Euro/uk spec är samma bil förutom att britten har ratten på fel sida. Sen tycker jag inte man ska stirra sig blind på jdm/eur spec, utan snarare på skicket. Enkelt uttryckt..en fin eur spec är extremt svår att hitta idag. De som sitter på bilarna kan värdet, och därmed blir det ingen god affär att köpa en sådan. Man får lägga bortåt 100k plus för en automat, i jämförelse med motsvarande jdm.
Alltså..glo inte enbart på specen, utan snarare skicket. Även jdm bilar i fint skick utan större modifieringar börjar bli svåra att hitta idag. Hitta en fin Supra..skit i vart ratten sitter, och köp den.
Och som en patentes, se till att bilen är servad. Historik kommer att betyda allt framöver. Detta är sportbilar, där klåfingriga tonåringar kan ha pillat på det mesta utan att spara ett kvitto. Köp inte en sådan bil. Bra historik + schysst intryck gör en god affär. Och se till att barnsjukdomarna är åtgärdade, för även Suprorna har sådana. Ventiltätningarna, tomgångsventilen, oljepumpen, främre vevaxelpackningen bör alltid kollas. Och planerar du att ta hem en bil själv..glöm alla modifierade bilar..