3394
Sök

Saab 900 turbo fel ?

54 Inlägg
11 mars 2013
Trådstartare
hej hej .

idag skulle jag pilla lite med min saab 900 turbo när jag kollade på grenröret från cylidrarna när motorn var på så såg jag att det  droppad ut olja /bensin undrar om det kan vara tendnigs problem då den i land gör ojämnt  i någon cylidrer när man gasar. vad kan detta beror på den starta ät i allfall och går jämnt på tomgång  snälla hjälp . ladde ligger på ca 0.9 btw

54 Inlägg
11 mars 2013
Trådstartare
det kom ut fron vänter cyliderar ut ur avgas bortarna

31 Inlägg
11 mars 2013
kommer det olja och bensin ur dina avgasportar, så kan man anta att din motor inte mår särkilt bra. typ sprucken topp, trasig topp-packning eller något värre!? förmodligen därför han misständer då och då wink

Mvh: thomas

ps: vill bara påpeka att det är svårt att förstå vad du skriver!

54 Inlägg
11 mars 2013
Trådstartare
okay okay men det värar inte som den drar vatten elelr något .

54 Inlägg
11 mars 2013
Trådstartare
tror att tremostaten också lurar motorn då temp mätaren ligger lågt mitt e mellan medel temp typ .vet ejnhur jag ska förklaravid varm och motor vägs körnign kanske själv tjokar eller något då för att den värkar ej dra vatten eller olja då jag är rätt nogram med att kolla just dem grjor? kan vara så att du har rätt

Krom-fascisten
439 Inlägg
11 mars 2013
Kanske det kan vara grenrörspackningen?! Byt den! Det är billigaste å enklaste sättet om det nu är det som är fel. Isåfall är det ingen som skadar motorn.

31 Inlägg
11 mars 2013
mr_yeahman skrev:
Kanske det kan vara grenrörspackningen?! Byt den! Det är billigaste å enklaste sättet om det nu är det som är fel. Isåfall är det ingen som skadar motorn.

jo, men den ska ju inte läcka olja och bensin även om grenrörspackningen är trasig.. wink så tyvärr, så tror jag på lite mera komplicerade fel hmm

5 710 Inlägg
11 mars 2013
Säker på att det är olja eller bensin?
Kondensvatten brukar komma ut främst vid kallstart om du har läck mellan topp o grenrör.

MVH Jonas
..............

54 Inlägg
12 mars 2013
Trådstartare
tja vörkar vara något iallfall vara så igen kondäns iallfall den går i allfall rikgit på tom gång osv men inte när han går varmare men den har inte blivigt överheted elelr något som jag vet eller blir .tämpen liger snarare för lågt en normalt .så jag misstänker att den kanske gre för mycket soppa? btw den låter väligt fint och tyst imotorn .kommer video på detta.ska lyta tänd styften imon och kolla upp detta värkar inte vara olja .den blå ryker inte häller .lätt starta är den och komp finns.

Nordic Tuning i Norrköping
839 Inlägg
12 mars 2013
Tändkassett. Vevaxelgivare. Tändstift. Byt något av detta för att få bort den ojämna gången, tyckte jag läste att den gick på tre cylindrar.

Att det läcker ut vid grenrörspackningen kan bero på att den inte tänder på en cylinder riktigt och då forsar det oförbränt bränsle förbi där, läcker den lite så kommer det rinna ut.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.

5 710 Inlägg
12 mars 2013
Problemet med att den inte kommer upp i temp är i 99% termostatfel.

MVH Jonas
..............

Sök