3578
Sök

Coils runt om VW Caddy Pickis -99

Mr.Tyskstuk
72 Inlägg
19 februari 2013
Trådstartare
Hello alla goa garagevänner!

Nu är det som så att jag håller på att bygga om en Caddy Pickis -99. Har försökt lösa Coilsfrågan runt om på denna skönhet.
Det jag kommit fram till är att det inte finns färdiga kit till denna att köpa, inte ens coils som passar bak.

Så min fråga är helt enkelt till er som gjort eller någon som vet någon annan som gjort.
Vilket kit skall man köpa för att få göra så LITE som möjligt i ombyggnationsväg?

Ha det!
//
Alexander

#A.Mattisson | Kolla in projektet!

Avstängd
10 388 Inlägg
19 februari 2013
mattisson skrev:
Hello alla goa garagevänner!

Nu är det som så att jag håller på att bygga om en Caddy Pickis -99. Har försökt lösa Coilsfrågan runt om på denna skönhet.
Det jag kommit fram till är att det inte finns färdiga kit till denna att köpa, inte ens coils som passar bak.

Så min fråga är helt enkelt till er som gjort eller någon som vet någon annan som gjort.
Vilket kit skall man köpa för att få göra så LITE som möjligt i ombyggnationsväg?

Ha det!
//
Alexander

Klart det gör.

På caddyn som fanns här innan Skoda pickupen plockade jag coils från tyskland (tyska ebay)

Så visst finns det

- - Edit - -

Vid närmare eftertanke vettifaen om dom inte kom från England. Men jag är iaf fullkomligt halvt övertygad om att jag hittade satsen via tyska ebay. Hur eller hur, det finns
Senast redigerat av it_mutt (19 februari 2013)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Mr.Tyskstuk
72 Inlägg
19 februari 2013
Trådstartare
Skumt. Pratat med DDesign, Realcar, Dalhem osv... DDesign tog kontakt med olika ledande tillverkare. Men ingen har tillverkat ett kit till Pickisen, av nån konstig anledning.

Men jag skulle bli ytterst tacksam om det fanns, men det verkar vara lurigt att hitta smile

Avstängd
10 388 Inlägg
19 februari 2013
mattisson skrev:
Skumt. Pratat med DDesign, Realcar, Dalhem osv... DDesign tog kontakt med olika ledande tillverkare. Men ingen har tillverkat ett kit till Pickisen, av nån konstig anledning.

Men jag skulle bli ytterst tacksam om det fanns, men det verkar vara lurigt att hitta smile

Jag kan nog inte göra det enklare än såhär för dig wink   

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_nkw=C … ;_from=R40

- - - Edit - - -

Du får alltså spana bland resultaten där helt enkelt. (de har ju ofta en lista; "Passar följande bilar") Så du blir säker på att de passar
Senast redigerat av it_mutt (19 februari 2013)

Mr.Tyskstuk
72 Inlägg
20 februari 2013
Trådstartare
it_mutt skrev:
mattisson skrev:

Jag kan nog inte göra det enklare än såhär för dig wink   

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_nkw=C … ;_from=R40

- - - Edit - - -

Du får alltså spana bland resultaten där helt enkelt. (de har ju ofta en lista; "Passar följande bilar") Så du blir säker på att de passar

http://item.mobileweb.ebay.co.uk/viewit … 9517222943
Där finns ju en sats. I texten passar dom Caddy Mk2, på bilden visar dom en Mk1. Sedan om man kollar infästningen på alla så är det fel, det är vanliga Caddyns infästning och inte pickupens.
Sen ska gudarna veta att jag inte är bilbyggarkungen direkt, så är självklar extra osäker på allt jag tittar på hmm

2 126 Inlägg
20 februari 2013
Skillnaden är att Caddy mk2 pickup är baserad på Skoda pickupen (typ 9U) och skåpet är baserad på Seat Inca (typ 9K) om jag inte minns fel!
Så det gäller att skilja på dessa!
så även om man hittar Coils till en MK2 så behöver det inte passa

Mr.Tyskstuk
72 Inlägg
20 februari 2013
Trådstartare
Big_JN skrev:
Skillnaden är att Caddy mk2 pickup är baserad på Skoda pickupen (typ 9U) och skåpet är baserad på Seat Inca (typ 9K) om jag inte minns fel!

Okej smile Nu blev jag lite klokare. Då skall jag kika efter ett 9U kit vad jag förstår. Tycker fortfarande bara att det är så konstigt att verkligen ingen av de ledande återförsäljarna har koll på att det finns kit till pickupen att köpa.
Men tur att garaget.org finns när det väl gäller med andra ord smile

Avstängd
10 388 Inlägg
20 februari 2013
mattisson skrev:
Big_JN skrev:

Okej smile Nu blev jag lite klokare. Då skall jag kika efter ett 9U kit vad jag förstår. Tycker fortfarande bara att det är så konstigt att verkligen ingen av de ledande återförsäljarna har koll på att det finns kit till pickupen att köpa.

Precis

Sen spontant; bry dig inte om bilderna. Det behöver inte ens vara till samma märke

Hittar du något så kan du ju alltid maila säljaren/företaget om du är det minsta osäker.

Mr.Tyskstuk
72 Inlägg
20 februari 2013
Trådstartare
it_mutt skrev:
mattisson skrev:
Big_JN skrev:

Precis

Sen spontant; bry dig inte om bilderna. Det behöver inte ens vara till samma märke

Hittar du något så kan du ju alltid maila säljaren/företaget om du är det minsta osäker.

Tydligen är Caddyn TVÅ olika bilar i en. Som råkar kallas VW Caddy...
Har nu hittat en svensk återförsäljare äntligen!!
Chassit.se är den enda jag hittat som kan leverera.
De skulle skicka lite information om vad det är för coils.
Hoppas inte på totalt kinaskräp...

Tacksam för all hjälp jag fått! Tack!

Avstängd
10 388 Inlägg
20 februari 2013
mattisson skrev:
it_mutt skrev:
mattisson skrev:

Precis

Tydligen är Caddyn TVÅ olika bilar i en. Som råkar kallas VW Caddy...
Har nu hittat en svensk återförsäljare äntligen!!
Chassit.se är den enda jag hittat som kan leverera.
De skulle skicka lite information om vad det är för coils.
Hoppas inte på totalt kinaskräp...

Tacksam för all hjälp jag fått! Tack!

Ja kolla med dom. Jag vet jag såg någon när jag länkade som i sin "passar följande bilar" hade med pickup:en iaf o vill ha för mig priset var ~3500kr iaf

Sök