Puh, har läst igenom hela tråden nu.
Har heller inga rödljusrace att berätta om, i Hässleholm är det väldigt dåligt med flerfiliga sådana.
Däremot är det kul att jaga mopedister med svart Volvo, det tar inte många sekunder innan hastigheten sjunker från 60 till 30km/h
Det enda jag kan berätta om, är i fredags, när jag låg på 21an, på 2:1väg.
Precis innan en rondell kommer det en vrålande BMW drar om på heldragen linje och ska in före mig i rondellen...
Jag lägger mig efter, och på väg ut ur rondellen så drar han ju på, rätt bra får jag erkänna, men jag ligger en bit bakom honom och släpper inte.
Han accelererar ganska hårt i låg växel och släpper inte av på gasen förrän vid 220km/h när han får trafik framför sig och bromsar in.
Den går ju rätt bra, tänker jag, och ligger bakom honom någon mil när han kryssar i trafiken när det skiftar mellan 2-filigt och enkelfil.
En silvrig cabriolet, är allt jag lägger märke till, kunde inte se några emblem, och memorerar regnret förstås.
Sen vet jag att jag ska svänga av om några km längre fram, och det blir 2-filigt igen, så jag kör upp bredvid.
Då sitter det en ung kille som ler och bara skakar på huvudet, och helt plötsligt ligger han bara i 90 och kör lugnt, så jag kör om, och svänger av där jag ska, lite besviken över att han inte ville dra.
När jag sen kollar på bilen på Transportstyrelsen är det en BMW M3 2001 med 340hk och 340Nm, så jag förstår varför han hela tiden var tvungen att ligga i 3ans växel för att det skulle hända något...
Såg effektkurvan sen.
Så jag blev mest förvånad över att jag kunde hänga på så bra rakt fram, för jag tror inte jag har några 300 äkta hk i min bil.
Hade takluckan öppen, så man hörde genast när han gick ner ett par växlar, och det syntes även på bilen så som bakänden sjönk.
Tung bil dessutom, den väger ju 1790kg, det är 140kg mer än min.