4302
Sök

Djclabbe's rekondjobb med Pingen material!

350 Inlägg
31 juli 2013
#181
Vågar man köra med optipads fransiga röda trissor på en ganska tungt oxiderad solid lack rakt upp och ner?
Eller polera bort oxiden med snällare trissor först?

I'm not a complete idiot, some parts are missing!
Birdy Birdy in the sky, Fell a Poo Poo in my eye, Me dont care Me dont cry, Me just happy cows dont Fly!

2 763 Inlägg
31 juli 2013
#182
Jag följer men är dålig på att kommentera! smile

Volvo - For Life

Dope MF
213 Inlägg
1 augusti 2013
#183
Jaha, då var det dags för mig att lägga första kommentaren här !
Följt hela tråden, men inte kommenterat tongue

Måste bara säga att du gör ett grymt jäkla jobb Clabbe ! Svinbra resultat tycker jag smile

Jag har en bil som har mörk lack med skapligt många lager klarlack på (6 lager tror jag), som var i superskick när jag köpte den nu på senhösten. Jag använde bilen i vintras och var supernoga med att tvätta den 1-2 gånger i veckan vilket har hållt i sig. Dock har det medfört en jäkla massa tvättrepor som jag mådde dåligt av att se när solen låg på. Tyvärr har jag en krockskada på bilen (lacksläpp nederkant baklucka och sprucken stötfångare bak). Detta är tillfälligt fixat med massa klistermärken över spricka och penselmålad lucka.. Men iaf, kändes onödigt att lämna in den på en dyr rekond innan detta är fixat, så tänkte att jag ger mig på att polera själv för första gången!

Började med att köpa nån rubbing och vax från Lahega och körde med biltemas maskin + lamullstrissa till rubbingen. Detta resulterade i katastrofal kaos då lacken blev förbannat repig. Försökte med massa olika trissor som farsan hade liggandes, olika tekniker osv.. Men allt sket sig tongue

Köpte då Polish&sealant + optipadtrissor från Pingen och körde över hela bilen förra veckan. H*LVETE SÅ BLANK DEN BLEV! Dock blev vissa delar grymt repiga ändå vilket jag tror beror på att trissorna blev skitiga. Så har nu kört dem i tvättmaskin och funderar på att bättra på detta nu i helgen.. Vilken hastighet skall jag köra på maskinen i detta steg? Kört på steg 4 hittills!

Även om bilen blev sjukt blank så ser jag fortfarande en hel del repor när jag lyser med stark lampa.. Ska jag köpa grävre medel och köra med? Typ FG400 eller vad det heter? Somsagt så började jag med Polish&sealant.. Lacken känns dock djävulskt hal och fin tycker jag och vattenavrinningen är mycket bra smile

En annan liten fråga.. Om jag nu får bort alla respor med optipadtrissorna och P&S och nöjer mig så, kan jag då ta mjuka trissor och avsluta med P&S för ett superblank resultat? Tyckte jag läste på någon sida bakåt att jag kunde avsluta så.. Eller att jag tar mitt vax från Lahega och avslutar med det. Gör inget om jag får prova lite fram & tllbaka iof smile

Sådär, liten berättelse från en total nybörjare på rekond smile Fortsätt med ditt grymma arbete Clabbe!


143 Inlägg
2 augusti 2013
#184
Jag undrar lite om Polish& Sealant.. Använder man den istället för en fin polish och ett lackskydd? Är helt lost när det gäller den produkten faktiskt :p

The One Who Saves He Haves

klabbarpan
3 041 Inlägg
2 augusti 2013
#185
En fråga till dig clabbe! Jag köpte igåe en 9000 som förövrigt är jättefin i lacken samt välskött. Men märkte igår efter att ha tvättat den att där finns en hel del färg stänk på den. Alltså små vita färg prickar. Har du något förslag på hur jag kan få bort dem? Eller är det försent sad


22 Inlägg
2 augusti 2013
#186
nixon89 skrev:
En fråga till dig clabbe! Jag köpte igåe en 9000 som förövrigt är jättefin i lacken samt välskött. Men märkte igår efter att ha tvättat den att där finns en hel del färg stänk på den. Alltså små vita färg prickar. Har du något förslag på hur jag kan få bort dem? Eller är det försent sad

Tänkte bara hjälpa till här lite... Man kan använd lera för sånt brukar jag göra iaf, fungerar som ett suddgummi och brukar försvinna direkt! Glöm bara inte att ha typ blandning schampoo+vatten så inte leran "bränns" fast i lacken.

