2418
Sök

Sportstolar 700/900

13 Inlägg
11 mars 2013
Trådstartare
#1
Hej!

det är så att jag har en 945 som jag vill ha i ett par sportstolar i som jag har, men komer ej på någon smart lösning att montera de. så om någon vill hjälpa mig med sin smart het som fattas för mig vore det JÄTTE uppskatande! och gjärna en bild på hur ni har löst det. big_smile
mvh jens o tack på för hand!!

Avstängd
1 418 Inlägg
11 mars 2013
#2
streetpower10 skrev:
Hej!

det är så att jag har en 945 som jag vill ha i ett par sportstolar i som jag har, men komer ej på någon smart lösning att montera de. så om någon vill hjälpa mig med sin smart het som fattas för mig vore det JÄTTE uppskatande! och gjärna en bild på hur ni har löst det. big_smile
mvh jens o tack på för hand!!
du får kapa och bygga om original underredet och svetsa i fästena för stolen då bältes låset sitter på det..
så hämta dig ett par stolar på skroten så slipper du förstöra originalen om dom är fina

13 Inlägg
11 mars 2013
Trådstartare
#3
oki ska fundera på det men skule villja slipa svetsa om det går vet att vissa har gjort det men aldrig fåt veta hur de gjort tongue så tack för tipset ska kolla smile ¨
mvh jens

134 Inlägg
11 mars 2013
#4
Superenkelt sätt som jag gjorde för att stoppa i min Cobra Monaco stol i 124:an.

Ta lös originalunderredet till att börja med.
Dessa har två skenor, en vänster en höger.
Slipa bort lite färg på ovansidorna av skenorna så att du kommer åt att svetsa.
Skruva fast två plattjärn i undersidan av stolen (brukar vara 4 gängade hål i en sportstol, två fram två bak).

Nu är det bara att ställa stolen med plattjärnen på skenorna på valfritt ställe och punkta fast, om man ska vara superseriös så kan man ju mäta så att plattjärnen ligger 90 grader mot skenorna, men jag körde ögonmått och än är det ingen som tycker att man sitter snett i den stolen. När du har punktat fast kan du ju skruva lös stolen och svetsa ordentligt.

13 Inlägg
11 mars 2013
Trådstartare
#5
aha du täker så tongue men då går det väl inte att justera stolen framot och bakåt tongue
mvh jens

497 Inlägg
11 mars 2013
#6
https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168810/168810-a9d3cef80af23a42185e3d5add0a37d7.jpg

Här syns litegrann hur jag löste det smile

Dream as if you could live forever. Live as if you only have today.
Suprans projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=308981

134 Inlägg
11 mars 2013
#7
streetpower10 skrev:
aha du täker så tongue men då går det väl inte att justera stolen framot och bakåt tongue
mvh jens
Jodå det går fint men skitsamma du har ju redan byggt klart det, ta ordentligt material bara, ingen idé med skålad stol om underredet sviktar. Men det märker du ju...

13 Inlägg
11 mars 2013
Trådstartare
#8
aha.. tak för tipset ska kola kanske går att göra så om stolen jag har e tillräkligt bred smile
mvh jens

13 Inlägg
11 mars 2013
Trådstartare
#9
Jensa_B skrev:
streetpower10 skrev:
aha du täker så tongue men då går det väl inte att justera stolen framot och bakåt tongue
mvh jens
Jodå det går fint men skitsamma du har ju redan byggt klart det, ta ordentligt material bara, ingen idé med skålad stol om underredet sviktar. Men det märker du ju...
byggt klar yikes ne var fik du det i från tongue jag vill ha tips tips för jag har ej gjort något tongue har endast köpt sportstolar tongue

134 Inlägg
12 mars 2013
#10
streetpower10 skrev:
Jensa_B skrev:
streetpower10 skrev:
aha du täker så tongue men då går det väl inte att justera stolen framot och bakåt tongue
mvh jens
Jodå det går fint men skitsamma du har ju redan byggt klart det, ta ordentligt material bara, ingen idé med skålad stol om underredet sviktar. Men det märker du ju...
byggt klar yikes ne var fik du det i från tongue jag vill ha tips tips för jag har ej gjort något tongue har endast köpt sportstolar tongue
Jaha jag läste JossanB:s inlägg och trodde det var ditt... aja men som jag sa är ju enklast enligt mig, ögonmått och svets, blir jävligt stadigt också mycket stadigare än original eftersom man styvar upp underredet ordentligt genom att svetsa plattjärn tvärs över.

