Grejade endel förra veckan då jag har varit ledig hela veckan, blivit 6-8timmar i garaget, bärgade ner den vita civicen till garaget börja greja med den i lördags förra veckan,
Blev motor swapad i måndags, fick även förra över motor härvan från vtin byte även instrument härvan och vänster härva fram, så jag fick riva allt bakom instrument nästan, för att komma åt den stora härvan, med tanken på att bilen varken har abs eller vtec så blev de smidigast göra så, (plug and play) med vtins ecu, drivaxlarna passade rakt i, t korset för motor fästet tog jag från vtin samt länkarna till växelådan och gasvajern. rensa även dämpmattorna inuti, de som är i dörrarna och bakskärmarna får vara kvar. vtins dörrsidor satte jag dit igår syns ej på bild. sparco stolarna som satt i säljes då jag ska köpa skålade sparco stolar, så blir de även personal steering ratt i. då jag sålt nardin och fälgarna. fälgar vet ja ej än vad ja ska ha, blir väl 15x7 eller 16x7 sen om de blir äkta eller fake vet ja inte. ska även måla de mesta i insidan i mörkgrått, tror de blir snyggt med svarta stolar i. nya original stag i bak är på väg, hjulen blir rakställda i bak på måndag.
kapat av kylarfästen och ac fästena byggt 2st nya kylarfästena för accord cb3 kylet som sitter i nu samt trimmat av fläkten lite för att få plats.
Annars överlag så är de: stift,olja,filter,universala kylarslangar 2st,servo rem,glykol,servo olja,kylarvatten som är kvar för uppstart, samt en höger framskärm med.
Den röda vtin vet ja inte hur de blir, antingen slänga chassit bygga på en mer fräsch civic som inte är så rostig eller skuren i skärmarna, så fokusera på mer motor som k24. Samt byta lite stag fram/bak vagn.
kände att ja behöver ha något att åka på i sommar så använder den vita civicen som sommar bil medans de andra byggs.