108 Inlägg
3 augusti 2013
Trådstartare
#187
werd skrev:
Vågar man köra med optipads fransiga röda trissor på en ganska tungt oxiderad solid lack rakt upp och ner?
Eller polera bort oxiden med snällare trissor först?

jaa de ska inte vara något problem smile Så har jag gjort iallafall ^^ Optipads avverkar ju rejält mycket , så den borde bara skynda på arbetet i de fallet.

BOLIN_ skrev:
Jag följer men är dålig på att kommentera! smile

Hehe det är så med många, o är väl lite likadan själv, ibland har man inget o säga bara smile

Gnomen skrev:
Jaha, då var det dags för mig att lägga första kommentaren här !
Följt hela tråden, men inte kommenterat tongue

Måste bara säga att du gör ett grymt jäkla jobb Clabbe ! Svinbra resultat tycker jag smile

Jag har en bil som har mörk lack med skapligt många lager klarlack på (6 lager tror jag), som var i superskick när jag köpte den nu på senhösten. Jag använde bilen i vintras och var supernoga med att tvätta den 1-2 gånger i veckan vilket har hållt i sig. Dock har det medfört en jäkla massa tvättrepor som jag mådde dåligt av att se när solen låg på. Tyvärr har jag en krockskada på bilen (lacksläpp nederkant baklucka och sprucken stötfångare bak). Detta är tillfälligt fixat med massa klistermärken över spricka och penselmålad lucka.. Men iaf, kändes onödigt att lämna in den på en dyr rekond innan detta är fixat, så tänkte att jag ger mig på att polera själv för första gången!

Började med att köpa nån rubbing och vax från Lahega och körde med biltemas maskin + lamullstrissa till rubbingen. Detta resulterade i katastrofal kaos då lacken blev förbannat repig. Försökte med massa olika trissor som farsan hade liggandes, olika tekniker osv.. Men allt sket sig tongue

Köpte då Polish&sealant + optipadtrissor från Pingen och körde över hela bilen förra veckan. H*LVETE SÅ BLANK DEN BLEV! Dock blev vissa delar grymt repiga ändå vilket jag tror beror på att trissorna blev skitiga. Så har nu kört dem i tvättmaskin och funderar på att bättra på detta nu i helgen.. Vilken hastighet skall jag köra på maskinen i detta steg? Kört på steg 4 hittills!

Även om bilen blev sjukt blank så ser jag fortfarande en hel del repor när jag lyser med stark lampa.. Ska jag köpa grävre medel och köra med? Typ FG400 eller vad det heter? Somsagt så började jag med Polish&sealant.. Lacken känns dock djävulskt hal och fin tycker jag och vattenavrinningen är mycket bra smile

En annan liten fråga.. Om jag nu får bort alla respor med optipadtrissorna och P&S och nöjer mig så, kan jag då ta mjuka trissor och avsluta med P&S för ett superblank resultat? Tyckte jag läste på någon sida bakåt att jag kunde avsluta så.. Eller att jag tar mitt vax från Lahega och avslutar med det. Gör inget om jag får prova lite fram & tllbaka iof smile

Sådär, liten berättelse från en total nybörjare på rekond smile Fortsätt med ditt grymma arbete Clabbe!

Tackartackar smile

För det första, var bilen 100% ren när du började putsa? Avfettat med alkaliskt + tjärlösare? Och om det behövdes kört med en lera? Skönt att ha bilen så ren som de bara går innan man går på med maskin.

