Och så var det dags att leverera igen!
Tar allt i kronologisk ordning --->
Beställde hem de gummilister som saknades. Faktum är att jag redan hade beställt hem alla dem en gång tidigare men tappat bort dem...
Men nu har jag monterat bakljusen:
Och de funkar som de ska:
Har även monterat lite tätningslister och kederlister med detta som resultat:
Tycker den blev rätt bra när listerna kom på
Sen tog jag tag i inredningen och började med att dra lite kablage till ljudet. Kanske inte så mycket att se, men det var ganska mycket jobb med tanke på att det inte fanns några ljudkablar tidigare
Det blev snyggare när det bands upp med lite buntband... Kablage till 6 st högtalare och baslåda/slutsteg är i alla fall draget och funkade på första försöket! Film kommer på det senare!
Dessa högtalare satt i hatthyllan på bilen när jag tog över den och är nog över 30 år gamla, men det var bra drag i dem ändå, så dessa hamnar i dörrarna sen.
Sen såg det ju inte så snyggt ut att ha öppet under baksätet så man såg alla kablar och batteri osv, så jag snidade till ett par mallar i kartong:
Som jag sen sågade ut i masonite:
och limmade på lite konstläder:
Helhetsresultatet blev väldigt lyckat tycker jag!
Sen passade jag på att sätta upp lite mattor med hjälp av spraylim från biltema, mattorna var färdigutskurna vid köp:
Och så slutligen hade jag min polare Martin här, som tidigare hjälpte mig med sidorutorna, som nu hjälpte mig med att montera framrutan:
Vi försökte även med bakrutan, men den ville sig inte riktigt... Om nån har tips på hur man ska göra med den så är det ett välkommet bidrag!
Det var allt för denna gång! Tänkte försöka hinna med de sista mattorna imorgon