UPDATERING 8 Augusti!!Halloj! Det var ett tag sen?! Vet inte knappt vart jag ska börja, men sommaren har varit underbar trots att Evon inte har velat hela tiden. Det är så mycket som har hänt sedan senaste updateringen så jag ska försöka fortsätta ifrån där jag slutade sist!
Efter många svordomar och tålamod lyckades jag tillslut att koppla in all el till mätarna och diverse givare
Sprut installerat och klart!
Bosch 1680cc spridarna
Bilen blev gatmappad av Jörgen Karlsson på VEMS. Gick riktigt bra, dock så blev bilen endast mappad till 1,5bar ladd då mappsensorn inte räckte längre. Tyckte att det räckte där då jag behöver köra in den lite och jag behöver även vänja mig med effekten. Men helvete vad den smaskar på nu!! Går sjukt bra.
Bilens effekt är uppskattad till runt 410WHP vilket är runt 500hk.
Skara Bildag 2013 - StreetraceEtt av målen av hela projektet var att få ihop bilen till ett lokalt streetrace här i stan som är lagligt! Klarade deadlinen med några dagar så tiden har varit sjukt pressad!!
Jag och Kristan med hans Evo 3 är ute och smyg tränar lite dagen innan racet
Bilder och film ifrån Racet. Tyvärr hade jag inte hunnit lagt in någon launch så det blev lite till och från starter. Men dagen var sjukt rolig med underbart väder. Blev inte så många race då en säkring gick men tyckte allt att det fick räcka.
FILM: Gå till 8:02 om den inte gör det automatiskt
http://www.youtube.com/watch?feature=pl … &t=482Ajajaj Emil är för tungfotad med sin Evo 8
Sen behövde hans Evo en ny koppling också
Lite blandande bilder ifrån sommaren Flickvännens hund gillar evo
Fotosession @ Kinnekulle Ring 2013Tyckte det var på tiden att bilen skulle få sig riktiga bilder sålänge den är fin så Olle Johansson på Kinnekulle Foto fick hjälpa till med detta! Stort tack till honom för fantastiska bilder
Dagen innan fick det bli en heltvätt och vaxning!
Skaraborgsopen Moholmsstripen 2013Blev ca 6 repor med blev endast 2 bra då bilen hade problem med misständningar.
Film:
http://www.garaget.org/video/138112Bästa tiden blev 11,70s / 202km/h - 60-fot: 1,90s, dålig 60-fot med hade endast gat däck och det spann fruktansvärt på 1:an. Trots detta var jag nöjd med tiden. Inför nästa säsong blir det fixa gat radialer och en rejäl mapp så siktar jag på 10:or
1 Juli - Turbo ras..Helgen var planerad inför Action Meet 2013, men tyvärr blev det inställt pga av turbo ras. Orsaken är okänd, troligen fabrikationsfel. Allt var klart inför Mantorp, skulle ut och provköra och drog på lite, plötsligt hade jag inget laddtryck.. Trodde att det var någon tryckslang som hade gett sig eller något men allt var helt. Bestämde mig sedan för känna på turbon och där glappade den flera millimeter. Turbon har knappt gått 100 mil och jag har fortfarande garanti på den så den skall nu skickas tillbaka till Precision turbo och förhoppningsvis så ordnar det sig med garantin.
Tunga grejor kräver rejäla verktyg
Packat och klart. Nu får man hålla tummarna på att det går på garantin
Under tiden Evon får stå så får man passa på och hjälpa kompisarna!
Glenn kom på besök och behövde lite hjälp! Går riktigt vasst den här evon.
Kristians Evo 3
Eriks evo gick lite krassligt..
Här var orsaken, framdiffen såg inte så vacker ut..
Det var allt för den här gången! Blev väldigt besviken att turbon skulle ge upp nu, planerna var att den skulle åka på en rejäl mappning med mer laddtryck så man får lite siffror, men som det ser ut nu kan det bli lite tight med det. Nu blir det bara vänta på svar hur det har gått för turbon.
Tack till:
Flanders Motorsport
BDS Skara Motor
Mitsubishi Härene bil
Mrtuning.se
Robban Stroker
David Rudhem
/Kong