Lammullstrissa har jag själv faktiskt aldrig kört med, men har förstått att man bör veta vad man gör innan man ger sig på en sån. Jag antar att du kör en roterande enkeltrissa?

Polish&sealant är inte i första hand för o ta bort grövre repor, den fungerar hyggligt på vissa lacker ihop med optipads, men då MÅSTE du gå över hela bilen ett varv till med P&S fast med gula trissor för o städa upp, optipads är ju grova så de lämnar en del smårepor också, så det är inga enstegstrissor.

Jag har blivit avrådd från att köra alla sorters trissor i tvättmaskin. Optipad är ju väldigt speciell då den gärna packar ihop sig o blir hård medans man kör, så jag får rätt ofta ta tryckluften o blåsa ur allt torkat medel så den blir fluffig igen, o ibland även ta typ en mejsel (100% REN!!!) och rugga upp trissan igen. Tycker den tar dåligt och slår somfan annars. Efter att alla mina jobb är klara tvättar jag alla trissor i en hink med alkalisk avfettning och vatten, de löser upp polermedlet , o sen skölja dom under rent vatten o pressa några gånger tills de är rena smile

Om du kör med en roterande maskin nu och inte har 100% koll så tycker ja du lägger den åt sidan, köper en billig dubbeloscillerande maskin (tror clasohlsson tar 400kr för sin cohtech nu, den gjorde jag mina första jobb med)

Sen köper du till FG400, PF2500 och behåller ditt P&S, köp till maskinen nya 100mm trissor, optipad,gula och blåa för de 3 olika stegen. Då kommer du få kanonresultat om du bara orkar slita med det smile

pirrepop skrev:
Jag undrar lite om Polish& Sealant.. Använder man den istället för en fin polish och ett lackskydd? Är helt lost när det gäller den produkten faktiskt :p

Det är en underbar produkt! big_smile Fick jag välja bara EN produkt jag skulle ha för utsida så är det den smile Så du har helt rätt i tankesättet, den polerar fint och lämnar en stört blank yta som ger en grym avrinning. Lackskyddet den ger är långt mycket bättre än ett vanligt vax, men inte lika hållbart som ett "riktigt" lackskydd, t.ex arcticseal 1 och 2.

Memme112 skrev:
nixon89 skrev:
En fråga till dig clabbe! Jag köpte igåe en 9000 som förövrigt är jättefin i lacken samt välskött. Men märkte igår efter att ha tvättat den att där finns en hel del färg stänk på den. Alltså små vita färg prickar. Har du något förslag på hur jag kan få bort dem? Eller är det försent sad

Tänkte bara hjälpa till här lite... Man kan använd lera för sånt brukar jag göra iaf, fungerar som ett suddgummi och brukar försvinna direkt! Glöm bara inte att ha typ blandning schampoo+vatten så inte leran "bränns" fast i lacken.

Helt riktigt, en lera kan fungera för att ta bort det. Men köp den finaste leran du kan hitta och prova med isåfall och se om den räcker. En grövre lera tar förmodligen bort prickarna lätt, men den repar även lite så man är tvungen att polera efteråt.

Jag kör med Pingens "medium" clay, den gula. Den lämnar en del smårepor men tar bort grymt mycket skit i lacken, och mig gör det ju inget att den repar lite då jag bara kör den innan rekond smile

Hoppas jag fick ihop svar på allas frågor nu! cool

Gå gärna in och gilla mina sidor, kommer uppdateras hela tiden!
Bilvårdshörnan
Bilstereohörnan

Dope MF
213 Inlägg
3 augusti 2013
#188
Tackartackar smile

För det första, var bilen 100% ren när du började putsa? Avfettat med alkaliskt + tjärlösare? Och om det behövdes kört med en lera? Skönt att ha bilen så ren som de bara går innan man går på med maskin.

Lammullstrissa har jag själv faktiskt aldrig kört med, men har förstått att man bör veta vad man gör innan man ger sig på en sån. Jag antar att du kör en roterande enkeltrissa?

