så då var taket uppe, det var ju inte så lätt precis och sätta upp det själv, blev lite veck i hörnen, tyget i sig var väldigt lätt och jobba med, kommer även listor som täcker mer sen. blev rätt nöjd i all fall, första gången jag gör detta
fick mitt hand tag idag från ebay märket: richbrook
har grejat lite med vänster drivaxel i fram, damasken har varit helt kass. så det var dax å byta den. till slut så fick jag av det, efter massa slit höger fram damasken var bra så behövdes inte byta.
gör rent det gamla fettet, och i med nytt
då var allt rengjort, på med nya damasken
äntligen på plats:D i slutet av månaden blir det och köpa: skivor,trummor,bromsbelägg,bromsbackar,monterings sats, däck och Ffäderbensstag 3 punkt i fram
börjat renovera bromsarna nu, fram och bak jävla massa rost ska dra över med stålborste och göra rent, sen lacka de svart (bromsskölden)
då var allt i bak av:)
mer rost:)
ser för jävligt ut!
var nere och hämtade paketet idag ska bli gött med nytt runt om, ska även ta av oken i fram och lämna in dom på blästring sen lacka dom röda, trummorna svarta i bak, och lufta systemet, i med ny bromsvätska
Senast redigerat av jonaslithen (12 februari 2014)
fått hem nya bromsslangar i fram och bromscylindrar till bak
slipade och blästrade dom själv istället för att lämna in dom
målade med biltemas bromsoksfärg röd, syns inte så bra på bilden är mycket rödare i verkligheten, mobil kameran som är kass
fan vad dom satt, fick värma av dom
blir riktigt fräscht här i fram nu med nya bromsslangar och nya skivor i fram:)
gött och bli av med gammal skit
så nya bromsrör bak
äntligen fick jag och farsan de på plats
Lackade dom inte i svart, tyckte dom var snygga som dom kom:)
då är det bara spänna handbromsen inifrån sen som är kvar. Fortsätter i fram, nu i veckan, fick beställa nya belägg i fram för dom andra passa inte:/ även beställt monteringssats i fram
ny bromslang på plats
Senast redigerat av jonaslithen (16 februari 2014)
Har inte varit lätt och bestämma sig med stolarna funderat massor på de, till slut så bestämmde jag mig. Köpte doma idag fk stolar:) ska ha bak soffa från honda integra dc2 type R, för er som inte vet hur den ser ut, så är den svart tyg med röda sömar på, passar civic
Kommer nog bli riktigt snyggt med de sätena Men hur lätt/svårt är det att sätta in dc2 type R baksätena i en eg? Har sätt flera göra det på en ek men inte på en eg.
Kommer nog bli riktigt snyggt med de sätena Men hur lätt/svårt är det att sätta in dc2 type R baksätena i en eg? Har sätt flera göra det på en ek men inte på en eg.
Jaa hoppas de! de ska bara var sätt i, samma passform. Va ja vet iallfall ska se när ja köpt dom