3244
Sök

Saab 9-5 2.3t -98 renovering

Nästa steg, 3" avgas! få ner bilen på vägen.. känns som man kör en lyftkran så jävla hög som den är!

85 803 Visningar
Uppdaterades senast 4 augusti 2015
64 Inlägg
13 april 2013
#101
va de svårt att byta soppafiltret? har bara gjort de på en bmw tidigare och de slutade med en rejäl skätt bensin över hela mig och farsan, fick spola ögonen ett bra tag där efter tongue hade inte en tanke på att de skulle va ett sånt jävla tryck i slangarna big_smile

589 Inlägg
13 april 2013
Trådstartare
#102
nä eller jo de var de eftersom att allt var sönderrostat.. men annars så är de ju inga problem, bara se till att man drar ut säkringen så man tömmer systemet på soppa innan annars kommer det spruta smile och om du ska byta så se till att du har nya bultar till filtret smile

saab turbo!

64 Inlägg
13 april 2013
#103
hehe kan tänka mig att de har vart rostigt om den suttit på sen bilen va ny tongue tack för tipset, tänkte byta den i samma veva som servicen ska göras smile

589 Inlägg
13 april 2013
Trådstartare
#104
bra tänkt smile men mitt egentligen ända tips är att köpa nya bultar till anslutningarna smile då är de inga som alls problem att byta smile

saab turbo!

64 Inlägg
13 april 2013
#105
och att jag skulle plocka bort säkringen wink var köper du olja och sånt ifrån? har själv tidigare beställt från speedpart men har lite funderingar på om man ska köra med någon "dyrare" eller helt enkelt bättre olja denna gången. bara det bästa är bra nock för en Saab big_smile

589 Inlägg
13 april 2013
Trådstartare
#106
Jag köper från ett företag som heter norrolja, får bra pris där. men sen så redline har jag kört en del med. sjukt bra olja men även dyr smile

saab turbo!

589 Inlägg
15 april 2013
Trådstartare
#107
Idag har man varit ute i garaget en liten stund då jag hade en kort dag. fick inte gjort så mycket men lite pill. tog loss ventilkåpan och börja rubba upp den och sen la jag på några lager lack. var tänkt att jag skulle blästra den men det blev inte av så blev så här istället. bild på slutresultatet kommer senare ikväll! bättre blev det men inte perfekt! https://www1.garaget.org/gallery/images/163/162542/162542-be6933cbfa0aa0ac086b36497675cba4.jpg

saab turbo!

589 Inlägg
15 april 2013
Trådstartare
#108
resultat! https://www1.garaget.org/gallery/images/163/162542/162542-ae749e0689da535eae445351e25499b1.jpg 

lackade även tändkasseten så den blev lite fräschare med!

https://www1.garaget.org/gallery/images/163/162542/162542-ed394b8b6a117517f180808bd2760cd2.jpg

bild på när bilen var nytvättad för några dagar sen. ledsen över att det har blivit så lite bilder men men..

saab turbo!

2 712 Inlägg
15 april 2013
#109
Tycker verkligen du skulle slipat bort färgen från SAAB tidigare och polerat upp det.. och efter grunden torkat slipat bort de försiktigt.. samma mest svarta färgen sen köra något lackstift på Ecopower wink

Hade blivit snyggt!

Ser bra ut för övrigt! smile

Plötsliga stoppet är det som dödar..

589 Inlägg
15 april 2013
Trådstartare
#110
står i valet å kvalet om hur jag ska göra, det såg rätt elakt ut helsvart men vi får se

saab turbo!

405 Inlägg
15 april 2013
#111
stojf skrev:
resultat! http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 5499b1.jpg 

lackade även tändkasseten så den blev lite fräschare med!

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 760cd2.jpg

bild på när bilen var nytvättad för några dagar sen. ledsen över att det har blivit så lite bilder men men..

Blev mycket snyggare en innan, men som sagt slipa ner Saab loggan och polera upp igen vore ännu bättre imo smile

f.ö så skulle jag också behöva lacka om min tänd kassett och undrar då ifall man bara kan bre på vanlig färg på den, eller om det blir så pass varmt att man måste ha någon special färg? (Okunnig)

Hit the clutch, hit the gear, hit the gas and I'm gone

2 712 Inlägg
15 april 2013
#112
wBes skrev:
stojf skrev:
resultat! http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 5499b1.jpg 

lackade även tändkasseten så den blev lite fräschare med!

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 760cd2.jpg

bild på när bilen var nytvättad för några dagar sen. ledsen över att det har blivit så lite bilder men men..

Blev mycket snyggare en innan, men som sagt slipa ner Saab loggan och polera upp igen vore ännu bättre imo smile

f.ö så skulle jag också behöva lacka om min tänd kassett och undrar då ifall man bara kan bre på vanlig färg på den, eller om det blir så pass varmt att man måste ha någon special färg? (Okunnig)

Tändkassetten skall ej bli mer varm än ljummen.