Polish&sealant är inte i första hand för o ta bort grövre repor, den fungerar hyggligt på vissa lacker ihop med optipads, men då MÅSTE du gå över hela bilen ett varv till med P&S fast med gula trissor för o städa upp, optipads är ju grova så de lämnar en del smårepor också, så det är inga enstegstrissor.

Jag har blivit avrådd från att köra alla sorters trissor i tvättmaskin. Optipad är ju väldigt speciell då den gärna packar ihop sig o blir hård medans man kör, så jag får rätt ofta ta tryckluften o blåsa ur allt torkat medel så den blir fluffig igen, o ibland även ta typ en mejsel (100% REN!!!) och rugga upp trissan igen. Tycker den tar dåligt och slår somfan annars. Efter att alla mina jobb är klara tvättar jag alla trissor i en hink med alkalisk avfettning och vatten, de löser upp polermedlet , o sen skölja dom under rent vatten o pressa några gånger tills de är rena smile

Om du kör med en roterande maskin nu och inte har 100% koll så tycker ja du lägger den åt sidan, köper en billig dubbeloscillerande maskin (tror clasohlsson tar 400kr för sin cohtech nu, den gjorde jag mina första jobb med)

Sen köper du till FG400, PF2500 och behåller ditt P&S, köp till maskinen nya 100mm trissor, optipad,gula och blåa för de 3 olika stegen. Då kommer du få kanonresultat om du bara orkar slita med det smile

Jag är som sagt totalt jättejäkla dåligt på det här med rekond!

Men ja, avfettade bilen ordentligt för att få lacken ordentligt ren! Lera behövdes inte ansåg jag då den var i såpass bra skick tyckte iaf jag smile Jag kör Biltemas dubbla oscillerande maskin. Så det där med lammullstrissa var nog ett stort misstag av mig där..

Idag gick jag över några delar av bilen med rena optipads samt avslutade med Polish&sealant med biltemas vita standartrissor (skumgummi). Blev ett sjukt mycket bättre resultat faktiskt! Blankt som fasen smile Men detta får duga för nu, jag är då nöjd med resultatet som råder för tillfället.. Känner några rekondare privat, så någon av dom får nog sköta om bilen framöver.. Eller så Köper jag på mig alla medel och pads och bara kör helt enkelt.
Kul när man får se ordentligt bra resultat tycker jag !

Tackar för svaret!


2 140 Inlägg
3 augusti 2013
#189
Måste säga att det är fruktan svärt kul att läsa dina utförliga tips och ideer! Och för att inte tala om bilderna och jobben du utför, utan tvekan en av favorittrådarna här! smile

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

45 Inlägg
8 augusti 2013
#190
Fortsätter med att bomba med frågor, hoppas det är okej!?

Har en dubbelmaskin från biltema och använder idag biltemas egna trissor, funkar okej, men tänkte lägga en större beställning från pingens både med trissor och medel, vilka tycker du behövs?

Blir att investera i en toptool längre fram.

Gör en del "snabba" jobb åt en bilhandlare, funkar det tycker du med bara polish&sealant? Och i så fall med till vilken trissa? smile

Sen så ska jag göra en röd, lite halvmatt bil till veckan, vad rekommenderar du då?

Tack på förhand! smile

1 951 Inlägg
9 augusti 2013
#191
logarytm: Om du kikar lite på pingens.se så ser du vad för trissor som de använder till Polish&sealant. wink

Den röda bilen du skall göra har säkert ingen klarlack. Men det som behövs där är någon typ utav rubbing. Jag själv hade kört med min 3M Fast Cut Plus och gula skumtrissor från Turtle. Sen gått på med 3M Finrubbing. Och därefter lagt på ett lackskydd.

Trissorna jag använder köper jag på mekonomen. Provade Smartabs trissor men de höll inte måttet efter några tvättar och användning så lossade karbonbandet från trissan.

Skall nu i helgen prova Menzera produkterna för att se hur de funkar. Även fast jag är nöjd över 3M produkterna.

