3184
Sök

Street race jnkp lagligt nu (snart)

841 Inlägg
6 mars 2013
Trådstartare
http://www2.blocket.se/news?id=307791,1 … 17&cg=

Klartecken för streetrace

Så var det bestämt, efter tjugo års kamp - det blir en streetracebana vid Axamo (jnkp). Detta sedan kommunen i förra veckan gav klartecken.
"Det är en underbar känsla att nu få ja från politikerna", säger Rolf Alkhagen från motoralliansen i Jönköping till P4 Jönköping.

nån som vet när det kommer öppna

/ mvh

137 Inlägg
15 mars 2013
Hinner de få ordning kör de väl i år?

12 086 Inlägg
15 mars 2013
Streetracing har ju varit en stor kvällsaktivitet i Jkpg.

Hur kul är det med laglig streetracing? tongue
Det fanns ju en kalasfin sträcka bredvid torsvik som poliktikerna förstörde för några år sedan!

137 Inlägg
15 mars 2013
Germax skrev:

Det fanns ju en kalasfin sträcka bredvid torsvik som poliktikerna förstörde för några år sedan!

Om det skiter sig i jönkan är du välkommen ner till Anderstorp, för det lär bli dragracing där också wink Småland is the shit!

12 086 Inlägg
15 mars 2013
Ramming_Air skrev:
Germax skrev:

Om det skiter sig i jönkan är du välkommen ner till Anderstorp, för det lär bli dragracing där också wink Småland is the shit!

Jag har redan 11mil ner till Jkpg så jag avstår nog Anderstorp smile
Kört på många trevliga race i Jkpg.

Rejsa ?
2 959 Inlägg
16 mars 2013
Är det streetrace ni ska köra och tävla mot varandra eller är det typ Blackrace dvs tidskörning?

Autotech

German Engineering
9 083 Inlägg
16 mars 2013
Om det blir av så är det bara att gratulera smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

12 086 Inlägg
16 mars 2013
Busgrabb skrev:
Är det streetrace ni ska köra och tävla mot varandra eller är det typ Blackrace dvs tidskörning?

Tidskörning, två och två med samma startskott låter som en jävligt fin omskrivning big_smile

Rejsa ?
2 959 Inlägg
16 mars 2013
Germax skrev:
Busgrabb skrev:

Tidskörning, två och två med samma startskott låter som en jävligt fin omskrivning big_smile

Men då är det ju som Blackrace...det lockar en del folk men inte som på de riktiga rejsen och efterhand svalnar intresesset då det är roligare med dom nattliga aktiviteterna.

Autotech

12 086 Inlägg
16 mars 2013
Busgrabb skrev:
Germax skrev:
Busgrabb skrev:

Men då är det ju som Blackrace...det lockar en del folk men inte som på de riktiga rejsen och efterhand svalnar intresesset då det är roligare med dom nattliga aktiviteterna.

Jag vet inget om den ev sträckan i Jkpg, för att förtydliga det.

Jag håller med dig, laglig streetrace låter ju måttligt spännande.

German Engineering
9 083 Inlägg
16 mars 2013
Samtidigt är det ju ett bättre alternativ än att inte ha nånstans att köra överhuvudtaget, eller har jag fel?

Visst, nattaktivitet är ju skoj också men det blir bara katt och råtta lek och en massa åkande hit och dit med snuten i hasorna hela tiden. Oftast är ju race-bilarna inte reggade och besiktigade heller. Åker man dit, är det kört.

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Sök