Får väl säg att BMW överlag är lätt skruvat, o då tänker jag kanske inte främst på enkla konstruktioner utan att det går o lossa bultarna utan alltför många svordommar. Håller tex på o byta "sista burken" på en E36, o jag var helt inställd på att skarven mot katalysatorn skulle vara en redig utmaning...De två rören sitter "ihopdragna" med 4 bultar så att säg, såklart rätt rostiga o "brända". Sprejade lite rostlösare på de lät dra nån minut sedan lossades alla 4 bultarna enkelt med 1/4" spärrnyckel. Har gjort massa andra jobb på bilen men allt lossnar fin-fint, inte som det kan vara ibland med sönderrostade/runddragna bultar o annat spännande...
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure