3233
Sök

Rödljusrace

Självlärd
3 083 Inlägg
4 oktober 2011
thelaughingmadman skrev:
zovix skrev:
Inget rödljusrace men ändå...

På väg från polarn i Stockholm, bilen fullastad 3 pers och vi har en envis dåre som ligger så nära bakom att jag ser hur han tuggar fradga i backspegeln.,.

Går ner på tvåan, svänger lungt in på motorvägsavfarten, går inte mer än 30 och ser att nu jävlar börjar den fradgetuggande monstret i backspegeln bli rött av ilska samtidigt som jag hör hur det varvas bakom mig. Ja ja tänker jag och stämplar... 2 ut - 3 ut - 4ut slår av strax efter 200 och saktar ner mot laglig hastighet. får sen syn på han ca 400 bakom.. Grymt kul...

Jag kör en trevlig audi 1,8Ts något handpålaggd ;-) med en 600hk... 200 under huven och 400 innanför pannbenet när hornen växer ut...

Mvh Magnus

Tjena mannen.
När du läser det här - ta fram ditt körkort - klipp det i bitar. Folk som medvetet hindrar trafik bör lynchas på torget.

Mvh Jonathan

Idioter som ligger o tuggar i röven ska också lynchas på torget

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

711 Inlägg
4 oktober 2011
Volvo142_73a skrev:
thelaughingmadman skrev:
zovix skrev:

På väg från polarn i Stockholm, bilen fullastad 3 pers och vi har en envis dåre som ligger så nära bakom att jag ser hur han tuggar fradga i backspegeln.,.

Går ner på tvåan, svänger lungt in på motorvägsavfarten, går inte mer än 30 och ser att nu jävlar börjar den fradgetuggande monstret i backspegeln bli rött av ilska samtidigt som jag hör hur det varvas bakom mig. Ja ja tänker jag och stämplar... 2 ut - 3 ut - 4ut slår av strax efter 200 och saktar ner mot laglig hastighet. får sen syn på han ca 400 bakom.. Grymt kul...

Jag kör en trevlig audi 1,8Ts något handpålaggd ;-) med en 600hk... 200 under huven och 400 innanför pannbenet när hornen växer ut...

Mvh Magnus

Tjena mannen.
När du läser det här - ta fram ditt körkort - klipp det i bitar. Folk som medvetet hindrar trafik bör lynchas på torget.

Mvh Jonathan

Idioter som ligger o tuggar i röven ska också lynchas på torget

Fast man blir ju trött när folk inte märker att man antingen kommer i högre hastighet eller legat bakom ett bra tag. Jag ger folk en god chans att flytta på sig, men inte fan är det någon som vet hur man använder speglar. Och det verkar vara så att man kör långsammare i vänsterfil än i högerfil? Rätta mig gärna om jag har fel...

Magnus här ovan har säkert varit en riktig väglus utan riktig koll som inte hållit sig undan när det behövdes. Och hur vet Magnus dessutom att personen bakom inte var på väg till en nödsituation?

Nej, att försöka läxa upp andra i trafiken är inget man bör syssla med, det har vi polisen till. Sköt ditt eget, och håll dig till högerfil om de glömde montera gaspedal i din bil.

2 656 Inlägg
4 oktober 2011
hade himla roligt med en ford mondeo st220 i fredags smile jättekaxigkille som stog o hetsade med dom flesta smile så rullade uppjämte han så hängde hans polare ut genomfönstret o frågade om familjebilen ville ha lite stryk (man e ju inte sen o tacka ja)

så vi rullade upp vid rödljuset och närdet väl va grönt va de ju bara o ge järnet .. men forden va ju 2 billängder efter så slog av o lät han komma ifatt han ville dra igen för han "Missade" starten säger han så nästa ljus körde vi igen och samma resultat :p slutade med ett gott skratt när han frågade vad de va för bmw :p och vi svarade att de var en helt normal tysk familjebil big_smile

Gorgilus addictus
4 760 Inlägg
4 oktober 2011
Har inte gjort så värst mycket rödljusrace i mina dagar.
Dock för något år sen så låg jag på E22an mellan Kristianstad och Sölvesborg med Golfen.
Låg bakom en Ferrari 348 nästan hela vägen från Kristianstad, och när det väl var 2 filigt så la man sig bredvid i ca 90-100km/h och växlade ner till 3an och plattan i mattan. Hade lite skoj med den bilen fram till en mack i Sölvesborg där han stannade och frågade va fan jag gjort med bilen?

