Första dagen i mina ägor så åkte till en kompis och lånade hans garage för att montera in stereo så man kunde åka ut och ströga första kvällen. + lite snabb genomgång på hur den var i skick.
Stereo är ju ett måste när man ska ut och ströga.
Genomgång av bromsar efter att ha ombes bilen första gången. och andra gången gick det bättre men då fick jag en 2,a på ojäm handbromsvärkan.
Bilen stog parkerad utanför garaget i 2-3 veckor pga intensivt jobbande och skulle in och fixa 2,an för att kunna bes igen. men möttes av en allt mindre rolig syn när ja körde in den i garaget. Och tack vare detta så blev det en Ordentlig genomgång av hela bilen.
Inredningen utsliten i ren ilska när jag såg vattnet i bak. och torkades ur.
Möttes av en mycket mindre rolig syn när allt var ur och det var att golvet och plåten vid ryggstödet i soffan var Genom rötet.
Var snabb med att kapa bort rosten och blev ju större och större hål ju mer jag bankade och kapade. Dock kom ett stort hinder sedan med att jag hade ju ingen egen svetts så det var hål i golvet en bra stund sedan och frustrationen blev större och större och frågade mig varför ja gett mig in i detta för har ju aldrig lagat rost ihela mitt liv förut.
Men en snäll mor och far gav mig en svetts när jag fylde år och tog inte många timmar innan jag köpte en gas tub och åkte ut till garaget för att lära mig svettsa plåt på en bil.
Gick ju rätt bra för att vara första gången.
Nu var det ju dax att montera inredningen igen
Ut sidan såg verkligen inte rolig ut när man såg den på nära håll var ytrost och rostbubblor överallt och ägarna innan har sprayat på rosen med olika svarta färger lite här och där.
Bytte en 945 gl som gått nästan 50k och hackade och levede oroligt efter att ha tjänstgjort som helg bil med många däck bytta och många öl spilda på golvet Mot en amazon 66 som gick otroligt bra och såg hyffsad ut men finns att göra på den med
Var inte ute i garaget på hur länge som hällst men beror lite på att jag Var med i en trafikolycka för 2år sedan med golf,2an och axlarna gick sönder så opererade högern i sommras 2012 och i januari 2013 var det dax för vänster axeln att fixas till. men innan sista operationen såg jag till att slipa klart och maskera bilen inför grundlacken.
Blev sjukt rastlös att ligga hemma med mitella och ändast orka se film så såg till att försöka klara mer och mer och åkte ut till garaget för att grundlackera bilen och Med bara en arm så Var det inte "BARA" när man gjorde vissa saker.
Blev till att rolla bilen en Fredagkväll med hjälp av en garagekompis. Insåg att bilen kostat mig en heldel pengar och den är ej värd allt för mkt så blev Rollning av färgen för att få ut den någon gång. Behöver ju något att åka ner till elmia i
Har varigt riktigt dålig med att ta med systemkameran ut när jag skruvar men är ju skruva och ej fota man ska göra
så alla bilder förutom denna har tagits med en dålig mobilkamera tyvärr
Nu började jag ta bort all maskering för att börja montera lister och lampor m.m
Ena sidan är nu alla lister och lampor monterade och Detta har jag gjort 2013-03-06 så får se vad jag får gjort imorgon och systemkameran ska med ut imorn för att fota lite bättre bilder.
Efter att ha dessa fälgar på Cheva vanen så har jag alltid velat få tag i sådana fälgar igen vet ej varför men är något med dom och även ett riktigt stark/stort barndoms minne. och fick syn på likadana fälgar som var tillsalu så rinde honom som kom från sthlm och sedan till farsan som kör lastbil upp dit och bad honom ta med dom hem så nu har jag sådana här fälgar till Capricen.
Lördagen den 2 Mars 2013 nu åkte jag och köpte min en till bil för att ha i sommar men vad det är märker ni när det är dax för att ta ut den
så längtar ju absolut inte till vår och sommar nu
men en bild på den under täcket kan jag bjuda på iaf