3706
Sök

BMW 525 e34 tds (problem att starta när det är minusgrader)

DEVIL
1 171 Inlägg
26 februari 2013
Trådstartare
Som sagt, polare har en 525 e34a tds, problem med att starta när det är minusgrader ute, den startar såklart när han har motorvärmaren på. (bilen startar utan motorvärmare upp till -5, annars inte.) Så om det är -15 ute som det var idag, så startade den inte utan motorvärmare, så jag föreslog till honom vad felet kan vara, om han kanske har ett dåligt eller flera dåliga glödstift.

Kan det vara glödstift/en, som är dåliga.. eller nåt annat?

bmw m power

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
26 februari 2013
Japp det låter som glödstift.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

DEVIL
1 171 Inlägg
26 februari 2013
Trådstartare
76Lubricants skrev:

Trodde det jag med, men kan det vara nåt annat? Han vill inte byta alla glödstift utan att vara säker på om det finns nån annan billigare lösning om det inte är stiften :p om du fattar

bmw m power

7 Inlägg
26 februari 2013
Har haft samma problem på min och det var glödstifts enheten som va kaputt...

Kimsan
Team SFR

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
26 februari 2013
Legosoldaten skrev:
76Lubricants skrev:

Trodde det jag med, men kan det vara nåt annat? Han vill inte byta alla glödstift utan att vara säker på om det finns nån annan billigare lösning om det inte är stiften :p om du fattar

Ja han kan du ta ur stiften och ge dom ström och se vilka/om några är dåliga innan han lägger pengar på nya stift:-)

DEVIL
1 171 Inlägg
26 februari 2013
Trådstartare
76Lubricants skrev:
Legosoldaten skrev:
76Lubricants skrev:

Ja han kan du ta ur stiften och ge dom ström och se vilka/om några är dåliga innan han lägger pengar på nya stift:-)

Precis det jag bad han att göra 2min innan du skrev :>

bmw m power

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
26 februari 2013
Legosoldaten skrev:
76Lubricants skrev:
Legosoldaten skrev:

Okej:-) endel pratar om att man måste lyfta insuget för att komma åt dom, men de är bullshit om man inte har händer stora som dasslock förstås. Jag har bytt på 3 bilar, tar ca 20 minuter utan att lyfta insuget, och jag har inte flickhänder:-)

DEVIL
1 171 Inlägg
26 februari 2013
Trådstartare
76Lubricants skrev:
Legosoldaten skrev:
76Lubricants skrev:

Okej:-) endel pratar om att man måste lyfta insuget för att komma åt dom, men de är bullshit om man inte har händer stora som dasslock förstås. Jag har bytt på 3 bilar, tar ca 20 minuter utan att lyfta insuget, och jag har inte flickhänder:-)

Haha, får tacka så mycket för hjälpen iallafall!

bmw m power

Sök