En del klipps till dörrsidorna har jag förzinkat om och en handfull fick köpas nya då dom va trasiga. handlade nästan allt inredningsmässigt på Örebro agenturaffär.
Provar att lite försiktigt montera första dörrsidan och det verkar bli över förväntan.
Jag lyckades bli sjuk i två veckor och hemma från jobb och garage så då passade jag på att ta med lite krom in framför tv soffan och satt och putsade. Lite nyinköpta handtag fick sig en putsning, fick ju ersätta mina då några va bortom räddning.
Det blev ju inga nya handtag utan bättre begagnade så dom va regält skitiga några så det vart ett himla puttsande innan man blir något så när nöjd.
Själva knopparna på vevarna va ett riktigt träligt jobb att rengöra det va det mest tidsödande utav allt.
Hastighetsmätaren funkade inte som den skulle så den plockas ur och ska undersökas. Det visade sig att det saknades en fjäder som ska dra tillmaka nålen saknades och fjädern va väl runt 1mm i diameter så det va ju ingen stor historia precis.
Kompletta mätartavlor brukar finnas på eBay nu som då
Jo men man ska ju veta att det inte är samma fel på dom som på min då det värkar vara ett vanligt fel att fjädern som ska dra tillbaka nålen är trasig. Men jag har löst det än då.
Jag köpte mig en mätare av PG Larsson han hade en undanlagd men den kostade 1500kr så det va fasen inte billigt och det va ju bara för själva mätarenheten men men det kostar att ligga på topp.