrev:

Hehe, ah om du rekommenderar det steget så.
Antar att slutsteg är en sådan sak som man kan ha med sig i många år, i olika bilar. kan nog vara värt det då.

Jag litar blint på dig och ställer inte några dumma frågor. Beställer någon gång i månaden.

Tack för hjälpen alla!

De gör du rätt i, ett riktigt fint steg för priset :-) och som du sa, lika bra att köpa ett rejält steg (om du vet hur man gör för att inte göra sönder det) då de ofta är olika basar man köper nya och experimenterar med :-)

559 Inlägg
19 februari 2013
xenon skrev:
birka76 skrev:
xenon skrev:
Tjenare!

Tack på förhand!
Mvh

sök på blocket ......

Har gjort det i snart en månad, Men har inte hittat någonting riktigt bra än.

Då har du ett riktigt bra steg här:
http://www.pmshopen.se/mtx-rt10001d/283-0

www.pmshopen.se, webb samt butik i Solna på Johan Enbergsv. 2
Även på Facebook

818 Inlägg
19 februari 2013
Jag kör med Zachry R3500D (samma serie som r1500d serien du länkade) och det funkar bra för mig. Har läst att folk haft problem med detta slutsteg men har fungerat bra för mig i ca 1,5 år smile

Najs
19 februari 2013
Vrf 4ohm?

7 274 Inlägg
19 februari 2013
Najs skrev:
Vrf 4ohm?

Förmodligen 2st PA basar på 8ohm/st.

451 Inlägg
19 februari 2013
Eh, Putte. Du inser att MTX-steget är väldigt klent jämfört med Kickersteget för den prisskillnaden?
Inget ont om MTX, det är ett bra märke som lägger jobb på kvalité. Just kvalité/pris kvoten för Kickersteget är extremt svårslaget i detta fall.

Sedan att allt i mitt nästa billjudbygge kommer att vara Kicker utom basarna är faktiskt en slump. Är inte märkesbög på något sätt.

Edit: är jag hög, eller har priset på steget just stigit över dagen?
Dude... Aliens...
Senast redigerat av Rigan (19 februari 2013)

165 Inlägg
19 februari 2013
Trådstartare
Rigan skrev:
Eh, Putte. Du inser att MTX-steget är väldigt klent jämfört med Kickersteget för den prisskillnaden?
Inget ont om MTX, det är ett bra märke som lägger jobb på kvalité. Just kvalité/pris kvoten för Kickersteget är extremt svårslaget i detta fall.

Sedan att allt i mitt nästa billjudbygge kommer att vara Kicker utom basarna är faktiskt en slump. Är inte märkesbög på något sätt.

Dude... Aliens...

Ah men va fan. 7 lök?
Skulle köpt det igår...

610 Inlägg
19 februari 2013
xenon skrev:
Rigan skrev:

Dude... Aliens...

Ah men va fan. 7 lök?
Skulle köpt det igår...

Det där är orginal priset dbakuten har på det steget, skulle kört kicker EX.2000 annas, de är fint de också.
http://www.dbakuten.se/produktvisning/? … SPSUKVrims

73 Inlägg
19 februari 2013
Detta kanske vore något? Lämnar dock inte det du vill ha i 4ohm http://www.loudstore.se/spl-dynamics--i … c-238.aspx

165 Inlägg
19 februari 2013
Trådstartare
Det var många bra länkar, tack så mycket!
Dock är det snäppet för dyrt, jag har förstått att jag inte får någonting riktigt i 2000Kr klassen, men 6-8000kr är mer än vad jag är beredd på att lägga, även om det Sony steget såg rätt lockande ut.
Jag får helt enkelt vänta och få sålt på lite gamma grejer innan jag kan köpa ett nytt steg.
Åter igen, Tack!

Sök