TjenareVärkar som att min dator vill funka nu så här kommer det en uppdatering
var och felsökte bilen på möller bil den 19. fick reda på att en tändspole var trasig så stack till Autoexperten för att köpa en ny och stoppa i. men tyvärr så hade de ingen hemma så beställde 2 st. för två var redan bytt och vill ha alla typ fräsha.
Här kommer lite bilder.
två nya tändspolar
uppackning av en av de nya
1 och 2:an ska bytas (tvåan som var trasig)
ettans tändspole ur och kontakten på 2:an har släppts.
tvåans spole ur nu (sry suddig bild)
båda nya i
jäklar va bra bilen gick efter det
hel bild på motorn vet inte om jag ska ha kåpan eller inte.
efter det åkte man och tvätta bilen. blev riktigt nöjd. men hatar fåglar. för det börja med att jag hade fått fågelskit på bilen i fredags så ville få bort det. men efter jag hade tvättat den så nästa dag så hade jag fågelskit på den igen. nästan som att fåglarna siktade på den.
nu i helgen drog man upp till furuvik. ist för barkarby pga av att man behövde vår städa vid tjejen sommarstuga. bilden tagen under en rök paus
Så där bestämt mig nu att det blir utan kåpa ändå. har kopplat dit öppet sportluft filter. för jag tyckte det lät ingenting när jag åkte bil hehehe
tjejen tycker det är onödigt :
men bästa kommentaren fick jag av mamma efter att jag hade kört henne. när pyss ljudet kom in i kupen så trodde min mamma att det var något fel på växellådan hahah
har även köpt en ny färrkontroll till bilen efter att den gamla gick sönder. tyckte det inte var någon ide att foto det för att det är helt ointressant
Fram över blir det bara nya regplåtar. nästa stora grej som blir kommer när deklarations pengarna kommer
då är det dags för front monterad intercooler
Hej så länge