2981
Sök

Info om en 523i, dumt köp?

DEVIL
1 171 Inlägg
3 mars 2013
#21
Du kan inte posta annonsen här så andra kan kolla också? smile

bmw m power

84 Inlägg
3 mars 2013
#22
panda666 skrev:
kimme_94 skrev:
Får polisen ge ut sånt om ägande?
Nummer till någon polisstation då eller?

Anledningen till att jag inte tittade, var att jag bor i stockholm och har ca 45 mil dit.. Men enligt annons och bilder såg den ut att vara i mycket bättre skick än dom andra som ligger med samma miltal för ca 25.

Hoppas dethär går vägen bara..

jösses vad tänkte du med egentligen? inte för att vara hård mot dig. Men det var verkligen stupid;)

förlåt att jag är dum mot dig;smile

finns tusentals fina 523-528 vid samma pris och säkert bättre skick.. kolla upp biljäveln först innan du skickar pengar;) det vet väl tom en dum jävel som jag själv.

23.000mil för 15,500? inte alls bra pris tycker jag,. finns privat med 15.000 mil för 15.000kr har ja set...


men hoppas verkligen det löser sig för dig;(

Snälla visa mig bilen för 15 tusen som gått 15 tusen mil! Jag köper den direkt!

4 261 Inlägg
3 mars 2013
#23
TimR skrev:
panda666 skrev:
kimme_94 skrev:
Får polisen ge ut sånt om ägande?
Nummer till någon polisstation då eller?

Anledningen till att jag inte tittade, var att jag bor i stockholm och har ca 45 mil dit.. Men enligt annons och bilder såg den ut att vara i mycket bättre skick än dom andra som ligger med samma miltal för ca 25.

Hoppas dethär går vägen bara..

jösses vad tänkte du med egentligen? inte för att vara hård mot dig. Men det var verkligen stupid;)

förlåt att jag är dum mot dig;smile

finns tusentals fina 523-528 vid samma pris och säkert bättre skick.. kolla upp biljäveln först innan du skickar pengar;) det vet väl tom en dum jävel som jag själv.

23.000mil för 15,500? inte alls bra pris tycker jag,. finns privat med 15.000 mil för 15.000kr har ja set...


men hoppas verkligen det löser sig för dig;(

Snälla visa mig bilen för 15 tusen som gått 15 tusen mil! Jag köper den direkt!

skojar du? har sett flera stycken närmsta månader..dom skriker att få dom sålda. 523 är inte värd nånting nästan..klen bil,,det är 525-28-30 som är värda nånting..

@Kimme_94:

var inte ledsen..försök fixa det bara om du kan. men har verkligen sett 523or med runt 15-18 tusen mil som dom begärde runt 15 .000kr. Kanske inte finns just nu men har sett några.

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
3 mars 2013
#24
Fast 15,000 är ett bra pris för en 523 med dom milen på bilfirma.
Dom flesta bilfirmor vill ha 30-40,000 för en gammal 523 med 22-26,000mil på mätaren.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

908 Inlägg
3 mars 2013
#25
Jag har handlat ifrån det dära företaget.
Köpte en BMW 523I 1999 för 13 000:- rullat 30 000mil .
Kanon fin bil och jag är nu helnöjd med köpet! skulle aldrig kunna få en bättre bil för de pengarna.

Uppfattningen jag fick ifrån dom var väl lite sisådär, dom gjorde sitt jobb bra och var väl seriösa. Men det var ju utlänningar och ja de kan ju verka skumma ibland med lite grejjer.
jag hämtade bilen hemma hos ena killen på kvällen för företaget var stängt innan jag hann och komma dit.

Men ialf, det är bara du handlar på. Kom ihåg att pruta kan du glömma, de är stenhårda på priset.
Du åker nog dit på och batala skatten på bilen sedan, de drog in skatten för mig så jag fick betala ut 2000:- sedan men det var det värt i vilket fall, enda negativa jag såg hos dom.

handla på..


