18 mars 2013
Trådstartare
Hej! Jag skulle köra från affären idag och då när jag startar bilen så funkar inte fläkten. är bara 4an som funkar i vanliga fall men nu funkade inget läge alls! Efter kanske 6-7km så drog fläkten på igen dock. Hur åtgärdar man det? Det har hänt en gång innan nu i veckan och då slog den igång igen efter 2-3km.
Samt igår så var det ett "tjutande" ljud som ökade med varvtalen, eller hur man nu ska förklara. Samt att det var nåt skumt ljud vid kylarfläkten(som för övrigt är lite skev, den åker lite ojämnt.. haha! men inte låtit något innan.) sedan när jag kom hem och gick ut igen efter några timmar och skulle filma så man hörde hur det lät mer detaljerat så lät allt som vanligt igen.
Vad var det och är det något som är slitet och måste bytas snart?
Sen har också vänster halvljus lagt av. Glappade lite först men nu är det helt släckt, och idag så fick jag en felkod på att bakljuset var ur funktion, och det var det på höger sida. Sedan när en kompis slängde igen höger bakdörr så började den lampan lysa igen. bakljusen är bytt, men har funkat klockrent innan!
haha fyfan vad mycket fel jag fick rada upp.. Känns ju sådär lagom tråkigt, men bilen är fräsch i övrigt och gått 22000 mil om det spelar någon roll.