3552
Sök

"prutat och klart" pruta ändå?

327 Inlägg
2 mars 2013
Trådstartare
Hej. jag tänkte dra å köpe mig en reservdelsbil till min bil... Bilen som är tänkt, kostar 2000:- på blocket, vilket han har satt "prutat och klart" på, och jag tkr 2000:- för denna är lite väl mycket. Då den inte ser så fräsch ut i kaross.

Tror ni man kan pruta trots att säljaren skriver "prutat och klart" ?.. aldrig kollat på en bil, som de stått så på, alla bilar jag har köpt, har haft billigare vid snabb affär som motto.

1 412 Inlägg
2 mars 2013
Om du inte är villig att betala det säljaren vill ha så titta efter något annat.

Hjultomte
1 500 Inlägg
2 mars 2013
Det är bara o prova. Du behöver bara fråga EN gång. Går det inte så är det bara att säga att han/hon kan höra av sig om budet blir intressant.

Absolut inget fel att fråga.

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

1 071 Inlägg
2 mars 2013
Åk till plats med typ 1500och släng upp pengarna och säg att du tar med bilen direkt så ska du se att du får köpa den

Onödigt inlägg^^

274 Inlägg
2 mars 2013
OpelP1 skrev:
Om du inte är villig att betala det säljaren vill ha så titta efter något annat.

+1

Allfixare
1 475 Inlägg
2 mars 2013
partyvan skrev:
Åk till plats med typ 1500och släng upp pengarna och säg att du tar med bilen direkt så ska du se att du får köpa den

Skulle då aldrig fungera på mig. Har jag skrivit prutat å klart så är det då priset som gäller i annonsen, annars har dom bara slösat min och deras egen tid.

Cadillac_The_King
2 mars 2013
många sätter nog över priser. så folk kan pruta sj gillar jag inte prutare för 5 öre. är det ett fast pris så är det antligen är vi svenskar för snåla för att köpa begagnat men inget ting är gratis

Trucker
2 710 Inlägg
2 mars 2013
Ähh, det där med pok är upp till var o en. kommer du till platsen, o ser sugen ut o säljaren märker det på dig så tror jag han släpper den för billigare. hänt mig iaf.

Skulle hjälpa en kompis o köpa en S60. han bad mig prata, alltså att bilen är till mig..
Säljaren hade skrivit 70K.

Kommer dit, testar o kollar (inga onödiga frågor). Sa det rakt ut, jag är väldig intresserad och du får 65000 så blir du av med den inom 5 minuter, så sa han 66, då är jag nöjd! smile

Fart missbrukare

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
2 mars 2013
Ligger en bil ute för 20 000 och man ger ett bud på kanske 19 000 så är det ju en grej. Men 2000 kr...? Är det ens något att pruta på? tongue Ta delarna du behöver och sen får du runt tusenlappen för resten om du skrotar den? smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

1 071 Inlägg
2 mars 2013
fish skrev:
partyvan skrev:

Skulle då aldrig fungera på mig. Har jag skrivit prutat å klart så är det då priset som gäller i annonsen, annars har dom bara slösat min och deras egen tid.

Alla är inte som dig har jag upptäckt smile

Onödigt inlägg^^

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
2 mars 2013
partyvan skrev:
fish skrev:
partyvan skrev:

Det jobbiga är ju att folk ska pruta på ALLT. Man får ju känna av lite när det är bra pris och inte. Har en bil för 50 000 legat ute i en månad så kan man ju fråga om han/hon släpper den lite billigare vid snabb affär. Men att lägga ut en bil för 6 000 och samma dag få ett tiotals mail från idioter som skriver "1000 och jag hämtar idag" osv är man ju jäkligt trött på... smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

Hjultomte
1 500 Inlägg
2 mars 2013
Chevrolet_v8 skrev:
många sätter nog över priser. så folk kan pruta sj gillar jag inte prutare för 5 öre. är det ett fast pris så är det antligen är vi svenskar för snåla för att köpa begagnat men inget ting är gratis

Du prutar aldrig? Man e inte snål för man prutar. Man ser kanske bara ett annorlunda värde på saken än säljaren.
Senast redigerat av TooS (2 mars 2013)

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

1 412 Inlägg
2 mars 2013
rickylicious skrev:
partyvan skrev:
fish skrev:

Det jobbiga är ju att folk ska pruta på ALLT. Man får ju känna av lite när det är bra pris och inte. Har en bil för 50 000 legat ute i en månad så kan man ju fråga om han/hon släpper den lite billigare vid snabb affär. Men att lägga ut en bil för 6 000 och samma dag få ett tiotals mail från idioter som skriver "1000 och jag hämtar idag" osv är man ju jäkligt trött på... smile

Precis.
Jag sålde en veteranmoppe i somras, minuten efter annonsen kom ut på blocket så ringde det en snubbe som skulle pruta 50%. tongue

Nästa snubbe som ringde köpte den osedd för angivet pris.

Trucker
2 710 Inlägg
2 mars 2013
Håller med rickylicious! smile

Fart missbrukare

Ubåtsingenjör
7 323 Inlägg
2 mars 2013
steelseries skrev:
Hej. jag tänkte dra å köpe mig en reservdelsbil till min bil... Bilen som är tänkt, kostar 2000:- på blocket, vilket han har satt "prutat och klart" på, och jag tkr 2000:- för denna är lite väl mycket. Då den inte ser så fräsch ut i kaross.

Tror ni man kan pruta trots att säljaren skriver "prutat och klart" ?.. aldrig kollat på en bil, som de stått så på, alla bilar jag har köpt, har haft billigare vid snabb affär som motto.

står det prutat och klart så är det respektlöst att åka dit och pruta

och speciellt när det handlar om kaffepengar
Senast redigerat av CHEEVA (2 mars 2013)

16 197 Inlägg
2 mars 2013
en bil för 2lax prutar man inte på.. de e liksom småpengar.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

274 Inlägg
2 mars 2013
Lite Ove Sundberg utöver det hela:lol:

Har du inte råd att betala för det priset som säljaren angivit så får man väl hitta en annan annons?

däremot tycker jag det är OK att pruta om bilen,motorcykeln eller vad det ni ska köpa, inte stämmer med informationen som säljaren har lagt ut.  tex: Rostskadad eller om det är något fel som säljaren har missat.

Men det är jue bara min åsikt. kanske för att jag har råkat ur för så många prutare utan att dom ens har varit och kollar på bilen.

Bitter, JA, bara för att det SNÖAR UTE IGEN:lol:
Senast redigerat av epic_mazur (2 mars 2013)

Allfixare
1 475 Inlägg
2 mars 2013
epic_mazur skrev:
Lite Ove Sundberg utöver det hela:lol:

Har du inte råd att betala för det priset som säljaren angivit så får man väl hitta en annan annons?

däremot tycker jag det är OK att pruta om bilen,motorcykeln eller vad det ni ska köpa, inte stämmer med informationen som säljaren har lagt ut.  tex: Rostskadad eller om det är något fel som säljaren har missat.

Men det är jue bara min åsikt. kanske för att jag har råkat ur för så många prutare utan att dom ens har varit och kollar på bilen.

Bitter, JA, bara för att det SNÖAR UTE IGEN:lol:

Det kan jag hålla med om, visar det sig att det man tittar på inte överenstämmer med det säljaren sagt, ja då är det faktiskt fritt fram att pruta även hos mig. Därför talar jag om allt jag vet INNAN någon sätter sig och åker för att titta på det jag säljer, är det inte samma visa när jag åkt en bra bit då blir jag faktiskt riktigt jävla förbannad på säljaren.

996 Inlägg
2 mars 2013
Jag har sålt en hel del saker och har jag satt fast pris på något, då är det fast pris. Skriver jag prutat och klart så är det så läget ligger, jag HATAR då folk försöker pruta då. Slöseri på tid och man börjar fundera på om folk inte har läst texten riktigt. 

Dock så är det bara min åsikt, den kan ju funka. Men var inte så säker på att du får ett trevligt bemötande tillbaka, ett trevligt bemötande ger jag aldrig till folk som försöker pruta på mina annonser där det står att det är prutat och klart.

Sedan som ovanståande skrev, 2000kr, ingenting för en bil i mitt tycke. Köp den, plocka det du ska ha och hä iväg resten för dom pengar du anser att det är värt. 

Lycka till med affären smile

441 Inlägg
2 mars 2013
Det går alltid att pruta, så är det bara....wink

Sök