Fullt original svarade jag smile .
Fick då till svar tillbaka: Ja jag hade fan inte mycket att säga emot mellan 90-130 km/h.

Lite små kul historia som man fortfarande skrattar gott åt ibland. Kul att det finns folk som vågar använda bilarna ibland!

EDIT: Ska ju även självklart nämnas att jag inte hade en chans i helvete när det gick över 140km/h tongue. Då fick man ligga bakom och njuta av ljudet istället!
Senast redigerat av THEBADGUY (4 oktober 2011)

Allt för den där jävla hatten!

2 014 Inlägg
4 oktober 2011
Väldigt länge sedan nu som man deltog i något rödljusrace, det senaste var på den tiden jag körde en gammal hederlig BMW/Alpina B7 Turbo (E12) från 1980.

Detta var någon gång sommaren 1999, och jag hamnade vid ett rödljus bredvid en BMW M5 (E39) som var relativt nya på den tiden. Plattade fullt vid grönt, vilket det även hördes - och syntes - att herrn i bilen bredvid, som för den delen var i 50-årsåldern, också gjorde.

Till slut var vi tvungna att släppa av vid en rondell, men då vi kom fram låg jag i alla fall två billängder före. Efter att vi tagit oss igenom rondellen slängde jag ett öga på föraren i M5:an och såg att han med förbittrad min satt och slog på ratten med knytnäven.

Han var dessutom ensam i bilen, vi var tre stycken.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

957 Inlägg
4 oktober 2011
Juvakka skrev:
Drog mot en ferrari 430 eller nåt sånt förra veckan vid ett rödljus. Jag hade saaben och det vart ju inte mycket till chans men lika kul för det, fick ju höra ferrarin vråla big_smile

Gjorde samma sak faktist på motorvägen men då kom jag i typ 140 ner han la i  100km/h  bakom en lastbil  som körde om en anan lastbil och  lastbilen precis  flytade sig och jag tänke  nu jävla ska jag tvinga han   så att han gasar på som fan   och  jag la precis  bakom honom då  och då hör man  bara  wroooooom  han hade  typ  6 växle   och 2 sec efter det hör det jag abra    pow pow pow 3 ner växlingar werooooooooooooooooooooooooooommmmmmmmmmmmmmm wroooommmmmmmmmmmmmmm    där försvan ferari   som in i helvete

Supraman
2 300 Inlägg
5 oktober 2011
Ojoj här finns många minnen vid rödljusrace man haft.
roligast e de när man vet att man har en bil som e svagare än motståndaren och ändå lyckas "vinna"
Sen är de underhållande när de kommer fram "lyckosökare" när man står vid ett rödljus med supran.
Då har man två val, antingen ställer man upp eller så eggar man upp dom för att sen fisa iväg lite snyggt och bara skita i dom.
I bägge fallen blir dom besvikna tongue

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
5 oktober 2011
MG ZR'en jag hade gav många förvånade turbobilsägare smisk vid rödljusen och vissa t.o.m på nån motorväg. smile
Pratade med några efteråt och dom hade trott det var nån stylad japan med liten motor. tongue
Liten motor hade den iofs, men det fanns knuff i den lille.

Bl.a en S70 turbo (fråga mig inte om motorstorleken, vet inte.) Han fick en åktur långt över 170-strecket innan han ens kom jämsides...

Saknar faktiskt motorn och väghållningen från MG'n, men inte vägljudet och bullret...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
5 oktober 2011
fint att det är 22 sidor med vinster.

Hur vet man att någon inte är en gorgare i trafiken: De förlorar faktiskt rödljusrace.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

796 Inlägg
5 oktober 2011
discokapten skrev:

Hur vet man att någon inte är en gorgare i trafiken: De förlorar faktiskt rödljusrace.

