2506
Sök

745 b6254 turbo bygge

242 DL - 75 b6254 turbo sleeper. tanken är lite dragrace, samt drift. för väg regg Får se vad de duger till.

35 102 Visningar
Uppdaterades senast 6 maj 2016
snickare
612 Inlägg
12 april 2013
#21
blir de o köra i eskilstuna oxså? tänkte på shoot outen som landracing har smile

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull

46 Inlägg
14 april 2013
Trådstartare
#22
Kommer försöka åka på de flesta bilgrejerna som jag kan, men de är möjligt att de blir så absolut wink

46 Inlägg
14 april 2013
Trådstartare
#23
hunnit med några timmar i garaget i helge så nu är framvagnen färdig . och golvet är helt rostlagat, front med lyktor och blinkers, motor utrymmet tvättat, och generator och sånt monterat, men som vanligt är jag dålig på dokumentera så bilder kommer senare tongue och fick hem nya tryckplattan sachs 765, ekonomin räcker inte riktigt till den här månaden så 25 blir de zf låda(om jag inte får tag i en till bra pris innan) och sinter lamell kör på 4 puckad sinter utan  fjädrar tongue
Senast redigerat av naarp (14 april 2013)

46 Inlägg
25 april 2013
Trådstartare
#24
finns lite nya bilder i fotoalbumet igen, big_smile

46 Inlägg
28 maj 2013
Trådstartare
#25
Ber om ursäkt får dålig uppdatering, har införskaffat en 242-75 som allt ska över i, underlättar för reggning och allt så ska besikta den och sen göra om allt till 242an wink

46 Inlägg
2 mars 2014
Trådstartare
#26
https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177237/177237-81ee12e675eada73bfec1ea6cda09055.jpg
Framvagnen med nya grejer

46 Inlägg
2 mars 2014
Trådstartare
#27

nya ok sänkningsfjädrar servo styrväxel, 260 krängningshämmare

46 Inlägg
2 mars 2014
Trådstartare
#28
https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177237/177237-9a9361515e9b1907ec5c32bf2c95a6bc.jpg
Sänkfjädrar. Nya ok, agad 1031 axel, borrade drivaxlar, ställbart tvärstag, förlängda 2cm bärarmar, nya bussningar överallt

Prototyp tekniker
259 Inlägg
2 mars 2014
#29
naarp skrev:
Stött på 2 problem nr 1 eftersom jag fick borra blocket till 83 så kan jag inte köra med t5 kolvarna som var tänkt och då blev de V70 turbo istället på 83 för att dem matchar mina 139,5 stakar. Men när jag måtta hur mkt som behövdes svarvas av fick jag 1,8 mm kvar till först komp ringen de är mindre bra, nr2 försöker hitta inre ventilfjädrar, med 2mm tråd diameter,vet att BMW m50 har de i original, kom gärna med funderingar eller tips om ni vet något. Mvh

Vad blev det för kolvar till slut?


46 Inlägg
2 mars 2014
Trådstartare
#30
https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177237/177237-4a1270437fb839e1f02de86affe04b6e.jpg
Nya instrumentpanel från -87a

46 Inlägg
2 mars 2014
Trådstartare
#31
Fratma skrev:
naarp skrev:
Stött på 2 problem nr 1 eftersom jag fick borra blocket till 83 så kan jag inte köra med t5 kolvarna som var tänkt och då blev de V70 turbo istället på 83 för att dem matchar mina 139,5 stakar. Men när jag måtta hur mkt som behövdes svarvas av fick jag 1,8 mm kvar till först komp ringen de är mindre bra, nr2 försöker hitta inre ventilfjädrar, med 2mm tråd diameter,vet att BMW m50 har de i original, kom gärna med funderingar eller tips om ni vet något. Mvh

Vad blev det för kolvar till slut?

jo de vart v70n turbo kolvar med 83mm i borr, avsvarvade 2mm i mitten och 1 mm på kanterna, så den var uppborrad till 3l maskin.
Senast redigerat av naarp (2 mars 2014)

Prototyp tekniker
259 Inlägg
2 mars 2014
#32

Sj tycker jag den gamla brädan med litet mätarhus är råast men alla verkar föredra den breda, smaken är som baken... klöven smile Har du fått ihop motorn ännu?

Lycka till


Prototyp tekniker
259 Inlägg
2 mars 2014
#33
naarp skrev:
Fratma skrev:
naarp skrev:
Stött på 2 problem nr 1 eftersom jag fick borra blocket till 83 så kan jag inte köra med t5 kolvarna som var tänkt och då blev de V70 turbo istället på 83 för att dem matchar mina 139,5 stakar. Men när jag måtta hur mkt som behövdes svarvas av fick jag 1,8 mm kvar till först komp ringen de är mindre bra, nr2 försöker hitta inre ventilfjädrar, med 2mm tråd diameter,vet att BMW m50 har de i original, kom gärna med funderingar eller tips om ni vet något. Mvh

Vad blev det för kolvar till slut?

jo de vart v70n turbo kolvar med 83mm i borr, så den var uppborrad till 3l maskin.

Vad skiktar du på för hästar? Gillar folk som inte är rädda för att riva i grejerna själv utan bara gör!


46 Inlägg
2 mars 2014
Trådstartare
#34
Fratma skrev:

Sj tycker jag den gamla brädan med litet mätarhus är råast men alla verkar föredra den breda, smaken är som baken... klöven smile Har du fått ihop motorn ännu?

Lycka till

jo då motor är i hop och skulle provstartas, i gamla bilen men råkade snubbla över en 242 75 och fick stoppa övver allt i, så motorn sitter, och låda satt men fick ta bort den och sälja, så letar lite smått efter ny låda igen tongue

46 Inlägg
2 mars 2014
Trådstartare
#35
Fratma skrev:
naarp skrev:
Fratma skrev:

Vad blev det för kolvar till slut?

jo de vart v70n turbo kolvar med 83mm i borr, så den var uppborrad till 3l maskin.

Vad skiktar du på för hästar? Gillar folk som inte är rädda för att riva i grejerna själv utan bara gör!

ja någon gång i framtiden ska jag försöka mig på att slå polarnas bilar men dem har 7 års försprång så ligger lite efter, men dem ligger mellan 5-700hk ungefär, river man inte själv så händer de inget. big_smile

46 Inlägg
15 juni 2014
Trådstartare
#36
https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177237/177237-ea092dca3973d57128bf5d0732d8240b.jpg
byggt nytt spakställ

46 Inlägg
15 juni 2014
Trådstartare
#37
https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177237/177237-2ef42cb96b9a8cc4731fcce8800698bb.jpg
egen snickrad kollektor

46 Inlägg
15 juni 2014
Trådstartare
#38
https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177237/177237-42183fa99858975099c323929a2aa421.jpg
grenrör punktat

46 Inlägg
15 juni 2014
Trådstartare
#39
https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177237/177237-30d845418fc321cc2b1d462a7b1b6a3c.jpg
så får de bli

46 Inlägg
15 juni 2014
Trådstartare
#40
https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177237/177237-6a195e8d62cecb834580a89b4f8622ad.jpg
soppaledningar nya axeln sänkningssats stötdämpare bomsok, ny tank, med wallbro intank pump följt av 2 044or.
förlängda bärarmar och ställbara momentstag
Senast redigerat av naarp (15 juni 2014)


Sök