2482
Sök

Saab 9-5 2.3t -98 renovering

Nästa steg, 3" avgas! få ner bilen på vägen.. känns som man kör en lyftkran så jävla hög som den är!

85 805 Visningar
Uppdaterades senast 4 augusti 2015
589 Inlägg
5 april 2013
Trådstartare
jojje81 skrev:
Låter som du har för lång bult. Prova med 3 brickor totalt.

Har slagit mig också, men eftersom att det är speedparts kit så känns det sjukt mysko om sakerna inte fungerar tillsammans men som sagt vi får se vad det handlar om när jag tar isär det smile

saab turbo!

George
1 956 Inlägg
5 april 2013
stojf skrev:
jojje81 skrev:

Har slagit mig också, men eftersom att det är speedparts kit så känns det sjukt mysko om sakerna inte fungerar tillsammans men som sagt vi får se vad det handlar om när jag tar isär det smile

Känns inte alls skumt att det inte fungerar.. JUST för att det ÄR från speedparts  smile

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!

589 Inlägg
5 april 2013
Trådstartare
jojje81 skrev:
stojf skrev:
jojje81 skrev:

Känns inte alls skumt att det inte fungerar.. JUST för att det ÄR från speedparts  smile

haha ja så kan man se det också, nämen vi får se imorgon vad det är. kommer komma hem så sent ikväll så.

saab turbo!

64 Inlägg
8 april 2013
Prem lagd smile Tummen upp för projektet hittills! Kul med såna här projekt  smile Har du fått ordning på oljeläckan?

589 Inlägg
8 april 2013
Trådstartare
kan inte riktigt säga att jag har fått ordning på det tyvärr.. har haft så mycket annat för mig så har inte kunnat ta mig ut i garaget.. ibland måste man prioritera.. men har iaf varit och kikat och ikväll blir det att börja riva och sen skruva ihop det, ska ut ur garaget på onsdag för ska in med en annan bil så nu har man inget val! bilder kommer ikväll eller imorgon!

saab turbo!

589 Inlägg
8 april 2013
Trådstartare
Goda nyheter! bilen håller inne alla vätskor och går fint nu! bara lite små pill som att byta några glödlampor och spänna på kryckan sen iväg till besiktningen! såg det idag att parkeringsbromsen tar lite högt och några lampor lyser ej så får bli till att fixa det big_smile och ska beställa ny vevhusventilation imorgon så jag inte behöver oroa mig över det heller smile men var ute nu ikväll och körde en bit och den går riktigt bra faktiskt, kul att man märker skillnad även om det inte är så många hästar som det skiljer!

saab turbo!

64 Inlägg
8 april 2013
Fan va Nice :-D skönt att det löste sig :-)

589 Inlägg
8 april 2013
Trådstartare
jo väldigt skönt smile

saab turbo!

589 Inlägg
9 april 2013
Trådstartare
liten uppdatering, har inte hunnit vara å fota bilen någonting och har inte tid att lägga in bilder från kameran just nu så ni får istället två stycken fälgar som jag sitter och funderar på..

http://www.topgear.co.uk/sites/default/files/styles/large/public/wheels/D1R_MBRG_0.png
dessa är riktigt vassa tycker jag, speciellt om man dumpar ner bilen några centimeter!

http://www.alven-ingvarsson.se/shop/img/products/166-raptor/product_166-raptor_big.jpg

den här advanti fälgen tycker jag är så satans snygg! tycker sex-ekrade fälgar är så snyggt!

Så nu får ni berätta vad ni tycker?

saab turbo!

343 Inlägg
9 april 2013
Den sista sjuekrade tycker jag smile

64 Inlägg
9 april 2013
Måste man välja så får jag säga dom 7ekrade smile båda va riktigt snygga !

207 Inlägg
9 april 2013
dom 7 ekrade Advanti fälgarna i Gunmetal grey är snyggt!

dessa är riktigt läckra med wink
http://www.nipotrading.se/shop/product_ … ts_id=2690
Senast redigerat av Tchn226 (9 april 2013)

589 Inlägg
9 april 2013
Trådstartare
oj ja jag menade sju-ekrade! satt troligtvis och tänkte på något annat wink

Ja dom där var riktigt fina med!

saab turbo!

589 Inlägg
10 april 2013
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/163/162542/162542-3f8f3d85a9c749b0c249123cdacadd4c.jpg

Jätte dålig bild jag vet.. men kameran vill inte ansluta till datorn så fick bli en mobil bild. detta är när jag bara hade hängt på den så nyloc muttrarna är inte där nu! och idag så rullar bilen felfritt förutom vevhusvent som ska bytas. imorgon åker den på besiktning så man får väl se hur det går! blir uppdatering imorgon också!

saab turbo!

230 Inlägg
11 april 2013
Har inte sett ditt projekt förrän nu men läst igenom och gillar det hittills. Verkar nästan vara lika mycket problem med din bil som med min. wink

Lycka till i fortsättningen! smile

Kolla in mitt nya projekt: SAAB 9-3 SS Aero XWD

589 Inlägg
11 april 2013
Trådstartare
muppen94 skrev:
Har inte sett ditt projekt förrän nu men läst igenom och gillar det hittills. Verkar nästan vara lika mycket problem med din bil som med min. wink

Lycka till i fortsättningen! smile

Tackar för det! haha vissa saabar kan vara kinkiga! men de är då man blir som mest kär wink

saab turbo!

589 Inlägg
11 april 2013
Trådstartare
Kort update! var hos opus och besikta bilen idag! HELVETE VAD KINKIG GUBBE! lite feljusterade halvljus, 1.05 lamda värde 1.03 är godkänt och pbroms tog lite för högt enligt honom.. aja inget å göra åt det förutom att fixat smile var sen och tvätta bilen och vaxade den när jag kom hem! blir bättre bilder senare men ett litet smakprov iaf! https://www1.garaget.org/gallery/images/163/162542/162542-62bd1287533bfe708806c167446851df_tn.jpg

saab turbo!

64 Inlägg
11 april 2013
Störiga men ändå lätta saker du fick anmärkning på, skönt när det inte är svåra och dyra saker att åtgärda smile

589 Inlägg
11 april 2013
Trådstartare
sant sant smile men nu får den köras iaf så smile

saab turbo!

589 Inlägg
13 april 2013
Trådstartare
Lite har hänt idag också, var och bytte olja, oljefilter, soppafilter med en kompis, soppafiltret måste ha suttit där sedan den lämnade fabriken.. aldrig någonsin har jag sett något så hemskt... men nu är de nytt och fräscht iaf!!

saab turbo!

Sök