Sådär!
Då var allt klart, men historien är lite ändrad!
Igår tog pappa och jag tåget ner till göteborg, och vidare till trollhättan. hittade till bilcentret, och snackade med dom och fick provköra lite!
Bilen såg helt ok ut, inge rost alls knappt, bra skick helt enkelt, så vi startar och åker iväg, efter 2 km stannar vi vid en parkering för att kolla lite på bilen, lyfter då huven.
Och fyfan, det var skitit, väldigt skitit, saharas öknen hade hamnat därinne.. då lyfter vi på oljelocket... vilken syn, det ryker ur hålet, och locket har en brun/bit/hulaktig sörja på sig.. man ser även ner på insidan av ventilkåpan dedär gegget... såg hemskt ut.. så då började vi ju sucka och svära kan man säga!
Under denhär tiden står bilen på tomgång, sen sätter vi oss efter oljekollen, och när vi satt oss så på 2 minuter, så sticker tempen upp från normal, till MAXmaxmax rött, total jävla kokning, så vi åker snabbt tillbaka med den, och förklara (är inte så glad) åkt ner fårn stockholm och så händer dehär, och 5500 i handpenning..
tillslut så går dom ju med på att sätta tillbaka det, så vå åker tillbaka till trollhättan och GBG C!
På tåget så pratar vi lite om att man kan ju kolla blocket om de ligger något annat härnere, när man ändå är här.
Så jag kollar runt lite och hittar en, för 27, i bollebygd. men vi är inställda på att köpa biljet hem med tåget, men i sista sekund så väljer vi att ta tåget 45min till bollebygd, och kolla på bilen!
Bilen ska funka hur bra som helst, enligt säljaren, och en rostfläck finns, på bakluckan, stor som en 5a kanske.
När vi väl kommer fram, så hittar man även rost på huven fram till höger, bubblor där, samt några andra små ställen som inte är större än en knappnål.
Väl i bilen, så funkar inte stereon, då den andra pajja, och dom har köpt en ny och det var den, som dom inte fått igång. samt från panelerna i fram så kommer det 2 kablar bak till vänster baklyse, där en cd spelare sitter, och något mer? såg ut som högtalarkablar..
Och att färddatorn har döda pixlar, så man ser knappt vad det står.
Så, det var de vi hittade, väldigt fin i övrigt, men lite mer fel än väntat, så vi säger att vi ger 20 för den, hon står fast hårt vid 25, men kommer ner till 23 sen.
Väl 20 min hem sen, så tänds motorlampan, som lös hela vägen hem.. men den gick exakt som den skulle, inget var varmt, osvosv, så ska ut och plocka av pluspolen snart, och sen om den ger upp, eller åka iväg och kolla felkod.
Så, nu vart man ägare till en E39a, 1999, import till sverige 00, 528i, med massa kul teknik, och sportstolar, eldrivna med minne, taklucka original, osvosv, är redan kär!
Har någon några tips anående pixlarna? Har sökt en massa, och hittat lite, men inte så konkreta svar..
samt ljudet? har min gamla stereo ligger från gammla bilen, med kicker i hela bilen, och låda. som jag då vill ha i denhär, så frågan är. ska man montera in den? (ja ser ut som fan..) och in med resten? värsta scenariot lär väl vara att ljudet i den e helt kört, men det måste ju gå att ordna när jag ändå har allt?
så så vart det! åkte hemmifrån igår kl 06:00, och kom hem srax efter 12, med en helt annan bil
och är nöjd över att det vart 528, kan tilläggas att den har gåt 21,7, 523jäveln som kokade, hade gått 25 nästan.
Så ÅK INTE till trollhättan bilcenter och köp en silvrig E39a, EWE799... åk knappt dit alls.. den var nyservad enligt dom.. ajotjena.. två dörrar täckte ett rum in till en annan lokal, verkstaden, men där va de jävligt snabba dörröppningar och stängningar, och att gå me in dit och hämta kaffe va ingen bra ide tyckte dom. funderar fan på om de fanns en erkstad därbak, nyrekondad var den då inte heller.