Trummis
404 Inlägg
3 mars 2013
#26
panda666 skrev:
TimR skrev:
panda666 skrev:

jösses vad tänkte du med egentligen? inte för att vara hård mot dig. Men det var verkligen stupid;)

förlåt att jag är dum mot dig;smile

finns tusentals fina 523-528 vid samma pris och säkert bättre skick.. kolla upp biljäveln först innan du skickar pengar;) det vet väl tom en dum jävel som jag själv.

23.000mil för 15,500? inte alls bra pris tycker jag,. finns privat med 15.000 mil för 15.000kr har ja set...


men hoppas verkligen det löser sig för dig;(

Snälla visa mig bilen för 15 tusen som gått 15 tusen mil! Jag köper den direkt!

skojar du? har sett flera stycken närmsta månader..dom skriker att få dom sålda. 523 är inte värd nånting nästan..klen bil,,det är 525-28-30 som är värda nånting..

@Kimme_94:

var inte ledsen..försök fixa det bara om du kan. men har verkligen sett 523or med runt 15-18 tusen mil som dom begärde runt 15 .000kr. Kanske inte finns just nu men har sett några.

Inte värd något? Klen bil? Skulle 525 vara så mycket bättre? 523i har 170hk på pappret, men har visat sig ha snarare 180hk i verkligheten. 525i har 192hk på pappret, och ja faktiskt ca 192hk i verkligheten också. Samma vridmoment har det också.

523:an är 0.4 sekunder långsammare från 0-100km/h. Så att 525 skulle vara så mycket bättre vet jag inte...

908 Inlägg
3 mars 2013
#27
Om inte en 523 med 15 000mil vore värd sina 15 000:-.
vad är då 240/740 o dessa värda?

523 går riktigt fint för o vara så stor bil, hänger på o åker ifrån de mesta normala bilar..
Senast redigerat av Emiiilz (3 mars 2013)


4 261 Inlägg
3 mars 2013
#28
Naikon skrev:
panda666 skrev:
TimR skrev:

Snälla visa mig bilen för 15 tusen som gått 15 tusen mil! Jag köper den direkt!

skojar du? har sett flera stycken närmsta månader..dom skriker att få dom sålda. 523 är inte värd nånting nästan..klen bil,,det är 525-28-30 som är värda nånting..

@Kimme_94:

var inte ledsen..försök fixa det bara om du kan. men har verkligen sett 523or med runt 15-18 tusen mil som dom begärde runt 15 .000kr. Kanske inte finns just nu men har sett några.

Inte värd något? Klen bil? Skulle 525 vara så mycket bättre? 523i har 170hk på pappret, men har visat sig ha snarare 180hk i verkligheten. 525i har 192hk på pappret, och ja faktiskt ca 192hk i verkligheten också. Samma vridmoment har det också.

523:an är 0.4 sekunder långsammare från 0-100km/h. Så att 525 skulle vara så mycket bättre vet jag inte...

ok men alla har väl sin egna uppfattning och eget smak av vad som är snabbt och slö..för mig så är 520-523 ganska klen..alla dom här stora vagnarna borde köras med fetare motor i för det ska kännas att man rör på sig..som tex 528 530 ..det är drag i dom iaf

Forummoderator
18 003 Inlägg
3 mars 2013
#29
panda666 skrev:
Naikon skrev:
panda666 skrev:

skojar du? har sett flera stycken närmsta månader..dom skriker att få dom sålda. 523 är inte värd nånting nästan..klen bil,,det är 525-28-30 som är värda nånting..

@Kimme_94:

var inte ledsen..försök fixa det bara om du kan. men har verkligen sett 523or med runt 15-18 tusen mil som dom begärde runt 15 .000kr. Kanske inte finns just nu men har sett några.

Inte värd något? Klen bil? Skulle 525 vara så mycket bättre? 523i har 170hk på pappret, men har visat sig ha snarare 180hk i verkligheten. 525i har 192hk på pappret, och ja faktiskt ca 192hk i verkligheten också. Samma vridmoment har det också.

523:an är 0.4 sekunder långsammare från 0-100km/h. Så att 525 skulle vara så mycket bättre vet jag inte...

ok men alla har väl sin egna uppfattning och eget smak av vad som är snabbt och slö..för mig så är 520-523 ganska klen..alla dom här stora vagnarna borde köras med fetare motor i för det ska kännas att man rör på sig..som tex 528 530 ..det är drag i dom iaf

Jag tycker morsans 523 räcker gott för normal körning. Trevlig bil.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

137 Inlägg
7 mars 2013
Trådstartare
#30
Sådär!

Då var allt klart, men historien är lite ändrad!

Igår tog pappa och jag tåget ner till göteborg, och vidare till trollhättan. hittade till bilcentret, och snackade med dom och fick provköra lite!

Bilen såg helt ok ut, inge rost alls knappt, bra skick helt enkelt, så vi startar och åker iväg, efter 2 km stannar vi vid en parkering för att kolla lite på bilen, lyfter då huven.
Och fyfan, det var skitit, väldigt skitit, saharas öknen hade hamnat därinne.. då lyfter vi på oljelocket... vilken syn, det ryker ur hålet, och locket har en brun/bit/hulaktig sörja på sig.. man ser även ner på insidan av ventilkåpan dedär gegget... såg hemskt ut.. så då började vi ju sucka och svära kan man säga!

Under denhär tiden står bilen på tomgång, sen sätter vi oss efter oljekollen, och när vi satt oss så på 2 minuter, så sticker tempen upp från normal, till MAXmaxmax rött, total jävla kokning, så vi åker snabbt tillbaka med den, och förklara (är inte så glad) åkt ner fårn stockholm och så händer dehär, och 5500 i handpenning..
tillslut så går dom ju med på att sätta tillbaka det, så vå åker tillbaka till trollhättan och GBG C!

På tåget så pratar vi lite om att man kan ju kolla blocket om de ligger något annat härnere, när man ändå är här.
Så jag kollar runt lite och hittar en, för 27, i bollebygd. men vi är inställda på att köpa biljet hem med tåget, men i sista sekund så väljer vi att ta tåget 45min till bollebygd, och kolla på bilen!

Bilen ska funka hur bra som helst, enligt säljaren, och en rostfläck finns, på bakluckan, stor som en 5a kanske.
När vi väl kommer fram, så hittar man även rost på huven fram till höger, bubblor där, samt några andra små ställen som inte är större än en knappnål.
Väl i bilen, så funkar inte stereon, då den andra pajja, och dom har köpt en ny och det var den, som dom inte fått igång. samt från panelerna i fram så kommer det 2 kablar bak till vänster baklyse, där en cd spelare sitter, och något mer? såg ut som högtalarkablar..

Och att färddatorn har döda pixlar, så man ser knappt vad det står.
Så, det var de vi hittade, väldigt fin i övrigt, men lite mer fel än väntat, så vi säger att vi ger 20 för den, hon står fast hårt vid 25, men kommer ner till 23 sen.

Väl 20 min hem sen, så tänds motorlampan, som lös hela vägen hem.. men den gick exakt som den skulle, inget var varmt, osvosv, så ska ut och plocka av pluspolen snart, och sen om den ger upp, eller åka iväg och kolla felkod.

Så, nu vart man ägare till en  E39a, 1999, import till sverige 00, 528i, med massa kul teknik, och sportstolar, eldrivna med minne, taklucka original, osvosv, är redan kär!

Har någon några tips anående pixlarna? Har sökt en massa, och hittat lite, men inte så konkreta svar..
samt ljudet? har min gamla stereo ligger från gammla bilen, med kicker i hela bilen, och låda. som jag då vill ha i denhär, så frågan är. ska man montera in den? (ja ser ut som fan..) och in med resten? värsta scenariot lär väl vara att ljudet i den e helt kört, men det måste ju gå att ordna när jag ändå har allt?

så så vart det! åkte hemmifrån igår kl 06:00, och kom hem srax efter 12, med en helt annan bil big_smile och är nöjd över att det vart 528, kan tilläggas att den har gåt 21,7, 523jäveln som kokade, hade gått 25 nästan.
Så ÅK INTE till trollhättan bilcenter och köp en silvrig E39a, EWE799... åk knappt dit alls.. den var nyservad enligt dom.. ajotjena.. två dörrar täckte ett rum in till en annan lokal, verkstaden, men där va de jävligt snabba dörröppningar och stängningar, och att gå me in dit och hämta kaffe va ingen bra ide tyckte dom. funderar fan på om de fanns en erkstad därbak, nyrekondad var den då inte heller.


