Hej, har varit jävligt dålig på att uppdatera på senaste tiden då jag inte orkat suttit vid datorn alls men det har hänt lite saker som ni inte har sett än iaf så lite bilder kommer här
Började med att jag fick hem ett paket med nya kolfiber speglar jag råkat klicka hem
Någon som vill köpa mina gamla kolfiber kåpor så är de bara hojta
Sen fick de bli nya skärmblinkers då mina gamla var så jävla kassa, klippsen var av och massa skit så nya svarta vart de. Fula eller snygga?
Sen nu till de mindre roliga, skulle åka o köpa billys igår och då självklart åker jag på en flygande besiktning och får 3st 2or.. tonade rutor fram (de förstog jag väl), fel färg på lampa positions fram och det löjligaste av dom alla bilen var för låg fram, what kan man få 2or på sånt liksom?! aja skitsamma. det här med toningen tänkte jag äh orkar inte rycka toning fram längre så brände in till skroten idag för att köpa besiktnings rutor och de går fan nästan snabbare att byta rutor än att rycka filmen så rutor vart de
Sånt där som bara är surt, trist för dig. Men ta och ring upp Mr. Konstapel och be honom förklara i vilket kap det står att den inte får vara "för låg"
Det här har jag fått lära mig i alla fall:
(Vägverkets författningssamling VVFS 2003:22)
9 kap. Hjulsystem Hjulupphängningar
1 § Bil och släpvagn som dras av bil skall vara försedd med tillfredsställande fjädringsanordning mellan hjul och chassi. Har fjädringsanordningen otillfredsställande dämpning mot svängningsrörelser skall den vara kompletterad med väl avpassade stötdämpare.
Övriga två punkter är lite svårare att diskutera
2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Sånt där som bara är surt, trist för dig. Men ta och ring upp Mr. Konstapel och be honom förklara i vilket kap det står att den inte får vara "för låg"
Det här har jag fått lära mig i alla fall:
(Vägverkets författningssamling VVFS 2003:22)
9 kap. Hjulsystem Hjulupphängningar
1 § Bil och släpvagn som dras av bil skall vara försedd med tillfredsställande fjädringsanordning mellan hjul och chassi. Har fjädringsanordningen otillfredsställande dämpning mot svängningsrörelser skall den vara kompletterad med väl avpassade stötdämpare.
Övriga två punkter är lite svårare att diskutera
Ja då aka jag ta och ringa upp dom! Det han mena var att däcket tog i skärmen men ah får ta o ringa dom
Tänkte lite förra veckan att klart jag måste ha en laddtrycksmätare så jag beställde lite grejer från ebay och vips titta vad som kom hem idag
Tog isär mitten ventilationen för att passa in klockan
Och titta vad tjusigt det vart
Måste dock köpa ny klocka för vid gaspådrag så vibbrerar/klingar klockan, så tror de blir en klocka i vatten för då tycker jag att den inte ska låta så mycket eller vad tror ni? för dom som intresserade av samma installation så har ni länken här: http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2670194
Ett tips bara. Har själv haft lite problem med bilprovning/polis ang tonade rutor.
Åk till nån glasmästare som säljer lexanplast eller vad det kan heta. Mycket tunn plast i alla fall. Så skär du ut två passande bitar till dörrarna Sen när du besiktar så drar du bara ner rutorna och sedan plockar du bort säkringen.
Se till att tejpa listen så dom inte ser rutan i dörren. Som besiktningsmannen sa till mig.
B -Har du tonade rutor fram eller? J -Jo de har jag. B -Ja jag kan ju inte ge en två på något jag inte har sett. J -Ne så är det ju.
Bilprovning jag 0 1
Vips så är det löst. Så slipper du plocka ner dörrsidorna hela tiden.
Ett tips bara. Har själv haft lite problem med bilprovning/polis ang tonade rutor.
Åk till nån glasmästare som säljer lexanplast eller vad det kan heta. Mycket tunn plast i alla fall. Så skär du ut två passande bitar till dörrarna Sen när du besiktar så drar du bara ner rutorna och sedan plockar du bort säkringen.
Se till att tejpa listen så dom inte ser rutan i dörren. Som besiktningsmannen sa till mig.
B -Har du tonade rutor fram eller? J -Jo de har jag. B -Ja jag kan ju inte ge en två på något jag inte har sett. J -Ne så är det ju.
Bilprovning jag 0 1
Vips så är det löst. Så slipper du plocka ner dörrsidorna hela tiden.
//Kim
Äh redan hämtat nya rutor så, gick på 5-10min på varje sida så de var inte så jobbigt ändå
Hallå i stugan, inte hänt så mycket med bilen då jag har varit i Norge på utställning, vilket kanom väder säger jat bara! När jag kom hem så började jag att göra bilen "besiktningsklar" eftersom jag fick flygande.. så jag tänkte prova på hur de var att byta rutor och de var inte alls svårt men tog lite tid eftersom de var första gången men andra gången kommer de gå mycket snabbare så tänkte visa lite bilder på de. Bilen gick även igenom bes med xenon, tonade lysen och tvärlåg så knappt kom upp på lyften
Och så var nya rutan i, enkel match tonade rutorna åker i imorn igen
Inte hänt så mycket här, har precis gått och blivit husägare så har inte haft så friskt med cash till bilen men man måste ju unna sig ibland iallafall haha