2757
Sök

Tjena :D

72 Inlägg
5 mars 2013
Trådstartare
#1
kan inte så mkt om BMW men min polare har sagt att man kan ta 328:ans vevaxel och sätta i en 320 och så får man en 325???? :OOOOO tycker jag låter lite konstigt??


Med.lem
3 759 Inlägg
5 mars 2013
#2
Tagebro skrev:
kan inte så mkt om BMW men min polare har sagt att man kan ta 328:ans vevaxel och sätta i en 320 och så får man en 325???? :OOOOO tycker jag låter lite konstigt??

Du är medveten om att du inte ställt någon fråga än va?

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Forummoderator
26 368 Inlägg
5 mars 2013
#3
Tjena på dig också..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

huh?
10 427 Inlägg
5 mars 2013
#4
Tagebro skrev:
kan inte så mkt om BMW men min polare har sagt att man kan ta 328:ans vevaxel och sätta i en 320 och så får man en 325???? :OOOOO tycker jag låter lite konstigt??

Njaeoeoe, kanske om man kan behålla kolvarna från 320n så borde man få ut lite mer cylindervolym.
Borrningen är lika på vissa BMW-sexor, tex 2,5l & 2,8l M52-motorerna som har olika slaglängd (/olika vevaxel).
Lika med BMWs M54 2,5l & 3.0l. Men inte med 2liters-motorerna när det gäller M50 & M52.


Avstängd
1 418 Inlägg
5 mars 2013
#5
lättare att stoppa i en 525 motor direkt då du ändå lär ta ur motorn

1 705 Inlägg
5 mars 2013
#6
Vet inte hur det är med just BMW's motorer, men låter väl inte helt omöjligt.
Jag vet att i alla Saab's motorer så är det just vevaxeln som avgör volymen.

Ett tips: sätt en vettig rubrik på dina inlägg så är det större chans att få relevanta svar.


7 Inlägg
5 mars 2013
#7
328ans vev i 325ans block

8 883 Inlägg
5 mars 2013
#8
Låser och ber trådskaparen återkomma med en informativt och beskrivande rubrik.

2§ När du startar en ny tråd
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules


Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se


Sök