DjClabbe du får gärna komma in med några tips du med. Är ju trots allt din tråd. wink Jag flikade bara in med mina erfarenheter hehe

Mvh Mr_Lööf

Tacka fan för det, du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

38 Inlägg
9 augusti 2013
#192
Mr_Lööf skrev:
logarytm: Om du kikar lite på pingens.se så ser du vad för trissor som de använder till Polish&sealant. wink

Den röda bilen du skall göra har säkert ingen klarlack. Men det som behövs där är någon typ utav rubbing. Jag själv hade kört med min 3M Fast Cut Plus och gula skumtrissor från Turtle. Sen gått på med 3M Finrubbing. Och därefter lagt på ett lackskydd.

Trissorna jag använder köper jag på mekonomen. Provade Smartabs trissor men de höll inte måttet efter några tvättar och användning så lossade karbonbandet från trissan.

Skall nu i helgen prova Menzera produkterna för att se hur de funkar. Även fast jag är nöjd över 3M produkterna.

DjClabbe du får gärna komma in med några tips du med. Är ju trots allt din tråd. wink Jag flikade bara in med mina erfarenheter hehe

Mvh Mr_Lööf

Återkom gärna med resultatet i kampen mellan 3m och menzerna.

50 Inlägg
9 augusti 2013
#193
Fr0zenFr0g skrev:
Mr_Lööf skrev:
logarytm: Om du kikar lite på pingens.se så ser du vad för trissor som de använder till Polish&sealant. wink

Den röda bilen du skall göra har säkert ingen klarlack. Men det som behövs där är någon typ utav rubbing. Jag själv hade kört med min 3M Fast Cut Plus och gula skumtrissor från Turtle. Sen gått på med 3M Finrubbing. Och därefter lagt på ett lackskydd.

Trissorna jag använder köper jag på mekonomen. Provade Smartabs trissor men de höll inte måttet efter några tvättar och användning så lossade karbonbandet från trissan.

Skall nu i helgen prova Menzera produkterna för att se hur de funkar. Även fast jag är nöjd över 3M produkterna.

DjClabbe du får gärna komma in med några tips du med. Är ju trots allt din tråd. wink Jag flikade bara in med mina erfarenheter hehe

Mvh Mr_Lööf

Återkom gärna med resultatet i kampen mellan 3m och menzerna.

Följt tråden länge och precis som Clabbe handlar jag endast på pingens, gör en hel del fritidsjobb och om jag ska lägga en första kommentar så kan det lika gärna bli nu! 3M är helt klart bra produkter men en liten skillnad som jag tycker menzerna är bättra på är att de lämnar mindre "haze" en tunn hinna som man får bort med exempelvis top inspection smile Men är man inte jätteinsatt och inte tvättar bilen med sprit innan exempelvis försegling läggs så blir inte glansen riktigt lila djup med 3M som menzerna, enligt min mening! Nån annan kanske tycker annorlunda, som sagt får du gärna återkoppla med dina tankar Mr_Lööf smile

108 Inlägg
11 augusti 2013
Trådstartare
#194
logarytm skrev:
Fortsätter med att bomba med frågor, hoppas det är okej!?

Har en dubbelmaskin från biltema och använder idag biltemas egna trissor, funkar okej, men tänkte lägga en större beställning från pingens både med trissor och medel, vilka tycker du behövs?

Blir att investera i en toptool längre fram.

Gör en del "snabba" jobb åt en bilhandlare, funkar det tycker du med bara polish&sealant? Och i så fall med till vilken trissa? smile

Sen så ska jag göra en röd, lite halvmatt bil till veckan, vad rekommenderar du då?