4 261 Inlägg
7 mars 2013
#31
kimme_94 skrev:
Sådär!

Då var allt klart, men historien är lite ändrad!

Igår tog pappa och jag tåget ner till göteborg, och vidare till trollhättan. hittade till bilcentret, och snackade med dom och fick provköra lite!

Bilen såg helt ok ut, inge rost alls knappt, bra skick helt enkelt, så vi startar och åker iväg, efter 2 km stannar vi vid en parkering för att kolla lite på bilen, lyfter då huven.
Och fyfan, det var skitit, väldigt skitit, saharas öknen hade hamnat därinne.. då lyfter vi på oljelocket... vilken syn, det ryker ur hålet, och locket har en brun/bit/hulaktig sörja på sig.. man ser även ner på insidan av ventilkåpan dedär gegget... såg hemskt ut.. så då började vi ju sucka och svära kan man säga!

Under denhär tiden står bilen på tomgång, sen sätter vi oss efter oljekollen, och när vi satt oss så på 2 minuter, så sticker tempen upp från normal, till MAXmaxmax rött, total jävla kokning, så vi åker snabbt tillbaka med den, och förklara (är inte så glad) åkt ner fårn stockholm och så händer dehär, och 5500 i handpenning..
tillslut så går dom ju med på att sätta tillbaka det, så vå åker tillbaka till trollhättan och GBG C!

På tåget så pratar vi lite om att man kan ju kolla blocket om de ligger något annat härnere, när man ändå är här.
Så jag kollar runt lite och hittar en, för 27, i bollebygd. men vi är inställda på att köpa biljet hem med tåget, men i sista sekund så väljer vi att ta tåget 45min till bollebygd, och kolla på bilen!

Bilen ska funka hur bra som helst, enligt säljaren, och en rostfläck finns, på bakluckan, stor som en 5a kanske.
När vi väl kommer fram, så hittar man även rost på huven fram till höger, bubblor där, samt några andra små ställen som inte är större än en knappnål.
Väl i bilen, så funkar inte stereon, då den andra pajja, och dom har köpt en ny och det var den, som dom inte fått igång. samt från panelerna i fram så kommer det 2 kablar bak till vänster baklyse, där en cd spelare sitter, och något mer? såg ut som högtalarkablar..

Och att färddatorn har döda pixlar, så man ser knappt vad det står.
Så, det var de vi hittade, väldigt fin i övrigt, men lite mer fel än väntat, så vi säger att vi ger 20 för den, hon står fast hårt vid 25, men kommer ner till 23 sen.

Väl 20 min hem sen, så tänds motorlampan, som lös hela vägen hem.. men den gick exakt som den skulle, inget var varmt, osvosv, så ska ut och plocka av pluspolen snart, och sen om den ger upp, eller åka iväg och kolla felkod.

Så, nu vart man ägare till en  E39a, 1999, import till sverige 00, 528i, med massa kul teknik, och sportstolar, eldrivna med minne, taklucka original, osvosv, är redan kär!

Har någon några tips anående pixlarna? Har sökt en massa, och hittat lite, men inte så konkreta svar..
samt ljudet? har min gamla stereo ligger från gammla bilen, med kicker i hela bilen, och låda. som jag då vill ha i denhär, så frågan är. ska man montera in den? (ja ser ut som fan..) och in med resten? värsta scenariot lär väl vara att ljudet i den e helt kört, men det måste ju gå att ordna när jag ändå har allt?

så så vart det! åkte hemmifrån igår kl 06:00, och kom hem srax efter 12, med en helt annan bil big_smile och är nöjd över att det vart 528, kan tilläggas att den har gåt 21,7, 523jäveln som kokade, hade gått 25 nästan.
Så ÅK INTE till trollhättan bilcenter och köp en silvrig E39a, EWE799... åk knappt dit alls.. den var nyservad enligt dom.. ajotjena.. två dörrar täckte ett rum in till en annan lokal, verkstaden, men där va de jävligt snabba dörröppningar och stängningar, och att gå me in dit och hämta kaffe va ingen bra ide tyckte dom. funderar fan på om de fanns en erkstad därbak, nyrekondad var den då inte heller.