Man skriver ju de som är roligt, dvs vinster roll Nej men klart man förlorar race också, sist förlorade jag mot en turbo x när jag körde caben, de skiljde kanske 20m där de tog slut, spann hejvilt på 1an och 2an, hade fästet funnits hade vi garanterat kört jämt! smile

Hemma bra, garaget BÄST!

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
5 oktober 2011
thelaughingmadman skrev:
zovix skrev:

Mvh Magnus

Tjena mannen.

Mvh Jonathan

Jadu det beror om du anser att laglighastighet +10 i stan och betydligt över på landet är att hindra trafik... Jag kör inte fortare än 60 på 50 sträcka därför att jag anser att det förmodligen finns en anledning till den lågt satta hastigheten....

Ang. startfarten i mitt inlägg ovan... Om du efter en normal vänstersväng där man fått stanna för att släppa fram mötande trafik kör fortare när du kommit över korsningen med normal gaspådrag och lugn växling.

Jag förstår din frustration över folk som kör för sakta men jag kan garantera att det är inte jag, så läs inlägget en gång till.

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

2 656 Inlägg
5 oktober 2011
discokapten skrev:

klart förluster finns smile men många av dom ser man inte som roliga smile

har e rolig till dock med vr6an rulade en turbo konventerad e30320 i halmstad innan med inte överdrivet många hästar runt 300 och vi rullade fram vid rödljuset och båda e race sugna sitter med fönstret nere och hör killen som sitter jämtekillen som kör bmwn säga när jag varvar upp bilen " va snäll han förstår inte att han kommer spinna bort sig när han startar på så högt varv " minnen när jag dumpade kopplingen va oslagbar :p dom hade inte väntat sig att golfar finns 4wd big_smile racet slutade jämt :p så ingen vinst men ackså rolig big_smile

2 656 Inlägg
5 oktober 2011
zovix skrev:
thelaughingmadman skrev:
zovix skrev:

Mvh Magnus

Tjena mannen.

Mvh Jonathan

Jadu det beror om du anser att laglighastighet +10 i stan och betydligt över på landet är att hindra trafik... Jag kör inte fortare än 60 på 50 sträcka därför att jag anser att det förmodligen finns en anledning till den lågt satta hastigheten....

Ang. startfarten i mitt inlägg ovan... Om du efter en normal vänstersväng där man fått stanna för att släppa fram mötande trafik kör fortare när du kommit över korsningen med normal gaspådrag och lugn växling.

Jag förstår din frustration över folk som kör för sakta men jag kan garantera att det är inte jag, så läs inlägget en gång till.

Mvh Magnus

du tycker de e fel att köra 10 över på en 50 väg men inte 90-100 över på en motorväg smile kul kille

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
5 oktober 2011
ekelund88 skrev:
zovix skrev:
thelaughingmadman skrev:

Tjena mannen.

Mvh Jonathan

Mvh Magnus

du tycker de e fel att köra 10 över på en 50 väg men inte 90-100 över på en motorväg smile kul kille

Jo precis. eftersom du liksom de flesta andra har svårt att förstå att farorna i trafiken ökar mångdubbelt inne i stan jämfört med en fin rak motorväg.

Stan:
Fullt med andra trafikanter - bilar, cycklar, bussar, gångtrafikanter MEN framför allt BARN!!!!

Motorväg skapligt glest mellan trafikanterna - inga möten - största faran är att framförvarande bil inte uppmärksammat din omkörning...

Det gäller att göra en så kallad riskbedömning, men lugn grabben förstånd kommer med åldern!

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

1 435 Inlägg
5 oktober 2011
ekelund88 skrev:
hade himla roligt med en ford mondeo st220 i fredags smile jättekaxigkille som stog o hetsade med dom flesta smile så rullade uppjämte han så hängde hans polare ut genomfönstret o frågade om familjebilen ville ha lite stryk (man e ju inte sen o tacka ja)

så vi rullade upp vid rödljuset och närdet väl va grönt va de ju bara o ge järnet .. men forden va ju 2 billängder efter så slog av o lät han komma ifatt han ville dra igen för han "Missade" starten säger han så nästa ljus körde vi igen och samma resultat :p slutade med ett gott skratt när han frågade vad de va för bmw :p och vi svarade att de var en helt normal tysk familjebil big_smile

Det är trevligt att köra 540.. gubbabil wink

227 Inlägg
5 oktober 2011
Var i Halmstad med några vänner och skulle in mot lilla torg. På vägen rullar vi upp bredvid en BMW 5-serie, karossen innan E39 var det. Han hade bytt till raka rör tror jag lät som fan och kanske ngt mer vad vet jag...

