Då får jag skriva lite om min gamla C30 från 1986 som ska få sig en rejäl genomgång .
Det började med att jag köpte den 2009 för att jag har altid varit svag för stora pickuper så då är detta en rätt bil för mig
Sedan så är det lite nytta med nöje. bilintresserad som man är så blir det en del turer med bilsläp pch en del hämtning av delar.
Ska man köra till tävlingar så kan man få med sig en hel del och även gott om folk utan att man får köra 2 bilar
Jag blev inte klok på hur den såg ut då fronten såg sned ut
kofängaren satt förskuten åt höger och även satt något högre så det var till att riva av fronten och konstaterade att den var krockad.Vänster rambalk var förskuten 4 cm åt höger och även vriden så den lutade 7-8 grader ovanför framvangsbalken Tacka tusan att den kjändes konstig att köra:P
En hjulastare och en motviktstruck så blev rakt otroligt nog !!
Front plåten var så skryngklig så den fick bytas (tog an från en blazer 84) och två nya inner skärmar och en rak kofångare,
Sen var det tröskel låder
Det är trevligt att jobba på en sådan här bil. jag kallar on off rost:D antingen är där plåt eller inte. Inte som på en gammal Ford eller japanare. Där man får börja vid takstolparna för att ha något att fästa i
Så här blev fronten
Och tröskel lådan