hehe får passa på och gratulera dig till en underbar bil. har själv en 528 1999 som gått 28.000 mil och inga som helst bekymmer hitils. det är inte bara bilhandlare i trollhättan utan det flesta har ja hört har problem med många bilhandlare..hur tror du dom överlever?? dom måste ju hassla folk hit o dit..en bil hos dom kostar alltid mer än vad en privatperson vill ha.


iaf stor grattis och hoppas att den ger dig lika mycket glädje som den gett mig;)

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
7 mars 2013
#32
Får också säga grattia och skönt att det löste sig bra tillslut.
Man får ju inte dra alla över en kant. Men det är ofta problem med mindre bilfirmor som har en ägare med "osvenskt" namn, tyvärr.
Vi har hållt på och letat efter en "andra" bil nu i ett halvår. Och jag har nog åkt och tittat på 8-10 bmw kombi i 40.000kr klassen på lite mindre firmor runt om i sverige. Och över telefon säger dom alltid att bilarna är felfria och fina, men ofta åker man helt i onödan.
Lysande varningslampor, oljeläckage, vatten på oljestickan, skruvade mätare och föredetta krockade bilar. Men blir man tillräckligt förbannad kan man faktiskt ganska ofta till o med få kompensation för att man har åkt och tittat på bilen.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

137 Inlägg
7 mars 2013
Trådstartare
#33
Jo varningslampan lever ju nu.. Motorlampan lyaer, tändes påväg hem.. Men allt går som det ska:o
Kolla gärna mitt inlägg i motorteknik


Trummis
404 Inlägg
7 mars 2013
#34
Trevligt att det blev en 528! Får jag fråga vad motivet är till att köpa en till bil när du redan har en E36? smile

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
7 mars 2013
#35
Vilken trip, alltid kul med en ny bil!

Bilder på tysken?

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

137 Inlägg
7 mars 2013
Trådstartare
#36
E36an är såld! Och hade sett sima bösta dagar!
Har inga bilder än, måste tvätta först! Men här är från igår när vi var på g hem!
http://img534.imageshack.us/img534/9478 … 800172.jpg


1 798 Inlägg
7 mars 2013
#37
Naikon skrev:
Trevligt att det blev en 528! Får jag fråga vad motivet är till att köpa en till bil när du redan har en E36? smile

Mer komfort o roligare än en tråkig 2.0 skulle va mitt argument iallafall

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

Trummis
404 Inlägg
7 mars 2013
#38
fredde85 skrev:
Naikon skrev:
Trevligt att det blev en 528! Får jag fråga vad motivet är till att köpa en till bil när du redan har en E36? smile

Mer komfort o roligare än en tråkig 2.0 skulle va mitt argument iallafall

Jag tänkte mer på att han var 18 år och redan hade en E36.

Riktigt läckra fälgar! Är det 17"?
Senast redigerat av Naikon (7 mars 2013)

137 Inlägg
7 mars 2013
Trådstartare
#39
Det stämmer, 17 tum. Ganska stötta och fula.
Men ms däck på.. Blir nog 17 tum m5 sen, med sommardäck. Och till nästa vinter en svart lackering kanske med dubb på domhär.


Tomten
1 065 Inlägg
7 mars 2013
#40
Ang Döda pixlarna så kan jag varmt rekommendera att vända dig till M8-Enzo ett företag i tyskland som reparerar. Finns i sverige också men dyrare. Jag har nyss använt mig av honom. Är mycket nöjd
Tror det kostar 100 euro ink skatt att laga. sen frakt ToR så säg 140 euro.

Googla M8-Enzo så får du lite ref. Han är används av många Bmw entusiaster.

Vad du än gör, testa inge trix för att laga den för då går det oftast inte rädda panelen.

Kontakt
Guido Kulka
Geschwister-Scholl-Straße 3
59368 Werne
Germany
Tel.: 0049/177/6491398
Email: M8-Enzo@freenet.de



Sök