Blir den varmare finns det risk att den är trasig smile

Hoppas de gav svar på din fråga smile

Plötsliga stoppet är det som dödar..

405 Inlägg
15 april 2013
#113
amoreex skrev:
wBes skrev:
stojf skrev:
resultat! http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 5499b1.jpg 

lackade även tändkasseten så den blev lite fräschare med!

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 760cd2.jpg

bild på när bilen var nytvättad för några dagar sen. ledsen över att det har blivit så lite bilder men men..

Blev mycket snyggare en innan, men som sagt slipa ner Saab loggan och polera upp igen vore ännu bättre imo smile

f.ö så skulle jag också behöva lacka om min tänd kassett och undrar då ifall man bara kan bre på vanlig färg på den, eller om det blir så pass varmt att man måste ha någon special färg? (Okunnig)

Tändkassetten skall ej bli mer varm än ljummen.

Blir den varmare finns det risk att den är trasig smile

Hoppas de gav svar på din fråga smile

Tackar för svar smile Då kör jag på någon standard matt svart isf smile

Hit the clutch, hit the gear, hit the gas and I'm gone

2 712 Inlägg
15 april 2013
#114
wBes skrev:
amoreex skrev:
wBes skrev:

Blev mycket snyggare en innan, men som sagt slipa ner Saab loggan och polera upp igen vore ännu bättre imo smile

f.ö så skulle jag också behöva lacka om min tänd kassett och undrar då ifall man bara kan bre på vanlig färg på den, eller om det blir så pass varmt att man måste ha någon special färg? (Okunnig)

Tändkassetten skall ej bli mer varm än ljummen.

Blir den varmare finns det risk att den är trasig smile

Hoppas de gav svar på din fråga smile

Tackar för svar smile Då kör jag på någon standard matt svart isf smile

Bara se till att tändkassetten står upp när du lackeraren den och även när du lägger den på tork..

Dem Skall INTE ligga ner ... det är olja i dem som kan rinna lite fel och sen när man startar med flera tusen volt och det saknar olja att kyla med kan de bara hända en sak.. wink

Plötsliga stoppet är det som dödar..

405 Inlägg
15 april 2013
#115
amoreex skrev:
wBes skrev:
amoreex skrev:

Tändkassetten skall ej bli mer varm än ljummen.

Blir den varmare finns det risk att den är trasig smile

Hoppas de gav svar på din fråga smile

Tackar för svar smile Då kör jag på någon standard matt svart isf smile

Bara se till att tändkassetten står upp när du lackeraren den och även när du lägger den på tork..

Dem Skall INTE ligga ner ... det är olja i dem som kan rinna lite fel och sen när man startar med flera tusen volt och det saknar olja att kyla med kan de bara hända en sak.. wink

Aha låter ju vettigt nu när du säger de, tank ännu en gång smile

Hit the clutch, hit the gear, hit the gas and I'm gone

158 Inlägg
15 april 2013
#116
har jag fattat rätt när du säger att den ska stå upp att den ska va som i motorn? om du förstår hur jag menar smile följer projektet även om jag inte kommenterat förr men får väl börja med det smile Mvh

2 712 Inlägg
15 april 2013
#117
Audi_S1Quattro skrev:
har jag fattat rätt när du säger att den ska stå upp att den ska va som i motorn? om du förstår hur jag menar smile följer projektet även om jag inte kommenterat förr men får väl börja med det smile Mvh

Ja precis, att den är rättställd när du lackerar den och även när den står på tork..

Ställ bara en bit trä på varje sida som stötta wink

Plötsliga stoppet är det som dödar..

158 Inlägg
15 april 2013
#118
okej tack så mycket smile hade ingen aning om det med oljan, så det va tur att du sa det här så man slipper göra det misstaget wink

589 Inlägg
15 april 2013
Trådstartare
#119
precis som amoreex säger! dock så har jag hört många som kört hängande och liggande och det har bara gått bra men sjukt onödigt att chansa! smile

Jo jag tror att det kommer att putsas ner! det var tanken från början så därför smorde jag inte SAAB och ECOPOWER med fett lite lätt så att färgen skulle släppa lättare! dock så funderar jag på att göra om allt igen och blästra och samtidigt ta bort ECO så det bara står POWER smile men vet ej hur det blir. i helgen blir det lite lätt mek med snaaben, spänna på handbromsen, fixa regskyltsbelysningen är det som står på agendan smile

Kul att höra att det finns folk som följer! Jag vill gärna höra vad ni har att säga! BU SOM BÄ!

saab turbo!

158 Inlägg
15 april 2013
#120
insåg precis att jag blandade ihop er haha, aja blir så när man har teori i skolan hela dan big_smile


Sök