3483
Sök

Problem med laddtryck 740 med kkk k24 agg

MulleRacing
499 Inlägg
15 mars 2013
Trådstartare
#1
Tjenare!
Har ett s60 k24 agg på som krånglar med laddet! Efter att jag skruvat på stången så laddar den bara 0,5! Innan jag ställde upp det var det 0,25.
Prova att t-korsa men det blev ingen skillnad. Slet bort wastegate slangen då laddar den 1 bar, men då ska den väl ladda hejdlöst??
Idag vred jag om kompressorhuset vilket resulterade i segare spoolup. Jag antar att allt hänger ihop på något vis?

Någon som har nått tips?

Mvh


MulleRacing
499 Inlägg
16 mars 2013
Trådstartare
#2
Finns det ingen som har nån teori??


Avstängd
1 418 Inlägg
16 mars 2013
#3
_Limpan skrev:
Finns det ingen som har nån teori??

låter som du har kass turbo

MulleRacing
499 Inlägg
16 mars 2013
Trådstartare
#4
Den har rullat 100 mil?!


A.Sörman
1 299 Inlägg
16 mars 2013
#5
Jo rycker du slangen så ska han bara ladda till det spikar eller turbon inte orkar mer. Han läcker inte för dig då? dåliga slangar eller ic-kopplingar?
Senast redigerat av Drunk (16 mars 2013)


MulleRacing
499 Inlägg
16 mars 2013
Trådstartare
#6
1,4 nu börjar spika vid 1.2 kanske smile


MulleRacing
499 Inlägg
20 mars 2013
Trådstartare
#7
Tror jag löst problemet!


Ungdoms Räser
425 Inlägg
20 mars 2013
#8
Felet var?smile


MulleRacing
499 Inlägg
20 mars 2013
Trådstartare
#9
Isaksson5 skrev:
Felet var?smile

Eftersom den suttit på en framhjulsdriven bil så fick jag vrida om avgashuset och kompressorhuset, och när det passar på min bil så blir det för kort avstånd för att klockan som öppna/stänga som den ska smile


MulleRacing
499 Inlägg
23 april 2013
Trådstartare
#10
Inte löst! Klockan stänger helt till 0,5 sen verkar den öppna lite, sen vid 1,1 öppnar den som den ska? Dålig fjäder?


Avstängd
1 418 Inlägg
23 april 2013
#11
_Limpan skrev:
Inte löst! Klockan stänger helt till 0,5 sen verkar den öppna lite, sen vid 1,1 öppnar den som den ska? Dålig fjäder?

nån kanske har bytt till en hårdare klocka?smile

MulleRacing
499 Inlägg
23 april 2013
Trådstartare
#12
Johan85 skrev:
_Limpan skrev:
Inte löst! Klockan stänger helt till 0,5 sen verkar den öppna lite, sen vid 1,1 öppnar den som den ska? Dålig fjäder?

nån kanske har bytt till en hårdare klocka?smile

Det är hårdare klocka, men varför får jag inte full spoolup till 1,1?


Avstängd
1 418 Inlägg
24 april 2013
#13
_Limpan skrev:
Johan85 skrev:
_Limpan skrev:
Inte löst! Klockan stänger helt till 0,5 sen verkar den öppna lite, sen vid 1,1 öppnar den som den ska? Dålig fjäder?

nån kanske har bytt till en hårdare klocka?smile

Det är hårdare klocka, men varför får jag inte full spoolup till 1,1?

så du vill öppna wastegaten innan du får 1.1bar för att få bättre spoolup?

1 938 Inlägg
24 april 2013
#14
_Limpan skrev:
Johan85 skrev:
_Limpan skrev:
Inte löst! Klockan stänger helt till 0,5 sen verkar den öppna lite, sen vid 1,1 öppnar den som den ska? Dålig fjäder?

nån kanske har bytt till en hårdare klocka?smile

Det är hårdare klocka, men varför får jag inte full spoolup till 1,1?

Vad menar du med "full spoolup till 1.1", spoolup är väl den tiden det tar från att turbon börjar ladda tills fullt laddtryck är uppnått liksom.
Tog du loss kompressorhuset när du vred det eller lossade du bara lite och snurrade?
I så fall kan du ha skadat tätningen, en stor o-ring som löper i ytterkant på backplaten.

MulleRacing
499 Inlägg
25 april 2013
Trådstartare
#15
Ja just det, om du åker på t ex 3500 varv å trycker fullt så får jag ladd på 0,5, och jag får inte fullt ladd förrän vid 5000-5500 kanske. Det är ju inte direkt en monster turbo så jag borde få fullt ladd tidigare.... Jag skruvade loss kompressorhuset, och jag tycker att problemet borde uppstå även när jag rycker wastegate slangen om den tätningen skulle vara kass


Avstängd
1 418 Inlägg
25 april 2013
#16
_Limpan skrev:
Ja just det, om du åker på t ex 3500 varv å trycker fullt så får jag ladd på 0,5, och jag får inte fullt ladd förrän vid 5000-5500 kanske. Det är ju inte direkt en monster turbo så jag borde få fullt ladd tidigare.... Jag skruvade loss kompressorhuset, och jag tycker att problemet borde uppstå även när jag rycker wastegate slangen om den tätningen skulle vara kass

ja tror din katt är tät då får man segt ladd:)

MulleRacing
499 Inlägg
26 april 2013
Trådstartare
#17
Jag har ingen katt, tidigt 88 så den är överflödig!


pim_pim
26 april 2013
#18
Jag tror du har fått en ekorre i insuget. sad

162 Inlägg
27 april 2013
#19
pim_pim skrev:
Jag tror du har fått en ekorre i insuget. sad

håller med, annars brukar det vara kottar i spridarna! hmm

kollat efter tryckläckage? hade samma symptom på min gamla 945 turbo o då va de en spricka i en tryckslang på baksidan som gick längst med slangklämman så den varken syntes eller kändes utan den va tvungen att tas bort o kollas ordentligt för att hittas! tongue

Ju fortare du kör, ju mindre tid förbrukar du på vägen och därefter minskar risken för olyckor!

One Man Clan
4 287 Inlägg
27 april 2013
#20
jag tror din tryckklocka är för mjuk, den tjuvöppnar vid 0.5 bar men när du väl kommit upp på varvtal har du tillräckligt med avgaser för att turbon ändå ska orka ladda, flödet genom den tjuvöppnade wgn är för dåligt genom den lilla springan du har så du får "skenladd".

har man för mjuk trykcklocka så spelar de ingen roll om man rycker slangen till den, avgasmottrycket är ändå positivt å är de för högt så kommer wgn att öppna i alla fall oavsett om slangen till den är kopplad..



Sök