Tack på förhand! smile

SÅ! Nu är jag tillbaka smile Har vart frånvarande från internet några dagar, mycket annat att pyssla med + åkt på jordens jävla nackspärr så efter mycket massage fina piller o vila börjar jag bli mer normal igen smile

Tur några av mina följare svarade upp på en del frågor wink

Maskinen tycker jag inte det är nått fel på för vad den kostar, självklart är en toptool ett STORT lyft, men man bör göra en del jobb för att den ska tjäna in sig själv smile

Har du läst tråden så vet du antagligen redan vad jag rekommenderar wink

Steg 1 ,om lacken är riktigt repig eller risig: Optipads alt vita skumtrissor med FG400

Steg2 räcker förmodligen för de flesta, PF2500 med gula trissor

Jag kör steg 2 om det behövs, annars kör jag på steg 3 SF4000 med gula trissor, ibland blåa. Toppa med Polish&sealant eller arcticseal.

Så det du bör köpa in: FG400,PF2500,SF4000, Polish&sealant, med dom kan man göra ALLT tycker jag smile

Trissor är de egentligen ALLA sorter, optipad tar grymt bra, bättre än vita skumtrissor,men jag tycker skum är skönare att jobba med. Gula är ju standard att alltid ha på hyllan. De blåa är fina för slutfinish tycker jag, svarta är väl kanske inget "måste" men de är ju mjuka som en barnrumpa, fina att lägga på vax/lackförsegling med smile

För "bilhandlarrekond" så funkar polish&sealant kanon! Gjorde ett sånt jobb åt en kompis, även om jag inte vill hålla på med det. Men körde en gammal Audi a4 med enbart det medlet ett varv, tror jag använde gula trissor (minns inte helt 100), och gick på hårt med mycket tryck, va inte mycket repor som försvann men blänkte som as! O han var jättenöjd o bilen blev såld så de vart väl rätt...smile

Jag har inte jämfört menzerna med 3M medel, men kan bara säga att som det känns nu så har jag ingen anledning i världen att byta bort de ja redan har , guld att jobba med! smile

Gå gärna in och gilla mina sidor, kommer uppdateras hela tiden!
Bilvårdshörnan
Bilstereohörnan

1 951 Inlägg
12 augusti 2013
#195
Hejsan allesammans.

Nu har jag testat Menzerna produkterna och skall göra en liten resume.

Produkterna gjorde sitt jobb och bilen blev bättre än vad den var. smile Så nu håller det skyddet i ungefär 6månader.

Dock så måste jag säga att jag inte kommer att köpa Menzerna's produkter igen. Tyckte det var för lite riv i FG500. 3M Fast Cut Plus har bättre riv där. Sen så märkte jag att FG500 hade en tendens te att ge rätt mycket hologram. Men de försvann med PF2500 och SF4000.
Menzerna produkterna var lätta att arbeta med. Sen så gillade jag inte riktigt att behöva gå alla 3 stegen med början på FG500, sen PF2500 och sist SF4000.

3M Fast Cut Plus klassas som en tuff rubbing, men lämnar efter sig en bra glans så att man nästan kan lägga lackskyddet efteråt. Men jag kör alltid med 3M Extra Fine Cut efter Fast Cut Plus:en.

Så jag har iaf provat produkterna nu. Men känns lite dumt att bara ge ett betyg med att ha provat varorna på bara en bil. Så jag skall prova på lite andra polar också och se hur de blir och känns.

Mvh Mr_Lööf

Tacka fan för det, du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

38 Inlägg
13 augusti 2013
#196
Mr_Lööf skrev:
Hejsan allesammans.
Dock så måste jag säga att jag inte kommer att köpa Menzerna's produkter igen. Tyckte det var för lite riv i FG500. 3M Fast Cut Plus har bättre riv där. Sen så märkte jag att FG500 hade en tendens te att ge rätt mycket hologram.
Mvh Mr_Lööf

Enligt pingens så är det mer "riv" i FG400 och den ska inte ge lika mycket hologram som FG500... (ej jämfört dem själv)
Däremot så tycker jag absolut inte att man måste köra alla tre steg + lackskydd om man ej ska ha ett perfekt resultat... På många bilar blir det nog bra med bara FG400 och sen polish and sealant (antar att du vet vad polish and sealant klarar)
Jag ska även lägga till att om man vill ha mycket riv så finns ju alltid Ull pads...
(har inget emot 3M OM de är bättre på något)
Senast redigerat av Fr0zenFr0g (13 augusti 2013)

