2511
Sök

Sätta diskanter i hatthyllan...

Fartälskare
390 Inlägg
20 oktober 2006
Trådstartare
Hejsan
jag har satt ett par JBL GTO 6x9:or i bakluckan för att få mer diskant till dom där bak så det inte bara ska dunka i baksätet men tycker inte det räcker för jag har alla inställningaar på så ljust ljud som möjligt till 6x9:orna men funderar på att skaffa delningsfilter o sedan koppla in diskanter som ska sitta i hatthyllan ibak... låter detta okey???

Speedparts That´s why.......

458 Inlägg
20 oktober 2006
Audifantast skrev:
Hejsan
jag har satt ett par JBL GTO 6x9:or i bakluckan för att få mer diskant till dom där bak så det inte bara ska dunka i baksätet men tycker inte det räcker för jag har alla inställningaar på så ljust ljud som möjligt till 6x9:orna men funderar på att skaffa delningsfilter o sedan koppla in diskanter som ska sitta i hatthyllan ibak... låter detta okey???

Varför har du 6,9" i bagaget för? Det räcker gott och väl med den basen du har där redan. Ta bort 6,9" därifrån och sätt in dom i hatthyllan istället så ska du nog se att du kommer få en bättre diskant inne i kupén..

Lycka till!

12 086 Inlägg
20 oktober 2006
Han har dom i hatthyllan antar jag?
Placera diskanterna i dörrsidorna bak ist.. diskantljudet ska ju riktas hällst.

1 631 Inlägg
20 oktober 2006
Du måste kopplat nåt fel. Det ska helt klart räcka med ett par 6x9or bak. Fler diskanter är ingen bra lösning...

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

Fartälskare
390 Inlägg
20 oktober 2006
Trådstartare
inget felkopplat men har redan 5,2 er och 6x9 or i hatthyllan så har ej plats:P hehe men det låter allt gött me dom där ibak:P hehe

458 Inlägg
22 oktober 2006
JapMax skrev:
Han har dom i hatthyllan antar jag?
Placera diskanterna i dörrsidorna bak ist.. diskantljudet ska ju riktas hällst.

Om du går in på hans profil och kollar så får du se! big_smile Han har 2 st 6,9" i bagagen..

458 Inlägg
22 oktober 2006
Audifantast skrev:
inget felkopplat men har redan 5,2 er och 6x9 or i hatthyllan så har ej plats:P hehe men det låter allt gött me dom där ibak:P hehe

Nää usch! Ta bort 6,9" från bagagen då och ha kvar dom som sitter i Hatthyllan bara..
Du har för mycket blandningar, det räcker gott med två st 6,9" i Hatthyllan..

12 086 Inlägg
22 oktober 2006
Varför har du 69or i bagaget? Snacka om att spela för råttorna =P
Jag skulle gissa på att de lilla som hörs ut i kupen överröstas ganska snabbt av basen du har.
Ta bort 69orna o placera dem i hatthyllan ist, de gör verkligen ingen nytta där de sitter nu

draminbil.nu
1 382 Inlägg
Fartälskare
390 Inlägg
22 oktober 2006
Trådstartare
ja ta bort dom gör jag ej! hörs ganska mö från dom iallafall... har tunn plåt :p hehe... men sedan så ser det grymmt ut me dom ibak så icke ta bort...hatthyllan e redan full med högtalare...dom kan ej vara helt värdelösa där ibak... utan bas låter dom som en bas för sej så NÅGOT gör dom helt enkelt det e jag övertygad om. men men tack för svaren killar big_smile
Senast redigerat av Audifantast (22 oktober 2006)

458 Inlägg
23 oktober 2006
Audifantast skrev:
ja ta bort dom gör jag ej! hörs ganska mö från dom iallafall... har tunn plåt :p hehe... men sedan så ser det grymmt ut me dom ibak så icke ta bort...hatthyllan e redan full med högtalare...dom kan ej vara helt värdelösa där ibak... utan bas låter dom som en bas för sej så NÅGOT gör dom helt enkelt det e jag övertygad om. men men tack för svaren killar big_smile

Ja du.. Man kan väll säga att du har placerat allt i bilen helt fel då antagligen förutom basen..
Men vill du ha det så, det är ju upp till dig! big_smile

Sök