Iaf det var en varm dag så våra rutor var nere, polaren som satt bak sticker ut huvudet och frågar ifall han vill racea? Hinner inte säga ett ord inna BMW:en varvar upp. Det jag gör är att lugnt trycka på en knapp så växellådan går i sportläge. GRÖNTLJUS hejdå BMW! Jag hade fem pers i bilen BMW:n 2pers.

Kan tillägga att polaren åker med munkavle idag!

//David
Senast redigerat av DavidSan (5 oktober 2011)

314 Inlägg
5 oktober 2011
Jag tror min roligaste förlust är bättre än min roligaste vinst, så jag drar den.

Ställde mig brevid en HD (motorcykel). Jag kan inte mycket om motorcyklar men jag vet då tusan att HD inte normalt är några racehojjar.
Jag såg att han tittade på min bil i ögonvrån så jag började varva för att visa att jag var sugen på att testa ett race. När vi väl drar iväg så inser jag mitt misstag. Hans hoj spinner hela rödljusrakan och trotts att den spinner växel efter växel så har jag inte en suck att hänga på med min ca 300 hk nissan.
Måste tilllägga att det var en grymt säker förare av den hojjen, vilken jävla kontroll!

Han kom fram till mig vid en mack ca två veckor efter och pratar och då var det ju givetvis typ den värsta hojjen Harly har byggt med ca 200 HK orginal. Helt ny HD V-max för de som kan

152 Inlägg
5 oktober 2011
Det händer att både mer och mindre kvalificerade fordon varvar bredvid mig vid rödljus. Min bil kan ibland locka fram beteende från andra som är lite konstigt, jag använder min bil dagligen så man får se både det ena och andra...

Audi brukar vara överrepresenterade faktiskt, kanske bara är en tillfällighet.

Rödljus är inte alltid optimala att rejsa vid, i mitt fall finns rödljusen i stan vilket innebär andra bilar, människor osv. Inget är skoj om man utsätter andra för fara.

Bara för några dagar sedan så ville en RS4:a ville åka, klar sikt framöver och inga andra bilar. Han måste missat någon växel... :-)

Motorvägar är annars bäst tycker jag

Hänger på en Gallardo Spyder ända upp till 240, vet inte vad som händer sedan men förmodligen så drar den ifrån.

Får storstryk av en Cadillac CTS-V vad gäller höghastighet... Jag trodde jag skulle hänga på bättre.

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
5 oktober 2011
Interlagos skrev:
Det händer att både mer och mindre kvalificerade fordon varvar bredvid mig vid rödljus. Min bil kan ibland locka fram beteende från andra som är lite konstigt, jag använder min bil dagligen så man får se både det ena och andra...

Rödljus är inte alltid optimala att rejsa vid, i mitt fall finns rödljusen i stan vilket innebär andra bilar, människor osv. Inget är skoj om man utsätter andra för fara.

Bara för några dagar sedan så ville en RS4:a ville åka, klar sikt framöver och inga andra bilar. Han måste missat någon växel... :-)

Hänger på en Gallardo Spyder ända upp till 240, vet inte vad som händer sedan men förmodligen så drar den ifrån.

Får storstryk av en Cadillac CTS-V vad gäller höghastighet... Jag trodde jag skulle hänga på bättre.

Man ska inte leka med dom loken! Dom har kraft så det heter duga.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

152 Inlägg
5 oktober 2011
Thunderbird88 skrev:
Interlagos skrev:

Man ska inte leka med dom loken! Dom har kraft så det heter duga.

No shit, jag kände mig som om jag satt i en nissan micra från 80-talet. Nyttig läxa :-)

Sök