2529
Sök

Audi S5 Koppling/Växellåda

114 Inlägg
17 mars 2013
Trådstartare
Hej!

Jag har problem med min Audi S5 4.2 V8 Quattro årsmodell 2008.

Kopplingen slirar ingenting och tar i direkt, men pedalen är otroligt trög ibland.. Inte på vägen ner men på vägen upp så kan den liksom vara otroligt trög och fastna halvägs. Bilen fungerar annars för övrigt väldigt bra och har inte märkt några problem med koppling/växellåda. Kör jag hårt så blir det vanlig/bra men så fort jag börjar köra som en vanlig människa så blir det otroligt trög. Nu är det så att Audi vill ta ner lådan och kolla lamellerna/slavcylindern, vilket kan kosta allt mellan 15-30 000:-. Huvudkopplingscylindern är bytt redan men ingen skillnad sad

Vad kan det vara för fel? Någon kunnig inom Stockholms området som vill kolla på den? Jag är själv inte så kunnig inom det här men kan tänka mig att det kan vara något läckage eller luft i systemet?

Help!

Mvh

114 Inlägg
18 mars 2013
Trådstartare
Inte meningen att bumpa tråden men vill bara tillägga att när man pumpar pedalen så brukar den bli normal igen men det tar inte lång tid innan den blir trög igen.

Vet inte någon vad det kan vara? Måste få det fixat men vill helst inte lämna in den till Audi innan jag har testat vissa saker innan man lämnar in eftersom dom ska ta ner lådan och kolla lamellerna och slavcylindern vilket kan kosta allt mellan 15-30 000:-

Tack på förhand!

Mvh

Power of changes
270 Inlägg
24 mars 2013
Hej
Haha ja skrev på fb chatten till dig

Power 0f You

114 Inlägg
25 mars 2013
Trådstartare
octavia skrev: