30 mars 2013
Trådstartare
simlar skrev:
Marcuses skrev:
simlar skrev:
Ja kylaren är monterad längre bak på turbo-modellerna, iaf de med intercooler men alla 740-turbo har väl det?
Intercoolern sitter ju där kylaren normalt sitter på sugisarna och sedan sitter kylaren bakom intercoolern så det blir väl en 4-5cm längre bak kylaren hamnar.
Men det borde gå att lösa på något enkelt sätt, enklaste vore nog att skaffa kylarfästen från en turbo.
Lycka till med turbobygget, jag har följt tråden i tystnad ett tag nu
Edit:
Förresten hur ser packningen ut på sandwichen för oljekylaren?
Jag har en likadan liggandes här hemma men utan packning så kan inte använda den.
Ja okey, tack för svar! Ska se ifall man kan hitta ett par sådana fästen eller bygga nått själv kanske
Tackar så mycket! Jag jobbar på så det blir lite åka av i sommar!
Det va ett tag sen men menar du den packningen som sitter emellan "oljeadaptern" och blocket?
Har för mig att det va en stor O ring.. men minnet kan svika mig! kan kolla upp det nästa gång jag är nere om du vill
Mvh//
Jo den där packningen mellan oljeadapter och block.
Låter ju bra om det är en stor O-ring för en sådan är ju inga problem att få tag i.
Skulle vara underbart om du kunna kolla upp det
När jag kollade på det så ser det ut som om det bara är en stor Oring i det där spåret! Jag vill inte skruva isär det hela nu men om jag kollade på en likadan som jag har och det såg ut som om det!
Mvh//