1 951 Inlägg
13 augusti 2013
#197
Fr0zenFr0g skrev:
Enligt pingens så är det mer "riv" i FG400 och den ska inte ge lika mycket hologram som FG500... (ej jämfört dem själv)
Däremot så tycker jag absolut inte att man måste köra alla tre steg + lackskydd om man ej ska ha ett perfekt resultat... På många bilar blir det nog bra med bara FG400 och sen polish and sealant (antar att du vet vad polish and sealant klarar)
Jag ska även lägga till att om man vill ha mycket riv så finns ju alltid Ull pads...
(har inget emot 3M OM de är bättre på något)

Okey så FG400 skall vara bättre än 500. smile

Jag provade att slipa lite på ett märke efter en fågelskit med 3M's runda slippapper. Och körde med FG500 och visst så var inte ytan matt längre. Men om man kikade noga så var det sliprepor kvar. Denna slipningen har jag gjort många gånger. Både privat och på mitt förra jobb. Fast då var det en mindre roterande tryckluftsdriven maskin och Fast Cut Plus jag använde för att polera bort reporna. smile

Nu var det ju en stor roterande maskin och FG500 jag hade.  wink

Dock så fick jag inte bort märket efter fågelskiten. Var iaf värt ett försök.

Japp skall se om jag inte skall beställa optipad nästa månad. smile Då kan man ju "riva" lite på lackerna. hehe

Sen så har jag ett problem med att jag inte kan släppa något som inte är 100% bra enligt mig haha Och jag har inget emot Menzerna heller. wink

Tacka fan för det, du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

108 Inlägg
18 augusti 2013
Trådstartare
#198
Kul att ni testar lite Menzerna grejer nu wink


Känns som det är dags för en liten rensning i denhär tråden nu!

Tråden var från början skapad för att jag skulle visa er mina jobb, och även komma med lite tips och råd för de som behöver. Nu har den ju dessvärre spårat ur lite väl mycket till mer eller mindre allmäna rekondtråden roll

Så de som har nå längre funderingar över tips får gärna PM,a mig. Vi kan starta en till tråd för ändamålet annars?

Känns som att om det kommer nya följare, och kanske eventuella kunder med till tråden så får de läsa igenom enormt mycket text, som inte handlar om topicen ens smile


Nån moderator som är här kanske har lust o rensa bort lite? smile

Gå gärna in och gilla mina sidor, kommer uppdateras hela tiden!
Bilvårdshörnan
Bilstereohörnan

108 Inlägg
27 augusti 2013
Trådstartare
#199
Nu har det vart lugnt ett tag!

Har en bil inbokad som troligtvis blir i helgen.

Fixade iordning ett par lysen på en 07- bmw 520D, dessa slits tydligen fort men de gick att få ordning på dom!

Ena bilden är tagen utomhus (före bilden) därför det ser ut att vara olika färg på dom smile

Gubben blev väldigt nöjd! Nya lysen kostade 10500kr/st annars, utan xenonballaster wink

http://farm3.staticflickr.com/2870/9611399554_ec5aa116fc_o.jpg
bmw e60 by djclabbe, on Flickr

Gå gärna in och gilla mina sidor, kommer uppdateras hela tiden!
Bilvårdshörnan
Bilstereohörnan

108 Inlägg
28 augusti 2013
Trådstartare
#200
Och som jag skrev bara ett par inlägg upp i tråden: Det börjar spåra ur och vi har tappat tråden, det som ska finnas i tråden är det som står i trådtopicen, dvs MINA rekondjobb med PINGENS material.

Någon kan väl göra en ny tråd med en allmänt "visa dina kreationer" istället för att det blir en stor röra här?

Skulle jag komma som nyfiken o klicka in här har jag inte lust o läsa flera hundra rader med text som inte hör till ämnet? 

Vänligen respektera det cool

Gå gärna in och gilla mina sidor, kommer uppdateras hela tiden!
Bilvårdshörnan
Bilstereohörnan


Sök