13 Inlägg
12 mars 2013
Trådstartare
#11
Jensa_B skrev:
streetpower10 skrev:
Jensa_B skrev:

Jodå det går fint men skitsamma du har ju redan byggt klart det, ta ordentligt material bara, ingen idé med skålad stol om underredet sviktar. Men det märker du ju...
byggt klar yikes ne var fik du det i från tongue jag vill ha tips tips för jag har ej gjort något tongue har endast köpt sportstolar tongue
Jaha jag läste JossanB:s inlägg och trodde det var ditt... aja men som jag sa är ju enklast enligt mig, ögonmått och svets, blir jävligt stadigt också mycket stadigare än original eftersom man styvar upp underredet ordentligt genom att svetsa plattjärn tvärs över.
hehe.. oki lät att se fel i bland tongue oki nice får ta och åka för bi skroten och köpa två stolar smile men passar 740 stolar i 940 ? smile

134 Inlägg
12 mars 2013
#12
streetpower10 skrev:
Jensa_B skrev:
streetpower10 skrev:

byggt klar yikes ne var fik du det i från tongue jag vill ha tips tips för jag har ej gjort något tongue har endast köpt sportstolar tongue
Jaha jag läste JossanB:s inlägg och trodde det var ditt... aja men som jag sa är ju enklast enligt mig, ögonmått och svets, blir jävligt stadigt också mycket stadigare än original eftersom man styvar upp underredet ordentligt genom att svetsa plattjärn tvärs över.
hehe.. oki lät att se fel i bland tongue oki nice får ta och åka för bi skroten och köpa två stolar smile men passar 740 stolar i 940 ? smile
Det vet jag inte jag har aldrig tagit lös en 7/900 stol

KHRacing
12 mars 2013
#13
Har precis monterat racestolar i en EVO6:a på jobbet, inklusive stolsskenor.
, det är ett herrejösses pillejobb om man inte gjort det förut.
på de flesta bilar så sitter inte alla 4 stolsfästena i samma höjd alls tyvärr.
Senast redigerat av KHRacing (12 mars 2013)

pim_pim
13 mars 2013
#14
Jag gjorde såhär en gång i tiden..
http://i49.tinypic.com/2lxhu2r.jpg

klabbarpan
3 041 Inlägg
13 mars 2013
#15
streetpower10 skrev:
Jensa_B skrev:
streetpower10 skrev:

byggt klar yikes ne var fik du det i från tongue jag vill ha tips tips för jag har ej gjort något tongue har endast köpt sportstolar tongue
Jaha jag läste JossanB:s inlägg och trodde det var ditt... aja men som jag sa är ju enklast enligt mig, ögonmått och svets, blir jävligt stadigt också mycket stadigare än original eftersom man styvar upp underredet ordentligt genom att svetsa plattjärn tvärs över.
hehe.. oki lät att se fel i bland tongue oki nice får ta och åka för bi skroten och köpa två stolar smile men passar 740 stolar i 940 ? smile
Yes böx smile


13 Inlägg
13 mars 2013
Trådstartare
#16
nixon89 skrev:
streetpower10 skrev:
Jensa_B skrev:

Jaha jag läste JossanB:s inlägg och trodde det var ditt... aja men som jag sa är ju enklast enligt mig, ögonmått och svets, blir jävligt stadigt också mycket stadigare än original eftersom man styvar upp underredet ordentligt genom att svetsa plattjärn tvärs över.
hehe.. oki lät att se fel i bland tongue oki nice får ta och åka för bi skroten och köpa två stolar smile men passar 740 stolar i 940 ? smile
Yes böx smile
oki nice!! big_smile


Sök