Är nu
ännu en gång ägare till en av mina absoluta drömbilar! Så nu tänkte jag skapa en projekttråd som en form av fortsättning där jag avslutade med min gamla M3:a. Hoppet, om vi jämför mellan bilarna, har blivit ganska markant! Från så gott som 100% original till 110% brutal!
Lite kuriosaEfter att ha dregglat över M3 E36:or sedan 17 års ålder så är jag nu inne på min 2:a M3 E36, ett oerhört fint exemplar!
Som förstabil skaffade jag mig en fantastiskt fin 328 Coupé E36 som jag ägde i nästan 3 år
http://www.garaget.org/?car=117313.
Trots att jag älskade den bilen mer än något annat fanns ett starkt sug efter en M3 E36. Jag sålde därför bilen och började göra några bilaffärer för att jobba mig uppåt till en M3:a. Så 7 månader efter att jag sålt 328:an så stod äntligen en lågmilad M3 E36:a i garaget! Det var helt klart en dröm som gått i uppfyllelse!
Efter att ha ägt min första M3:a i närmare 8 månader tog jag beslutet att sälja den pga. omprioriteringar. Det som var surt var att det slutade med att jag inte skulle behövt prioritera om!
![tongue](img/smilies/tongue.png)
Så där stod jag nu utan M3!
Jakten efter en ny var istortsätt ett heltidsjobb... Jag hade dock bestämt mig för att skaffa en 3.2:a i motsvarande skick som min gamla 3.0:a, mycket vill ha mer!
Den 4 mars 2013 så var det däremot min lyckodag! Började med att skriva under anställningsavtal hos min nya arbetsgivare (så galet gött!) och strax därefter drog jag och köpte mig en helt sinnessjukt fin BMW M3 E36 3.2!.. på samma dag inom loppet av några få timmar!
Info om bilen:Bilen är extremt påkostad! Har otaliga mängder kvitton, där den totala summan får de flesta att tappa hakan! Ett exempel är en motorrenovering för ca 100 000kr
Bilen är redan nu i oerhört fint skick!..vågar allt påstå att den är i toppligan när det gäller "bästa skick i landet". Men som alltid, det finns såklart lite småmärken...i detta fallet 2st mindre PÅ HELA BILEN!
Inredningen är i mint condition, inga fula märken eller skrap på stolar. Men störd som man är så ska min gode vän Patrik på Göteborg Vinyl Make Up få renovera stolarna... bara för att typ
Övrig info:
* Otroligt mycket dokumentation.
* 15000 mil på mätaren (egentligen mer än vad jag önskat, men den är som ny rakt igenom!).
* Färgkombination - Technoviolett med svart skinn.
* S50B32 (3.2L rak 6:a).
* 6vxl Getrag-låda.
* Eisenmann Race 2x76mm.
* Ac Schnitzer Kolfiberinsug.
* K&N Luftfilter med 102mm anslutning.
* K&N Vevhusfilter med 25mm anslutning till luftpumpen.
* 25% Lamelldiff
* Förbättrad ventilation i diffen genom ett 8mm hål med egenbyggt filter ( uppborrat från orginal 1,4mm som ofta är igensatt )
* Aluminiumdörrar - Samma som på M3 GT.
* FK Königsport Coiloversats - Ställbart i höjd & hårdhet.
* NOOZE Fjäderbensstag i kolfiber och aluminium.
mm.
Dags att presentera vrålåket! Här har ni den!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/103/102182/102182-ce50ac1f0c255360a2c137648e472e53.jpg]()
Här har vi utgångspunkten! Kommer förändras en aning i min ägo!
Mina planer för bilen hittils är följande: [/] = Beställt. [X] = Monterat.[] PUTSA PUTSA OCH PUTSA!
![wink](img/smilies/wink.png)
[] 17" Style 39 eller 18" BBS LM.
[/] GT-läpp i vanlig plast.
[/] Originalemblem till huv och baklucka.
[] Originalnjurar.
[/] Originalbakljus med vita blinkers.
[/] Nya sidolister.
[] Åtgärda en liten buckla på vänster framskärm! Ska göras snarast.
[] Åtgärda en liten buckla på huven! Ska göras snarast.
[] Låta Patrik från Göteborg Vinyl Make Up färga om stolarna!..dom är dock redan i extremt bra skick!
![wink](img/smilies/wink.png)
Som ni märker vill jag ersätta endel av eftermarknadsdelarna med originaldelar, mer min smak.
Hoppas att så många som möjligt som följde mitt gamla projekt vill följa även detta projekt! Hoppas även jag lyckas rekrytera ett gäng nya följare också. Ta gärna en titt på min sida för att se fler bilder och läsa mer om bilen.
/David