hunnit med några timmar i garaget i helge så nu är framvagnen färdig . och golvet är helt rostlagat, front med lyktor och blinkers, motor utrymmet tvättat, och generator och sånt monterat, men som vanligt är jag dålig på dokumentera så bilder kommer senare och fick hem nya tryckplattan sachs 765, ekonomin räcker inte riktigt till den här månaden så 25 blir de zf låda(om jag inte får tag i en till bra pris innan) och sinter lamell kör på 4 puckad sinter utan fjädrar
Ber om ursäkt får dålig uppdatering, har införskaffat en 242-75 som allt ska över i, underlättar för reggning och allt så ska besikta den och sen göra om allt till 242an
Stött på 2 problem nr 1 eftersom jag fick borra blocket till 83 så kan jag inte köra med t5 kolvarna som var tänkt och då blev de V70 turbo istället på 83 för att dem matchar mina 139,5 stakar. Men när jag måtta hur mkt som behövdes svarvas av fick jag 1,8 mm kvar till först komp ringen de är mindre bra, nr2 försöker hitta inre ventilfjädrar, med 2mm tråd diameter,vet att BMW m50 har de i original, kom gärna med funderingar eller tips om ni vet något. Mvh
Stött på 2 problem nr 1 eftersom jag fick borra blocket till 83 så kan jag inte köra med t5 kolvarna som var tänkt och då blev de V70 turbo istället på 83 för att dem matchar mina 139,5 stakar. Men när jag måtta hur mkt som behövdes svarvas av fick jag 1,8 mm kvar till först komp ringen de är mindre bra, nr2 försöker hitta inre ventilfjädrar, med 2mm tråd diameter,vet att BMW m50 har de i original, kom gärna med funderingar eller tips om ni vet något. Mvh
Vad blev det för kolvar till slut?
jo de vart v70n turbo kolvar med 83mm i borr, avsvarvade 2mm i mitten och 1 mm på kanterna, så den var uppborrad till 3l maskin.
Sj tycker jag den gamla brädan med litet mätarhus är råast men alla verkar föredra den breda, smaken är som baken... klöven Har du fått ihop motorn ännu?
Stött på 2 problem nr 1 eftersom jag fick borra blocket till 83 så kan jag inte köra med t5 kolvarna som var tänkt och då blev de V70 turbo istället på 83 för att dem matchar mina 139,5 stakar. Men när jag måtta hur mkt som behövdes svarvas av fick jag 1,8 mm kvar till först komp ringen de är mindre bra, nr2 försöker hitta inre ventilfjädrar, med 2mm tråd diameter,vet att BMW m50 har de i original, kom gärna med funderingar eller tips om ni vet något. Mvh
Vad blev det för kolvar till slut?
jo de vart v70n turbo kolvar med 83mm i borr, så den var uppborrad till 3l maskin.
Vad skiktar du på för hästar? Gillar folk som inte är rädda för att riva i grejerna själv utan bara gör!
Sj tycker jag den gamla brädan med litet mätarhus är råast men alla verkar föredra den breda, smaken är som baken... klöven Har du fått ihop motorn ännu?
Lycka till
jo då motor är i hop och skulle provstartas, i gamla bilen men råkade snubbla över en 242 75 och fick stoppa övver allt i, så motorn sitter, och låda satt men fick ta bort den och sälja, så letar lite smått efter ny låda igen
jo de vart v70n turbo kolvar med 83mm i borr, så den var uppborrad till 3l maskin.
Vad skiktar du på för hästar? Gillar folk som inte är rädda för att riva i grejerna själv utan bara gör!
ja någon gång i framtiden ska jag försöka mig på att slå polarnas bilar men dem har 7 års försprång så ligger lite efter, men dem ligger mellan 5-700hk ungefär, river man inte själv så händer de inget.
soppaledningar nya axeln sänkningssats stötdämpare bomsok, ny tank, med wallbro intank pump följt av 2 044or. förlängda bärarmar och ställbara momentstag